Πέμπτη 09 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Peugeot 301 1.6 HDi: Η νέα τάξη πραγμάτων

Peugeot 301 1.6 HDi: Η νέα τάξη πραγμάτων

Με τις αναλογίες ενός κλασικού sedan, την ανθεκτικότητα που προκύπτει από τις απέριττες κατασκευαστικές του προδιαγραφές και τη γνώριμη, πλέον, αποδοτικότητα του κινητήρα diesel 1.560 κ.εκ., το 301 φροντίζει να μας προσγειώσει στη νέα τάξη πραγμάτων.

Γιάννης Αδάναλης

Προσεγγίζοντας ένα αυτοκίνητο το οποίο έχει εξελιχθεί με γνώμονα την ανθεκτικότητα και την αντοχή του στο χρόνο, δεν περιμένεις να αντικρίσεις ένα ακόμη lifestyle προϊόν.

Πόσο μάλλον όταν εκ των προτέρων γνωρίζεις ότι η νέα τετράτροχη πρόταση της Peugeot διατίθεται ή πρόκειται να διατεθεί σε αγορές με συγκεκριμένα… οικονομοτεχνικά χαρακτηριστικά, όπως είναι αυτές της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης, της Ασίας (Τουρκία, Ρωσία, Ουκρανία, Κίνα), της Αφρικής και της Λατινικής Αμερικής.

Στην Ελλάδα το Peugeot 301 μας συστήνεται ως ένα μικρομεσαίων διαστάσεων sedan, οι γήινες προδιαγραφές του οποίου το τοποθετούν στην τιμολογιακή βάση της συγκεκριμένης κατηγορίας.

Με τις κλασικές αναλογίες ενός αμαξώματος τριών όγκων και τα ευρέως αποδεκτά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά να δικαιολογούν -μεταξύ άλλων- την ύπαρξή του στη σημερινή γκάμα της Peugeot, το 301 δεν ανήκει σε εκείνη την κατηγορία των αυτοκινήτων που θα ξεχωρίσουν με την παρουσία τους.

Από την άλλη, το πολλά υποσχόμενο μήκος των 4,44 μέτρων και γενικότερα οι γενναιόδωρες εξωτερικές διαστάσεις, σου επιτρέπουν να προβλέψεις με σχετική ασφάλεια τα κυρίαρχα γνωρίσματα του πενταθέσιου θαλάμου επιβατών.

Πριν, λοιπόν, βρεθείς στο εσωτερικό του 301 γνωρίζεις -λίγο έως πολύ- τι πρόκειται να συναντήσεις. Ως συνήθως οι πρώτες εντυπώσεις έχουν να κάνουν με τις επιφάνειες του ταμπλό ή αν προτιμάτε με την ποιότητα και το φινίρισμα των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί σε αυτό.

Στον συγκεκριμένο τομέα το 301 αρκείται στα βασικά. Κοινώς, τα σκληρά πλαστικά αποτελούν τον κανόνα και όχι την εξαίρεση, το φινίρισμα δεν σου επιτρέπει να μιλήσεις για υψηλά ποιοτικά στάνταρ, σε αντίθεση με τη συναρμογή που στέκεται, δίχως καμία αμφιβολία, στο ύψος των περιστάσεων.

Αφορμή για ένα σύντομο ταξίδι στο παρελθόν αποτελεί η επιλογή της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας να τοποθετήσει τους διακόπτες των ηλεκτροκίνητων παραθύρων στην κεντρική κονσόλα και όχι στα υποβραχιόνια των θυρών, ενώ εξίσου παρωχημένος είναι και ο σχεδιασμός του ηχοσυστήματος.

Πολυτέλεια θα πρέπει να θεωρείται οτιδήποτε ξεπερνά, σε επίπεδο ασφάλειας τουλάχιστον, τους τέσσερις αερόσακους, το ESP, τους προεντατήρες των ζωνών ασφαλείας και το Emergency Brake Assist, την ίδια στιγμή που για την άνεση των επιβατών φροντίζει, κατά κύριο λόγο, το air condition (ηλεκτρονικός κλιματισμός στην κορυφαία έκδοση Allure).

Μιλώντας για άνεση, όσοι βρεθούν στην πίσω σειρά καθισμάτων θα διαπιστώσουν ότι ο διαθέσιμος χώρος εκεί ξεπερνά τα συνήθη δεδομένα της κατηγορίας, κάτι που σε δεύτερη ανάγνωση μαρτυρά το εξίσου εντυπωσιακό μήκος του μεταξονίου (2,65 μέτρα).

