Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Tata Pixel

Tata Pixel «zero turn»: Στρίβει γύρω από τον εαυτό του

Πέρα από τον εμφανή αστικό προσανατολισμό του το τo Tata Pixel διαθέτει και τη δυνατότητα να στρίβει σχεδόν επιτόπου χάρη σε ένα καινοτόμο σύστημα που του εξασφαλίζει κύκλο στροφής 2,6 μέτρων.

Ian Adcock

Όταν η Tata παρουσίασε το ηλεκτροκίνητο Pixel στην έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης, τον περασμένο Μάρτιο, συνόδευσε την πρεμιέρα του με videos που το έδειχναν να εκτελεί αναστροφές σε στενούς δρόμους και να παρκάρει σε χώρους που οι οδηγοί συμβατικών αυτοκινήτων δεν θα μπορούσαν καν να ονειρευτούν.

Για να συμβεί αυτό, η βρετανική ομάδα μηχανικών της Tata της οποίας ηγείται ο Nick Fell, ο άνθρωπος πίσω από το Rover MGF, εργάστηκε για 18 μήνες τελειοποιώντας το πατενταρισμένο σύστημα διεύθυνσης «zero turn», το οποίο είχαμε την ευκαιρία να αξιολογήσουμε από πρώτο χέρι.

«Υπήρχε μια σαφής τάση να αναδειχθούν οι τεχνολογικές δυνατότητες της Tata, δημιουργώντας ένα ιδιαίτερο αυτοκίνητο με χαμηλό κόστος και ακόμη χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα», τονίζει σκιαγραφώντας το Pixel, o N. Fell.

«Κλειδί» για την τεχνολογία «zero turn» αποτελεί ο συνδυασμός των χαρακτηριστικών της μπροστινής ανάρτησης MacPherson με τον μηχανισμό του συστήματος διεύθυνσης που επιτρέπει στους μπροστινούς τροχούς να στρίβουν, σχεδόν αφύσικα, σε μια πλήρη δεξιά ή αριστερή στροφή σε γωνία έως και 105 μοίρες.

Εξίσου σημαντικό για την αξιοσημείωτη ευελιξία του αυτοκινήτου είναι η παρουσία συστήματος μετάδοσης της Torotrak, το οποίο επιτρέπει στους πίσω τροχούς να κινούνται ανεξάρτητα. Έτσι, κατά την εκτέλεση μιας πλήρους στροφής το αυτοκίνητο στρίβει γύρω από το κέντρο του πίσω άξονα.

Η ομάδα των μηχανικών εξελίσσει ένα επικουρικό σύστημα το οποίο θα επιτρέπει την ενεργοποίηση και την απενεργοποίηση του συγκεκριμένου συστήματος αναλόγως με την ταχύτητα του Pixel, το μέγεθος της οποίας μένει να καθοριστεί.

Για την απλοποίηση του πράγματος και την μείωση του κόστους, η Tata εξελίσσει ένα λογισμικό το οποίο θα χρησιμοποιεί το ABS ή ένα τροποποιημένο ηλεκτρονικό χειρόφρενο προκειμένου να «κλειδώνει» τον εσωτερικό τροχό, ώστε να αντικαταστήσει το πολύπλοκο σύστημα της Torotrak.

«Λειτούργησε πολύ καλά. Ωστόσο είναι ακριβό και πρέπει να μειώσουμε το κόστος», επεσήμανε ο επικεφαλής μηχανικός δοκιμών εξέλιξης Martin G. Jones, αναφερόμενος στο σύστημα της Torotrak.

Εξάλλου, η απλούστερη εκδοχή του παραπάνω συστήματος αυξάνει τον κύκλο στροφής τόσο λίγο που οι οδηγοί δεν πρόκειται να αντιληφθούν τη διαφορά με την τεχνολογία «zero turn».

H Τata σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει τη συγκεκριμένη τεχνολογία στο Nano σε περίπου ένα χρόνο από σήμερα, ενώ στη συνέχεια θα το τοποθετήσει στο εκτεταμένης αυτονομίας ηλεκτροκίνητο Megapixel, που έχουμε δει σε έκθεση της Γενεύης.

Το Pixel που οδηγήσαμε δεν διαφέρει σε τίποτα από άλλα αστικά αυτοκίνητα με εξαίρεση, φυσικά, την ικανότητά του να στρίβει, να παρκάρει και να ξεπαρκάρει σε χώρους που δεν ξεπερνούν το μήκος του.

Αν και το πρωτότυπο αυτοκίνητο εξοπλιζόταν με τρικύλινδρο πετρελαιοκινητήρα 1,2 λίτρων, το concept car που οδηγήσαμε διέθετε τον βενζινοκινητήρα των 624 κ.εκ., απόδοσης 37 ίππων και 51 Nm ροπής, του Nano, με αποτέλεσμα να «παλεύει» για να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις μας.

Αυτό, όμως, έχει ελάχιστη σημασία στην προκειμένη περίπτωση. Το σημαντικότερο όλων είναι η τεχνολογία και ο σχεδιασμός του συστήματος διεύθυνσης. Είναι πολύ εύκολο να φανταστείς μια «zero turn» λογική σε ταξί ή οχήματα μεταφορών στο μέλλον. Γιατί όχι και στα δικά μας αυτοκίνητα;

Auto Express

Sports in

O Τζόλης των 17 γκολ και η… αδικία του Πογέτ (vids)

Ο Γκουστάβο Πογέτ δεν έκανε σωστή διαχείριση στο ματς με τη Γεωργία και αυτό φαίνεται από τον Χρήστο Τζόλη, που είναι ο πιο φορμαρισμένος Έλληνας παίκτης αυτή τη στιγμή και ήταν εκτός αποστολής.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024