Πέμπτη 09 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Seat Ibiza 1.2 TSI 2013: Υπερτροφοδοτούμενη σταθερά

Seat Ibiza 1.2 TSI 2013: Υπερτροφοδοτούμενη σταθερά

Με νέα, ελκυστικότερα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά και τη γνώριμη υπεροχή ισχύος που του εξασφαλίζει ο 1.200άρης turbo κινητήρας βενζίνης, το Ibiza διατηρείται ανάμεσα στις κορυφαίες προτάσεις της κατηγορίας του.

Γιάννης Αδάναλης

Από την εποχή που η Seat πραγματοποιούσε τα πρώτα της διαστακτικά βήματα ως ανεξάρτητος κατασκευαστής μέχρι και σήμερα, το Ibiza αποτελεί -όχι τυχαία- το κυριότερο σημείο αναφοράς.

Τότε η ισπανική φίρμα είχε αξιοποιήσει την εμπειρία και την τεχνογνωσία της Italdesign (του σχεδιαστικού οίκου με επικεφαλής τον Giorgetto Giugiaro), του οίκου Karmann και της Porsche, δημιουργώντας από το μηδέν ένα αξιόμαχο hatchback.

Τριάντα χρόνια μετά και διαθέτοντας, πλέον, την έμπρακτη υποστήριξη του ομίλου VW, η Seat και ειδικότερα το Ibiza έχει να παρουσιάσει μία σειρά μοναδικών χαρακτηριστικών που του επιτρέπουν να παραμένει ανάμεσα στις κορυφαίες επιλογές της κατηγορίας του.

Αν και αφορμή για την επιστροφή του «μικρού» Seat στο προσκήνιο της ευρωπαϊκής αγοράς αποτελεί το πρόσφατο «φρεσκάρισμα» των σχεδιαστικών, κατά κύριο λόγο, προδιαγραφών του, η ξεκάθαρη υπεροχή ισχύος που εξασφαλίζουν οι υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες βενζίνης άμεσου ψεκασμού επισκιάζει κάθε προσπάθεια ανανέωσης.

Προσπερνώντας, λοιπόν, τα ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα, την τραπεζοειδή μάσκα με το νέο, λογότυπο της φίρμας, τους νέους προφυλακτήρες και όλες εκείνες τις διακριτικές επεμβάσεις που επιτρέπουν στο πεντάθυρο αμάξωμα να υιοθετήσει μία δυναμικότερη στάση, την προσοχή σου διεκδικούν οι σχεδιαστικές και μη ιδιαιτερότητες του εσωτερικού.

Ανάμεσα στις λεπτομέρειες που υπογραμμίζουν τη διαφορετικότητα της ανανεωμένης εκδοχής του αυτοκινήτου ξεχωρίζει ο νέος πίνακας οργάνων, καθώς οι κυκλικοί αεραγωγοί, οι διακόπτες της κεντρικής κονσόλας, το ηχοσύστημα, το τριάκτινο τιμόνι και τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο ταμπλό προέρχονται, χωρίς ουσιαστικές διαφορές, από το απερχόμενο μοντέλο.

Αντίστοιχο είναι και το παράδειγμα του εξοπλισμού. Παραμένοντας πλήρης ακόμα και στη βασική έκδοση Reference και προσφέροντας -μεταξύ άλλων- ESP και ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (στις εκδόσεις από 105 ίππους και πάνω), υπερκαλύπτει τις προδιαγραφές του «μικρού» Seat.

Επί της ουσίας αυτό σημαίνει ότι το ανανεωμένο Ibiza εξακολουθεί να προσφέρει τις ανέσεις και την πρακτικότητα ενός τυπικού πεντάθυρου hatchback αλλά και να χαρακτηρίζεται από τη δυσχρηστία του γνώριμου, από το πρόσφατο παρελθόν, προεγκατεστημένου ηχοσυστήματος.