Τα 506 λίτρα του χώρου αποσκευών συμπληρώνουν τον κατάλογο με τα… χωροταξικά πλεονεκτήματα του 301 και ταυτόχρονα πιστοποιούν τον σαφή οικογενειακό προσανατολισμό ενός ακόμη sedan.

Στον αντίποδα, η μέτρια ηχομόνωση της καμπίνας δεν στέκεται ικανή να περιορίσει τον θόρυβο που παράγει ο πετρελαιοκινητήρας από το ρελαντί. Θα πρέπει, λοιπόν, να κάνεις υπομονή μέχρι ο θόρυβος κύλισης ή ο αεροδυναμικός θόρυβος να καλύψει, σε υψηλότερες ταχύτητες, εκείνον του κινητήρα.

Από εκεί και πέρα έρχεσαι αντιμέτωπος με γνώριμα χαρακτηριστικά. Τόσο ο κινητήρας όσο και τα υπόλοιπα μηχανικά μέρη (π.χ. αναρτήσεις, σύστημα μετάδοσης) έχουν δοκιμαστεί και στο παρελθόν.

Για την ακρίβεια, η διάταξη των αναρτήσεων (γόνατα McPherson εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω) δεν διαφοροποιείται σε σχέση με τα 208 ή 308, ενώ μνήμες από το πρόσφατο παρελθόν ξυπνά τόσο η αίσθηση του υδραυλικά υποβοηθούμενου συστήματος διεύθυνσης όσο και η ασάφεια που εμφανίζει ο επιλογέας του πεντατάχυτου μηχανικού κιβωτίου.

Ικανή να «σκεπάσει» κάθε ιδιομορφία ή αν θέλετε κάθε συμβιβασμό που έχει προκύψει από την προσπάθεια διατήρησης του κόστους σε χαμηλά επίπεδα είναι η εντυπωσιακή αποδοτικότητα του κινητήρα diesel των 1.560 κ.εκ.

Οι 92 ίπποι και πολύ περισσότερο τα 230 Nm ροπής αποτελούν έναν εξαιρετικό λόγο για να επιλέξει κανείς τη συγκεκριμένη έκδοση του 301. Βλέποντας, μάλιστα, τη μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου να κινείται, ακόμη και μέσα στην πόλη, αρκετά κάτω από τα 6,0 λίτρα, μπορείς να αισθάνεσαι δικαιωμένος για την επιλογή σου.

Αδιαφορώντας για τις απόλυτες τιμές των επιδόσεων -ο χρόνος των 11,2 δευτερολέπτων που απαιτείται για την ολοκλήρωση της διαδικασίας «0-100 χλμ./ώρα» κρίνεται απολύτως ικανοποιητικός- αλλά και για τις μετριοπαθείς ρυθμίσεις των αναρτήσεων, δεν έχεις από το να ορίσεις εσύ το ρυθμό που θα σου επιτρέψει να κινηθείς με τη μέγιστη δυνατή άνεση και ασφάλεια.

Σε περίπτωση που διεκδικήσεις κάτι παραπάνω από αυτό, σύντομα θα ανακαλύψεις ότι το 301 δεν έχει δημιουργηθεί με σκοπό να υπηρετήσει τις όποιες οδηγικές σου… ανησυχίες. Η μέτρια αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης, οι κλίσεις που εμφανίζει το αμάξωμα υπό πίεση και η νευρικότητα του πίσω άξονα οριοθετούν τις δυνατότητες του αυτοκινήτου, επιβάλλοντας έναν ορθολογικότερο τρόπο… προσέγγισης των ιδιαιτεροτήτων του γαλλικού sedan.

Φυσικά, το μη απενεργοποιούμενο ESP βρίσκεται πάντα εκεί ομαλοποιώντας, όταν αυτό χρειαστεί, τις αντιδράσεις του 301.

Σε κάθε περίπτωση το μεγαλύτερο πλεονέκτημα της γαλλικής πρότασης -πέρα από τους γενναιόδωρους χώρους και την ανθεκτικότητα που εξασφαλίζει η φιλοσοφία της κατασκευής του- αποτελεί η εξαιρετικά προσιτή τιμή (13.790 ευρώ συνυπολογίζοντας το όφελος απόσυρσης και επιπλέον έκπτωση 370 ευρώ).

auto.in.gr

Sports in

«Αυτό είναι ξενοφοβία» – Στην αντεπίθεση οι Πολωνοί για την κριτική στον Σιμόν Μαρτσίνιακ

Οι Πολωνοί πέρασαν στην αντεπίθεση για την κριτική των Γερμανών στον διαιτητή του αγώνα Ρεάλ-Μπάγερν, Σιμόν Μαρτσίνιακ.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 09 Μαϊου 2024