Πέμπτη 09 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Opel Mokka 1.4 Turbo AWD: Ο συνδετικός κρίκος

Opel Mokka 1.4 Turbo AWD: Ο συνδετικός κρίκος

Με σύστημα μόνιμης τετρακίνησης αλλά και συμπαγείς διαστάσεις, το αποκλειστικά τετρακίνητο Opel Mokka των 1,4 λίτρων αναλαμβάνει να συνδέσει το ένδοξο παρελθόν των παραδοσιακών SUV με το γεμάτο αβεβαιότητα μέλλον τους.

Γιάννης Αδάναλης

Σε μία αγορά, όπως η ελληνική, η συζήτηση για τετρακίνητα SUV μόνο στο μακρινό παρελθόν θα μπορούσε να αναφέρεται. Με το 60% των νέων τετράτροχων που ταξινομούνται στη χώρα μας να ανήκει στην ευρύτερη κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης, ένα -ακόμη- όχημα ελευθέρου χρόνου φαντάζει στην καλύτερη των περιπτώσεων… περιττό.

Πόσο μάλλον όταν αυτό έρχεται από μια αυτοκινητοβιομηχανία που δεν έχει καταφέρει, μέχρι σήμερα τουλάχιστον, να λύσει τον γρίφο του συγκεκριμένου segment, παρουσιάζοντας κατά καιρούς προτάσεις που ναι μεν πέρασαν αλλά σίγουρα δεν άγγιξαν.

Αν στις καλές εποχές, λοιπόν, δυσκολευόσουν να επιλέξεις το Opel Antara των 2,4 λίτρων, στην Ελλάδα των μνημονίων και της υπερ-φορολόγησης κινητών και ακινήτων, οι προδιαγραφές ενός τέτοιου αυτοκινήτου μόνο ως ανέκδοτο θα μπορούσαν να σταθούν.

Η λύση; Απλή και δοκιμασμένη. Το πολυδιαφημισμένο downsizing, που η Opel θέλησε να εφαρμόσει ως προς τα μεγέθη και όχι ως προς τις ικανότητες, διατηρώντας τη μόνιμη τετρακίνηση ανάμεσα στις προδιαγραφές ενός συμπαγών διαστάσεων SUV.

Το Mokka ήρθε για να μείνει, διαψεύδοντας όσους μέχρι σήμερα πίστευαν ότι το συντηρητικό προφίλ της γερμανικής φίρμας αποτελεί διαχρονικά το σημείο αναφοράς όλων, ανεξαιρέτως, των προτάσεών της.

Με μήκος που δεν ξεπερνά τα 4,3 μέτρα, παραπέμποντας στα ιδιαίτερα δημοφιλή supermini, και σχεδίαση που αν μη τι άλλο κινείται στο πνεύμα της εποχής, το Mokka αποτελεί με διαφορά την πιο «φρέσκια» επιλογή στη σημερινή γκάμα της Opel.

Συμπαγές αλλά την ίδια στιγμή επιβλητικό, καθώς τα περισσότερα από τα σχεδιαστικά στοιχεία του αμαξώματός του προέρχονται από τα μεγαλύτερων διαστάσεων SUV και όχι από τα… ημίαιμα crossovers.

Πέρα από τις καλοσχεδιασμένες μεταλλικές επιφάνειες του αμαξώματος και τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά που συναντάς μόλις χαμηλώσεις το βλέμμα σου, η αυξημένη απόσταση που διατηρεί το Mokka από το έδαφος επιβεβαιώνει ένα μέρος, τουλάχιστον, των προδιαγραφών του.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και το εσωτερικό, επιχειρώντας να διαφοροποιηθεί απ’ ό,τι είχε να παρουσιάσει μέχρι σήμερα η γερμανική φίρμα. Η αλήθεια είναι ότι τo φινίρισμα και έως ένα σημείο η ποιότητα των υλικών δεν έχει προηγούμενο στην γκάμα της Opel χωρίς βέβαια να μπορεί να συγκριθεί με τα ποιοτικότερα δείγματα της μικρομεσαίας κατηγορίας.

Το γεγονός ότι κάθεσαι ψηλά θα βοηθήσει στην προσαρμογή όσων είχαν συνηθίσει στην… ιδέα ενός τυπικού SUV, έστω και αν η αίσθηση πίσω από το τιμόνι του μικρότερου και συνεπώς ελαφρύτερου Mokka είναι τελείως διαφορετική.

Μιλώντας για διαστάσεις, τα 4,28 μέτρα του συνολικού μήκους και τα 1,78 μέτρα του πλάτους, επιτρέπουν στο νέο SUV της Opel να φιλοξενεί με σχετική άνεση τέσσερις ενήλικες στο εσωτερικό του.

Αντιστοίχως, τα 356 λίτρα του χώρου αποσκευών μπορούν να θεωρηθούν επαρκή για τα δεδομένα μίας τετραμελούς οικογένειας, όντας πολύ κοντά στο μέσο όρο της κατηγορίας των μικρομεσαίων hatchback.

Ένας ακόμη λόγος για τον οποίο θα πρέπει να αισθάνεσαι άνετα στο πενταθέσιο εσωτερικό του Mokka είναι ο εξοπλισμός. Πλήρης από τη βασική κιόλας έκδοση, θα δικαιολογήσει με τις εφαρμογές άνεσης και ασφάλειας που προσφέρει την υψηλή, για τα σημερινά δεδομένα τουλάχιστον, τιμή εκκίνησης του «μικρού» SUV.

