Πέμπτη 09 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Toyota Aygo MMT 2013: Βελτίωση στον... αυτόματο

Toyota Aygo MMT 2013: Βελτίωση στον… αυτόματο

Προσαρμόζοντας τις προδιαγραφές του στο σήμερα, το Toyota Aygo αποκτά, πέρα από τα ελκυστικότερα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά, το bonus της μη καταβολής τελών κυκλοφορίας.

Γιάννης Αδάναλης

Είναι η δεύτερη φορά που η ανανέωση χτυπά την πόρτα του δημοφιλούς, στη χώρα μας, Aygo. Μετά το 2009 και τις περιορισμένης έκτασης παρεμβάσεις που δέχτηκε το «μικρό» Toyota, οι Ιάπωνες επιστρέφουν αναβαθμίζοντας, εκ νέου, τις προδιαγραφές του.

Μιλώντας για το Aygo, θα πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι δεν πρόκειται απλώς για την πιο προσιτή επιλογή στη σημερινή γκάμα της Toyota αλλά και για το αποτέλεσμα μίας απόλυτα πετυχημένης συνεργασίας ανάμεσα στην ιαπωνική φίρμα και τον γαλλικό όμιλο αυτοκινητοβιομηχανιών PSA.

Έστω και καθυστερημένα, λοιπόν, το Aygo αξιοποιεί την ευρωπαϊκή του «καταγωγή», επενδύοντας σε δυναμικότερα-ελκυστικότερα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά και σε εκείνα τα εξοπλιστικά στοιχεία που θα του επιτρέψουν να δώσει συνέχεια στην εμπορική του πορεία στις απαιτητικότερες αγορές της γηραιάς ηπείρου.

Παρατηρώντας τις ανασχεδιασμένες επιφάνειες του αμαξώματός του δεν θα καταφέρεις να αποφύγεις τις συγκρίσεις με το εξίσου νέο και σαφώς μεγαλύτερο Yaris.

Η τραπεζοειδής κεντρική εισαγωγή αέρα κλέβει τις εντυπώσεις, επιτρέποντας στο Aygo να ακολουθήσει το νέο εταιρικό προφίλ της ιαπωνικής φίρμας και εσχάτως το παράδειγμα των πιο… ψαγμένων, σε επίπεδο σχεδιασμού τουλάχιστον, ανταγωνιστών του.

Οι τροποποιήσεις στο μπροστινό τμήμα, ωστόσο, δεν έφεραν μόνο τη σχεδιαστική αναμόρφωση του λιλιπούτειου Toyota. Η βελτίωση της αεροδυναμικής και συγκεκριμένα η ομαλοποίηση της ροής αέρα γύρω από το αμάξωμα και τους τροχούς, σε συνδυασμό με την καλύτερη ψύξη των μηχανικών μερών, επισφραγίζει την… ευστοχία των αισθητικών και μη παρεμβάσεων.

Το δικό τους ρόλο, στην προσπάθεια επικαιροποίησης της εικόνας του Aygo, διεκδικούν και τα φώτα ημέρας τεχνολογίας LED, έστω και αν αυτά αποτελούν μέρος του προαιρετικού εξοπλισμού.

Αντιστοίχως, οι νέοι χρωματικοί συνδυασμοί, η δερμάτινη επένδυση σε τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων και το ηχοσύστημα με τις εκτεταμένες δυνατότητες συνδεσιμότητας (τα τέσσερα ηχεία, η υποστήριξη συσκευών τεχνολογίας Bluetooth και η θύρα USB διαμορφώνουν τις προδιαγραφές του), επιχειρούν να τονώσουν την εικόνα του θαλάμου επιβατών.

Σύμφωνα με την Toyota, αποτελεσματικότερη επιστρέφει και η ηχομόνωση, κάτι που γίνεται σταδιακά αντιληπτό. Ο χαρακτηριστικός ήχος του τρικύλινδρου κινητήρα βενζίνης των 998 κ.εκ. περνά στον θάλαμο επιβατών, υπενθυμίζοντας τον αστικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Ο τελευταίος, άλλωστε, ενισχύεται ακόμη περισσότερο από την παρουσία του αυτοματοποιημένου κιβώτιου, που έρχεται από την προηγούμενη γενιά του, με μοναδική βελτίωση την παρουσία των paddles -στη σωστή θέση και στο σωστό μέγεθος- στο τριάκτινο τιμόνι.

Με πέντε σχέσεις και τη γνώριμη -για ένα κιβώτιο του είδους- υστέρηση, το Multi Mode Transmission προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε δύο προγράμματα λειτουργίας (ECO και Manual) και την ευκολία κίνησης που, στο κέντρο μίας μεγαλούπολης, μπορεί να κάνει τη διαφορά.

Επιλέγοντας, βέβαια, τις… ξέγνοιαστες αστικές μετακινήσεις στο τιμόνι ενός Aygo MMT θα πρέπει να αποχαιρετήσεις το bonus της μη καταβολής τελών κυκλοφορίας -οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα αυξάνονται από τα 99 γραμ./χλμ (έκδοση Εco) στα 104 γραμ./χλμ.- και ταυτόχρονα να καταβάλλεις επιπλέον 700 ευρώ για την αγορά του.

Από εκεί και πέρα, οι 68 ίπποι και τα 93 Nm εξασφαλίζουν ακόμη μεγαλύτερη ευελιξία μέσα στην πόλη και την ίδια στιγμή την ικανότητα να καλύπτεις με σχετική άνεση αποστάσεις στο εθνικό ή το επαρχιακό δίκτυο.

Ακόμα και έτσι, πάντως, οι αντιδράσεις της ανάρτησης, ο τρόπος με τον οποίο διαχειρίζεται το πλαίσιο τους κραδασμούς που προκύπτουν από τη διαδικασία απόσβεσης των κακοτεχνιών του οδοστρώματος και η αίσθηση του ηλεκτρικά υποβοηθούμενου συστήματος διεύθυνσης, σου υπενθυμίζουν ότι έχεις να κάνεις με ένα αυθεντικό αυτοκίνητο πόλης και όχι ενδεχομένως με ένα supermini -όπως το Yaris- που δίχως καμία αμφιβολία έχει την ικανότητα να προσφέρει πιο ολοκληρωμένες λύσεις.

Με όπλο του τις συμπαγείς διαστάσεις -το μήκος παρότι αυξήθηκε κατά 1,5 εκατοστά διατηρήθηκε λίγο πάνω από τα 3,4 μέτρα- και την ευελιξία που αυτές συνεπάγονται (κύκλος στροφής 10,1 μέτρα), το ανανεωμένο Aygo ανακτά στους πολυσύχναστους δρόμους της πόλης το χαμένο προβάδισμα και δικαιολογεί τη δημοφιλία του σε μία χώρα που σταδιακά μαθαίνει να ζει με λιγότερα από ό,τι στο παρελθόν.

auto.in.gr

Sports in

Με Ρεάλ ο Ολυμπιακός, με Φενερμπαχτσέ ο Παναθηναϊκός – Το πρόγραμμα του Final Four

Πότε θα γίνουν οι ημιτελικοί του Final Four, αλλά και πότε είναι προγραμματισμένοι ο μεγάλος και ο μικρός τελικός.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 09 Μαϊου 2024