Πέμπτη 09 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Skoda Rapid 1.6 TDI 105 PS: Πολυδιάστατο

Skoda Rapid 1.6 TDI 105 PS: Πολυδιάστατο

Με την Octavia να αυξάνει τις διαστάσεις της και να βελτιώνει τα ποιοτικά της χαρακτηριστικά, το Rapid έρχεται να γεφυρώσει το χάσμα που δημιουργείται στην γκάμα της Skoda.

Γιάννης Αδάναλης

Έχουν περάσει μόλις λίγα εικοσιτετράωρα από την επιστροφή μας στον ελληνικό… εναέριο χώρο. Το μακρινό -όπως αποδείχθηκε- ταξίδι ως το νοτιότερο άκρο της Πορτογαλίας για τις ανάγκες της πανευρωπαϊκής παρουσίασης της νέας Οctavia ανήκει ήδη στο παρελθόν, παρόλα αυτά η Skoda φρόντισε να διατηρήσει τα φώτα της δημοσιότητας πάνω της.

Η άφιξη του Rapid στην ελληνική αγορά δεν θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητη. Όχι γιατί η νέα πρόταση της τσεχικής αυτοκινητοβιομηχανίας μπορεί να θεωρηθεί η καλύτερη σε μια κατηγορία, όπως αυτή των μικρομεσαίων διαστάσεων sedan, αλλά γιατί πολύ απλά «κουμπώνει» με τρόπο… μαγικό στις σημερινές ανάγκες του Έλληνα.

Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή, ξεκινώντας από τις απαραίτητες, για κάθε νέο μοντέλο, συστάσεις. Το Rapid δημιουργήθηκε με σκοπό να καλύψει το κενό ανάμεσα στη Fabia και την Octavia, έχοντας βασιστεί σε μια, θεωρητικά, νέα πλατφόρμα.

Θα ήταν λάθος να το έλεγες «μικρό» μιας και το μήκος αγγίζει τα 4,5 μέτρα, ενώ αυτό του μεταξονίου ξεπερνά ακόμη και τα επίπεδα τη σημερινής Octavia (2,6 μέτρα). Από την άλλη, αν το συγκρίνεις με τις mainstream και κατά κανόνα ακριβότερες προτάσεις της μικρομεσαίας κατηγορίας είναι πολύ πιθανό να το αδικήσεις. Η περίπτωση του Rapid είναι… ιδιάζουσα και ως τέτοια θα πρέπει να την αντιμετωπίσεις.

Ανεξαρτήτως διαστάσεων και… κατηγοριοποίησης, πάντως, αυτό που βλέπεις ανήκει στο σήμερα και όχι στο παρελθόν, καθώς οι επιφάνειες του αμαξώματος υιοθετούν όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που θα συναντήσουμε στις νέες προτάσεις της Skoda.

Δεν θα ήταν υπερβολή, μάλιστα, αν κάποιος θεωρούσε το Rapid πιο «αιχμηρό» και «φρέσκο» σχεδιαστικά από την τρίτη, κατά σειρά, γενιά της Octavia, η οποία -θέλοντας και μη- αρκέστηκε στο να «κρύψει» την εντυπωσιακή αύξηση των διαστάσεών της.

Εξίσου σύγχρονη θα μπορούσε να χαρακτηρίσει κανείς και την εικόνα του εσωτερικού. Μπορεί τα σκληρά πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί σε αυτό να μην παραπέμπουν στα μικρομεσαία hatchbacks της ευρωπαϊκής αγοράς αλλά αντιθέτως σε προτάσεις της ευρύτερης κατηγορίας των αυτοκινήτων πόλης, ωστόσο, το φινίρισμα, ο σχεδιασμός και σε δεύτερο χρόνο η πληρότητα του εξοπλισμού λειτουργούν… πυροσβεστικά, διαμορφώνοντας ένα αξιοπρεπές -αν μη τι άλλο- περιβάλλον.

Πριν μπεις, λοιπόν, στη διαδικασία να αξιολογήσεις τις πολυδιαφημισμένες μεταφορικές δυνατότητες του Rapid, το γεγονός ότι στη βασική έκδοση του αυτοκινήτου συναντάς έξι αερόσακους, ESP, ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέπτες, air condition και ηχοσύστημα δημιουργεί εντυπώσεις.

Από εκεί και πέρα, μόνο το περιορισμένο πλάτος υπάρχει για να σου υπενθυμίσει ότι δεν βρίσκεσαι στο θάλαμο επιβατών μίας Octavia, καθώς όλες οι υπόλοιπες διαστάσεις μπορούν κάλλιστα να συγκριθούν με το δημοφιλές Skoda.

Τόσο ο χώρος για τα κάτω άκρα των πίσω επιβατών όσο και τα πλήρως εκμεταλλεύσιμα 550 λίτρα του χώρου αποσκευών δύσκολα θα βρουν αντίπαλο σε αυτήν την κατηγορία τιμής.

Δίνοντας συνέχεια στις προσπάθειες αναζήτησης της πραγματικής ταυτότητας του αυτοκινήτου, αργά ή γρήγορα ο λόγος περνά στις προδιαγραφές των μηχανικών του μερών και συνεπώς στον τρόπο με τον οποίο διαμορφώνουν αυτά τη συμπεριφορά του στην άσφαλτο.