Τα 292 λίτρα του χώρου αποσκευών έρχονται ως συνέχεια των παραπάνω, επιβεβαιώνοντας ότι δεν έχεις να κάνεις με ένα τετράτροχο περιορισμένων -μεταφορικών ή μη- δυνατοτήτων αλλά με μία -ακόμη- ολοκληρωμένη πρόταση της κατηγορίας των super mini.

Βλέποντας, μάλιστα, τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης των 1.199 κ.εκ. να… μεγαλουργεί, υποβαθμίζοντας τόσο την απουσία έκτης σχέσης από το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων όσο και την έλλειψη εφαρμογών εξοικονόμησης ενέργειας, τότε με βεβαιότητα μπορείς να ισχυριστείς ότι το Ibiza κοιτάει και μάλιστα στα μάτια όλους τους συνδυασμούς που συναντάς στη βάση της κατηγορίας των μικρομεσαίων hatchbacks.

Μέσα στην πόλη η γραμμική απόδοση του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα των 105 ίππων και των 175 Nm ροπής ενισχύει την ευελιξία σου, την ίδια στιγμή που στο εθνικό ή το επαρχιακό δίκτυο μεγεθύνει τις δυνατότητες του ισπανικού συνόλου, προσφέροντας τη δυνατότητα να καλύπτεις με άνεση και ασφάλεια μεγάλες αποστάσεις.

Με τη σειρά τους, η ανάρτηση εξακολουθεί να υπηρετεί το δυναμικό προφίλ της ισπανικής φίρμας χωρίς να γίνεται κουραστική και το σωστά «ζυγισμένο» σύστημα διεύθυνσης να μεταφέρει με ακρίβεια και αμεσότητα τις εντολές σου στην άσφαλτο.

Ακόμη και όταν οι απαιτήσεις αυξηθούν ή για την ακρίβεια υπερβούν τα συνήθη όρια, το Seat Ibiza ανταποκρίνεται, εκμεταλλευόμενο τις αναγνωρισμένες δεξιότητες του πλαισίου του και τις σύγχρονες προδιαγραφές λειτουργίας των ηλεκτρονικών βοηθημάτων.

Όπως αναφέραμε και νωρίτερα, πέρα από το… συμβατικό ESP, το Ibiza των 105 ίππων εξοπλίζεται με ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (XDS).

Το τελευταίο επιβραδύνει τον μπροστινό τροχό που εμφανίζει απώλεια πρόσφυσης -συνήθως αυτός είναι ο εσωτερικός- περιορίζοντας την πιθανότητα εμφάνισης και στη χειρότερη περίπτωση την ένταση του φαινομένου της υποστροφής.

Θα πρέπει, λοιπόν, να προσπαθήσεις ώστε το μπροστινό τμήμα να ανοίξει την τροχιά του και εσύ να αναγκαστείς να απομακρύνεις το πόδι σου από το γκάζι, προκαλώντας τη στιγμιαία, λόγω του μερικώς απενεργοποιούμενου ESP, αποσταθεροποίηση του πίσω άξονα.

Πετυχημένη παρότι περιορισμένη, η προσπάθεια ανανέωσης του Ibiza αναδεικνύει τη δυναμική που εξασφαλίζει σε αυτό ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης των 1,2 λίτρων, υπογραμμίζοντας εκείνα τα χαρακτηριστικά που επιτρέπουν στο δημοφιλές Seat να διεκδικεί, μέχρι και σήμερα, την κορυφή της κατηγορίας του.

auto.in.gr

Sports in

«Αυτό είναι ξενοφοβία» – Στην αντεπίθεση οι Πολωνοί για την κριτική στον Σιμόν Μαρτσίνιακ

Οι Πολωνοί πέρασαν στην αντεπίθεση για την κριτική των Γερμανών στον διαιτητή του αγώνα Ρεάλ-Μπάγερν, Σιμόν Μαρτσίνιακ.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 09 Μαϊου 2024