Πέμπτη 09 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Seat Mii 1.0 60 hp 3d: Μία ιστορία επιτυχίας

Seat Mii 1.0 60 hp 3d: Μία ιστορία επιτυχίας

Κόντρα σε κάθε πρόβλεψη, το Seat Mii των 60 ίππων και των 7.579 ευρώ κοιτάει στα μάτια τον εσωτερικό ανταγωνισμό αφήνοντας... πίσω του τις υπόλοιπες προτάσεις της κατηγορίας.

Γιάννης Αδάναλης

Όχι τυχαία, η κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης θεωρείται η ανταγωνιστικότερη της ευρωπαϊκής αγοράς. Το πλήθος των προτάσεων αλλά κυρίως οι πολύ μικρές -σχεδόν ανεπαίσθητες- διαφορές που τις χωρίζουν, μετατρέπουν την επιλογή ενός τέτοιου αυτοκινήτου σε σπαζοκεφαλιά.

Όλα αυτά, βέβαια, πριν ο ισχυρότερος όμιλος αυτοκινητοβιομηχανιών της γηραιάς ηπείρου επιστρέψει στο συγκεκριμένο segment, εξελίσσοντας από λευκό χαρτί ένα από τα πιο ολοκληρωμένα city cars που έχουν βρεθεί στη γραμμή παραγωγής τα τελευταία χρόνια.

Το γνωρίσαμε ως VW up!, το εκτιμήσαμε στα «χρώματα» της Skoda, ενώ εσχάτως είχαμε την ευκαιρία να αξιολογήσουμε την υλοποίηση του ίδιου ακριβώς project από τη Seat.

Αν και το Mii αποτελεί το μοναδικό εκπρόσωπο της ισπανικής φίρμας στη συγκεκριμένη κατηγορία και την ίδια στιγμή την τελευταία προσθήκη στην γκάμα της, το στοιχείο της έκπληξης απουσιάζει.

Πριν ακόμη αναζητήσεις την όποια συγγένεια με το VW up! και το Skoda Citigo, οι εμφανείς σχεδιαστικές ομοιότητες και η σχεδόν απόλυτη ταύτιση των τεχνικών του προδιαγραφών μαρτυρούν την καταγωγή του αυτοκινήτου.

Κρίνοντας από το σχεδιασμό της πόρτας του χώρου αποσκευών, το Mii θυμίζει περισσότερο Citigo και λιγότερο up!, με το τελευταίο να ξεχωρίζει χάρη στη μαύρη, γυάλινη επιφάνεια του πίσω τμήματος.

Από εκεί και πέρα, ο σχεδιασμός των φωτιστικών σωμάτων είναι αυτός που αναλαμβάνει να υπερασπιστεί τη μοναδικότητα του Mii, χωρίς αυτό να σημαίνει, βέβαια, ότι τα καταφέρνει κιόλας.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι στα 3,56 μέτρα μετάλλου οι σχεδιαστικές ακροβασίες έχουν αποφευχθεί, προς όφελος της πρακτικότητας και της ευχρηστίας.

Με τους τροχούς ακροβολισμένους στις τέσσερις γωνιές του τρίθυρου αμαξώματος, το Mii δεν διακρίνεται μόνο για την ευελιξία του μέσα στην πόλη -ο κύκλος στροφής δεν ξεπερνά τα 9,8 μέτρα- αλλά και για τους χώρους στο εσωτερικό του.

Από τη στιγμή, λοιπόν, που θα καταφέρεις να βρεθείς στην πίσω σειρά καθισμάτων -ο μηχανισμός αναδίπλωσης των καθισμάτων δεν είναι ο πιο εύχρηστος στην αγορά- δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το Mii μπορεί να φιλοξενήσει με χαρακτηριστική άνεση έως και τέσσερις ενήλικες.

Εξίσου εντυπωσιακές είναι και οι «επιδόσεις» του χώρου αποσκευών, ο οποίος ξεκινά από τα 281 λίτρα τοποθετώντας το λιλιπούτειο Seat στην κορυφή της κατηγορίας του. Σίγουρα το μεγάλο βάθος και συνεπώς το υψηλό κατώφλι δυσκολεύουν τη φόρτωση βαριών αντικειμένων, ακόμα και έτσι ωστόσο το Mii εξακολουθεί να έχει -σε αυτό το επίπεδο- τον πρώτο λόγο.

Στα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του θαλάμου επιβατών θα πρέπει να προσθέσουμε τα σκληρά πλαστικά με το ικανοποιητικό φινίρισμα και την εξαιρετική -για τα δεδομένα της κατηγορίας- συναρμογή και φυσικά τον πλήρη εξοπλισμό που από την βασική έκδοση των 7.579 ευρώ -με το όφελος απόσυρσης και επιπλέον έκπτωση 500 ευρώ- περιλαμβάνει τέσσερις αερόσακους, ESP με Hill Ηold Control και air condition.