Επιστρέφοντας στο «δάπεδο» ή αν προτιμάτε στην «πλατφόρμα» που φιλοξενεί το Rapid, το γεγονός ότι συνδυάζει γνωρίσματα και ιδιότητες από προτάσεις διαφορετικών κατηγοριών της προσδίδει τον τίτλο της «σπονδυλωτής».

Κρίνοντας από τη διάταξη των αναρτήσεων (γόνατα McPherson εμπρός, ημι-άκαμπτος άξονας πίσω), συμπεραίνεις ότι οι ομοιότητες του Rapid με τη Fabia ή έστω με το Roomster είναι πολύ περισσότερες από τις διαφορές.

Την ίδια στιγμή, βέβαια, η «φροντίδα» που έχει δεχτεί το πλαίσιο, ως προς την στρεπτική του ακαμψία τουλάχιστον, αποδεικνύει το αντίθετο.

Οι απαντήσεις στα ερωτήματα που δημιουργούν οι… αντιφατικές προδιαγραφές του Rapid δεν θα έρθουν ούτε και από τον πετρελαιοκινητήρα των 1.6 λίτρων. Ως «πασπαρτού» του ομίλου VW, έχει αποδείξει ότι μπορεί να τα «βάλει» με πολύ μεγαλύτερα αμαξώματα, εξασφαλίζοντας -πρώτα απ’ όλα- την πολυπόθητη οικονομία καυσίμου.

Η συγκεκριμένη περίπτωση δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετική. Αποδίδοντας 105 ίππους και 250 Nm ροπής, ο 1.600άρης πετρελαιοκινητήρας δεν δυσκολεύεται να κινήσει τα 1.254 κιλά του Rapid.

Παρά την αραιή κλιμάκωση του μηχανικού κιβωτίου των πέντε σχέσεων και παρά το γεγονός ότι από ένα αυτοκίνητο, όπως το Rapid, το ζητούμενο δεν είναι οι επιδόσεις, δεν θα δυσκολευτείς να κινηθείς με αξιοπρεπείς ρυθμούς.

Σύμφωνα με τη Skoda, η διαδικασία επιτάχυνσης από στάση στα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 10,6 δευτερόλεπτα, χρόνος απόλυτα ικανοποιητικός αν σκεφτεί κανείς ότι η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου δεν ξεπερνά τα 4,4 λίτρα/100 χλμ.

Στην πράξη, θα πρέπει να κινηθείς με μία σχέση κάτω αν θες να διεκδικήσεις κάτι παραπάνω από την απλή και ασφαλή μετακίνησή σου εντός ή εκτός των «τειχών».

Σε διαφορετική περίπτωση αρκεί να αξιοποιήσεις το σχεδόν… μόνιμο πλεόνασμα ροπής, ώστε να περιορίσεις ακόμη περισσότερο τις ενεργειακές απαιτήσεις του αυτοκινήτου και να ταξιδέψεις σε ταχύτητες εθνικού οδικού δικτύου, καταναλώνοντας όχι περισσότερα από 4,0 λίτρα/100 χλμ.

Ανεξαρτήτως επιλογών ή οδηγικών… πρακτικών, το πλαίσιο ανταποκρίνεται, υποδεχόμενο αδιαμαρτύρητα τους κραδασμούς που προκαλεί η αδυναμία της μπροστινής, ανάρτησης να διαχειριστεί τόσο το επιπλέον βάρος του πετρελαιοκινητήρα όσο και τη μορφολογία της ελληνικής ασφάλτου.

Συχνά-πυκνά, μάλιστα, οι εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος οδηγούν σε αναπηδήσεις, οι οποίες με τη σειρά τους αμφισβητούν την εμπιστοσύνη σου στις δυνατότητες του Rapid.

Αντιθέτως, το γεγονός ότι ακόμη και σε οριακές συνθήκες το αμάξωμα δεν θα παρουσιάσει ανησυχητικές κλίσεις επαναφέρει το χαμόγελο στο πρόσωπό σου. Το ESP, αν και μερικώς απενεργοποιούμενο σπανίως παρεμβαίνει πριν προλάβεις να διορθώσεις την κατάσταση είτε μέσω συστήματος διεύθυνσης είτε απομακρύνοντας το πόδι σου από το γκάζι.

Το σωστό αυτοκίνητο, τη σωστή εποχή; Σύμφωνα με τη διοίκηση της Skoda, ναι, έστω και αν στην έκδοση diesel των 14.990 ευρώ το… αυτονόητο της επιλογής περιπλέκεται, καθώς ο ανταγωνισμός δείχνει να έχει απαντήσεις.

auto.in.gr

Sports in

«Αυτό είναι ξενοφοβία» – Στην αντεπίθεση οι Πολωνοί για την κριτική στον Σιμόν Μαρτσίνιακ

Οι Πολωνοί πέρασαν στην αντεπίθεση για την κριτική των Γερμανών στον διαιτητή του αγώνα Ρεάλ-Μπάγερν, Σιμόν Μαρτσίνιακ.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 09 Μαϊου 2024