Με δεδομένο, άλλωστε, ότι έχεις να κάνεις με τετρακίνητη πρόταση και όχι με ένα ακόμη hatchback που αποφάσισε να διαφοροποιηθεί από το πλήθος αυξάνοντας την απόσταση που το χωρίζει από το έδαφος, το αν τα 21.490 ευρώ (με όφελος απόσυρσης) μπορούν να θεωρηθούν πολλά ή όχι, σηκώνει συζήτηση.

Σε κάθε περίπτωση, η αίσθηση που αποκομίζεις διανύοντας τα πρώτα αστικά χιλιόμετρα στο αριστερό κάθισμα του Mokka μόνο τα δυσκίνητα SUV του μακρινού παρελθόντος δεν θυμίζει.

Οι συμπαγείς διαστάσεις και το περιορισμένο, τηρουμένων των αναλογιών, βάρος εξασφαλίζουν την απαιτούμενη ευελιξία, επιτρέποντας σε κινητήρα και αναρτήσεις να ανταποκριθούν με σχετική ευκολία στις απαιτήσεις σου.

Το start&stop λειτουργεί υποδειγματικά, το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων διαθέτει ισορροπημένη κλιμάκωση και έναν πειστικό επιλογέα, ενώ χωρίς να εντυπωσιάζει, στο ύψος των περιστάσεων στέκεται και το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης.

Με τη σειρά τους, οι 140 ίπποι και τα 200 Nm ροπής του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα των 1,4 λίτρων αποδεικνύονται αρκετοί για τις αστικές περιπλανήσεις του «μικρού» SUV, χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια ότι η κίνηση σε ανοιχτό δρόμο θα δημιουργήσει την ανάγκη για περισσότερη ισχύ.

Ίσως το μοναδικό μειονέκτημα του συγκεκριμένου μοτέρ είναι η αυξημένη κατανάλωση καυσίμου η οποία αγγίζει ακόμη και διψήφιες τιμές αν το παρακάνεις με το γκάζι.

Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να αναφέρουμε ότι το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης, το οποίο αποτελείται από έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη και επιβαρύνει το συνολικό βάρος με μόλις 65 κιλά, υπό κανονικές συνθήκες μεταφέρει το 100% της παραγόμενης ροπής στον μπροστινό άξονα, χωρίς να αυξάνει με τη λειτουργία του τις ενεργειακές απαιτήσεις του αυτοκινήτου.

Το ποσοστό αυτό μεταβάλλεται από τη στιγμή που θα υπάρξει απώλεια πρόσφυσης των μπροστινών τροχών. Σε αυτήν την περίπτωση ένα μέρος της ροπής που δεν μπορεί να ξεπεράσει το 50% μεταφέρεται, χωρίς την παρέμβαση του οδηγού, στον πίσω άξονα επαναφέροντας, πριν ακόμη διαταραχθούν, τις ισορροπίες.

Σε βοηθητικό -και όχι περιοριστικό- αναδεικνύεται ο ρόλος των ηλεκτρονικών συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας. Πέρα από το ESP και το Traction Control, το Mokka εξοπλίζεται με Hill Descent Control και Hill Hold Assist, φροντίζοντας να αυξήσει τις πιθανότητες… επιβίωσης ακόμη και ενός άπειρου οδηγού.

Το μόνο σίγουρο, πάντως, είναι ότι το Mokka ανταποκρίνεται στην πίεση έχοντας, πρωτίστως, αντισταθμίσει την αύξηση της απόστασης από το έδαφος με ένα κλικ πιο σφικτές ρυθμίσεις αναρτήσεων.

Κάτι τέτοιο δεν επιτρέπει στο αμάξωμα να εμφανίσει υπερβολικές κλίσεις και συνεπώς να πυροδοτήσει μία σειρά αντιδράσεων που θα οδηγήσουν στην αποσταθεροποίησή του, ωστόσο, προκαλεί τους αντίστοιχους περιορισμούς σε επίπεδο άνεσης.

Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι οι κακοτεχνίες της ελληνικής ασφάλτου δεν θα περάσουν… απαρατήρητες, προκαλώντας μια σχετική νευρικότητα και στις αντιδράσεις του πλαισίου.

O ασφάλτινος προσανατολισμός του Mokka αποτελεί και τη μοναδική… τροχοπέδη στις εκτός δρόμου περιπλανήσεις του. Η απόσταση από το έδαφος σε συνδυασμό με την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση δημιουργούν τις προϋποθέσεις, ωστόσο, πολύ γρήγορα συνειδητοποιείς ότι το συμπαγές SUV της Opel δεν έχει κατασκευαστεί για τα… δύσκολα.

auto.in.gr

Sports in

Γεμάτη από νωρίς η Θυρα 7 στο «Γ. Καραϊσκάκης» (vid)

Σχεδόν 1 ώρα πριν από την έναρξη του μεγάλου ημιτελικού μεταξύ Ολυμπιακού και Άστον Βίλα, η Θύρα 7 έχει γεμίσει από τους φίλους των ερυθρόλευκων

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 09 Μαϊου 2024