Με λιγότερα από 700 ευρώ επιπλέον το Mii αποκτά τις συνήθεις ηλεκτρικές ευκολίες και ηχοσύστημα έξι ηχείων, ενώ 350 ευρώ κοστίζει το πακέτο που περιλαμβάνει τις τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας και περιορίζει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κάτω από το όριο των 100 γραμ./χλμ.

Λιτές και… απέριττες θα μπορούσε να χαρακτηρίσει κανείς και τις υπόλοιπες προδιαγραφές του αυτοκινήτου. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο ατμοσφαιρικός κινητήρας των 999 κ.εκ. ο οποίος χωρίς να αποτελεί τον ισχυρότερο του είδους, διαχειρίζεται χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία τα 929 κιλά του ισπανικού μοντέλου.

Αδιαφορώντας για τα απόλυτα νούμερα των επιδόσεων, το Mii των 60 ίππων και των 95 Nm ροπής τα καταφέρνει μια χαρά, είτε «γράφοντας» χιλιόμετρα στο κέντρο της πόλης είτε αποτελώντας το μοναδικό μέσο απόδρασης από το «κλεινόν άστυ».

Και όλα αυτά με την περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου να υπογραμμίζει την αποδοτικότητα του κινητήρα και την πολιτισμένη λειτουργία του να κρύβει επιμελώς την… τρικύλινδρη ιδιαιτερότητά του.

Σύμμαχος στην προσπάθειά σου να εκμεταλλευτείς με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις ικανότητες του κινητήρα αποτελεί το μηχανικό κιβώτιο των πέντε σχέσεων. Η ακρίβεια του επιλογέα δεν λειτουργεί -όπως σε άλλες προτάσεις της κατηγορίας- αποτρεπτικά, ενώ η ισορροπημένη κλιμάκωση δεν κάνει αισθητή την απουσία έκτης σχέσης.

Η συνέχεια ανήκει στο σύστημα διεύθυνσης και ειδικότερα στο «βαρύ» -για τα δεδομένα ενός αυτοκινήτου πόλης- τιμόνι, η αίσθηση του οποίου ίσως ξενίσει όσους περίμεναν μία λιγότερο… οδηγοκεντρική επιλογή.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και η ρύθμιση της ανάρτησης. Ναι μεν το Mii διατηρεί -ως ένα βαθμό- την εξαιρετική ποιότητα κύλισης των up! και Citigo, εκμεταλλευόμενο μεταξύ άλλων και την εντυπωσιακή ακαμψία του πλαισίου, ωστόσο οι έντονες ανωμαλίες του οδοστρώματος αναδεικνύουν την αδυναμία του συγκεκριμένου setup να εξασφαλίσει την άνεση των «μικρών» της VW και της Skoda.

Ό,τι χάνεις, βέβαια, σε άνεση το κερδίζεις από τη στιγμή που θα βρεθείς στο εθνικό ή το επαρχιακό δίκτυο, διεκδικώντας την αδιαμφισβήτητη ικανότητα του Mii να κινείται με περισσή ευκολία σε υψηλές ταχύτητες και να καλύπτει απροβλημάτιστα μεγάλες -τηρουμένων των αναλογιών- αποστάσεις.

Πέρα από την παρουσία του ESP στον βασικό εξοπλισμό, οι δυναμικότερες ρυθμίσεις του πλαισίου έχουν περιορίσει τα όποια φαινόμενα πλεύσης θα μπορούσες να εντοπίσεις στις προτάσεις του ανταγωνισμού.

Το Mii πατάει με αυτοπεποίθηση στην άσφαλτο ακόμα και σε ταχύτητες που ξεπερνούν τα νόμιμα όρια του εθνικού δικτύου της χώρας μας, παραπέμποντας με τη συμπεριφορά του σε μεγαλύτερων διαστάσεων επιλογές.

Άλλωστε οι 60 ίπποι και τα 95 Nm ροπής δεν δείχνουν ικανά να εξαντλήσουν τα περιθώρια πρόσφυσης των κινητήριων τροχών και να προκαλέσουν την άτσαλη αντίδραση του πίσω άξονα.

Χωρίς αστερίσκους ή ψιλά γράμματα, το μικρό Seat πραγματοποιεί με συνέπεια όσα υπόσχεται. Το γεγονός ότι αποτελεί την πιο προσιτή επιλογή στην εξαιρετικά απαιτητική κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης, σου επιτρέπει να συγχωρέσεις τον υπερβάλλοντα ζήλο των Ισπανών ως προς τη ρύθμιση των αναρτήσεων και να προσπεράσεις το κύρος ή την πολυετή εγγύηση που προσφέρουν το VW up! και το Skoda Citigo, αντιστοίχως.

auto.in.gr

Sports in

Τι είπε ο προπονητής της Φιορεντίνα για τον Ολυμπιακό και τον τελικό του Conference League

Ο προπονητής της Φιορεντίνα, Βιτσέντσο Ιταλιάνο, μίλησε για τον Ολυμπιακό που είναι ένας από τους πιθανούς αντιπάλους του στον τελικό του Conference League.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 09 Μαϊου 2024