Πέμπτη 09 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Opel Astra Sedan 1.7 CDTI ecoFLEX: Επιστροφή στις παραδόσεις

Opel Astra Sedan 1.7 CDTI ecoFLEX: Επιστροφή στις παραδόσεις

Ένας υπερ-αποδοτικός κινητήρας diesel χωρητικότητας 1,7 λίτρων αρκεί για να δώσει νέο ενδιαφέρον σε μία από τις λιγοστές, πλέον, προτάσεις που συναντάς στην κατηγορία των μικρομεσαίων διαστάσεων sedan.

Γιάννης Αδάναλης

Παρά το γεγονός ότι η χώρα μας δεν συγκαταλέγεται ανάμεσα στις υπερ-προοδευτικές αγορές της Δυτικής Ευρώπης, αντιμετωπίζοντας ακόμη και σήμερα με καχυποψία προτάσεις που θα θυσίαζαν τις αρμονικές αναλογίες τους προς όφελος της πρακτικότητας, τα δημοφιλή στο μακρινό παρελθόν μικρομεσαία sedan δείχνουν χρόνο με το χρόνο να χάνουν τη δυναμική τους.

Την ίδια στιγμή, βέβαια, που η συντριπτική πλειοψηφία των ευρωπαϊκών αγορών στρέφεται προς κάθε μορφής hatchback, αναπτυσσόμενες αγορές εντός και εκτός ευρωπαϊκών συνόρων εξακολουθούν να προσφέρουν «ψήφο εμπιστοσύνης» στα αμαξώματα τριών όγκων.

Πριν, λοιπόν, αναρωτηθείς γιατί εν έτει 2013 η γκάμα του πρόσφατα ανανεωμένου Opel Astra θα πρέπει να περιλαμβάνει τετράθυρες εκδόσεις, θα ήταν φρόνιμο να γνωρίζεις ότι π.χ. στη ρωσική αγορά το 51% των πωλήσεων που καταγράφονται στην κατηγορία των μικρομεσαίων ανήκει στα sedan.

Πέρα από το αδιαμφισβήτητο εμπορικό δέλεαρ -οι προβλέψεις θέλουν τη ρωσική αγορά να φτάνει έως το 2014 τα 3,4 εκατομμύρια πωλήσεων και να περνά στην πρώτη θέση μεταξύ των ευρωπαϊκών- η Opel διαθέτει και μια αξιοσημείωτη παράδοση στη συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων, η οποία ξεκινά πολύ πριν η πρώτη γενιά του Opel Αstra το 1991 διατεθεί ως hatchback και sedan.

Από την εποχή, λοιπόν, που το Kaddet επέστρεψε το 1962 στις προθήκες της Opel μέχρι και σήμερα, η γερμανική φίρμα παρέμεινε συνεπής στο ραντεβού της με όλους όσοι είχαν φανταστεί τον εαυτό τους πίσω από το τιμόνι ενός καλοβαλμένου sedan.

Ξεκινώντας με τις απαραίτητες συστάσεις, θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι το Astra Sedan δεν αποτελεί μία ακόμη χαμηλού κόστους πρόταση η οποία για τον ίδιο ακριβώς λόγο δεν θα μπορούσε να απευθύνεται σε όλους.

Πέρα, λοιπόν, από τον σύγχρονο και ελκυστικό του σχεδιασμό, το τετράθυρο Astra έχει υιοθετήσει τα περισσότερα από τα χαρακτηριστικά των πεντάθυρων ή station wagon εκδόσεων του αυτοκινήτου.

Θα το ξεχωρίσεις για τις διαστάσεις του, καθώς το αυξημένο κατά 24 εκατοστά μήκος -σε σχέση πάντα με το πεντάθυρο αμάξωμα- το οποίο φτάνει πλέον τα 4,658 μέτρα δεν περνά απαρατήρητο.

Αντιθέτως, το μεταξόνιο διατηρήθηκε σταθερό στα 2,685 μέτρα, γεγονός που δεν σου επιτρέπει να μιλήσεις για ουσιαστική μεταβολή στις εσωτερικές διαστάσεις του αυτοκινήτου.

Μοναδική εξαίρεση αποτελεί ο χώρος αποσκευών, ο οποίος ξεκινά από τα 460 λίτρα (αντί για τα 360 λίτρα της hatchback έκδοσης) και φτάνει με την αναδίπλωση της πίσω σειράς καθισμάτων τα 1.010 λίτρα.

Συνεχίζοντας την περιήγησή σου στον πενταθέσιο θάλαμο επιβατών, πέρα από την ταύτιση των εσωτερικών διαστάσεων, κάτι παραπάνω από εμφανείς είναι και οι σχεδιαστικές συμπτώσεις.

Χωρίς να μπορεί να διεκδικήσει τον τίτλο του ποιοτικότερου δείγματος της κατηγορίας του, το Astra Sedan εξασφαλίζει ένα ευχάριστο και δίχως καμία αμφιβολία πλήρως εξοπλισμένο περιβάλλον, υπερκαλύπτοντας τις απαιτήσεις σου τόσο σε επίπεδο άνεσης όσο και σε επίπεδο ασφάλειας.

Στην πραγματικότητα η -βασική- έκδοση Excess δεν παρουσιάζει ουσιαστικές ελλείψεις, προσφέροντας -μεταξύ άλλων- έξι αερόσακους, ESP, ηχοσύστημα, air condition, σύστημα start&stop, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, καθώς και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες.

Ακόμη και έτσι, πάντως, ο βασικός πρωταγωνιστής της συγκεκριμένης έκδοσης δεν είναι άλλος από τον κινητήρα diesel των 1,7 λίτρων. Αποδίδοντας 130 ίππους και 300 Nm ροπής, συνδυάζει επιτυχώς επιδόσεις και περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου.

Πέρα από τα ιδιαίτερα ενθαρρυντικά νούμερα που ανακοινώνει ο ίδιος ο κατασκευαστής -σύμφωνα με αυτά η διαδικασία της επιτάχυνσης από στάση στα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 11,3 δευτερόλεπτα, ενώ η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου δεν ξεπερνά τα 3,7 λίτρα ανά 100 χλμ.- το πετρελαιοκίνητο Astra Sedan δείχνει να τα καταφέρνει μια χαρά και στην πράξη.

Τα 300 Nm ροπής, τα οποία μάλιστα κάνουν την εμφάνισή τους από αρκετά «χαμηλά», δεν σου επιτρέπουν να αισθανθείς την ανάγκη για ακόμη περισσότερη δύναμη.

Μάλιστα, αν μπεις στη διαδικασία να αξιοποιήσεις την ισορροπημένη κλιμάκωση του μηχανικού κιβωτίου των έξι σχέσεων και αποφύγεις τις υπερβολές με το γκάζι, πολύ δύσκολα θα δεις την ένδειξη της κατανάλωσης καυσίμου να ξεπερνά, ακόμα και σε αστικές συνθήκες, τα 5,5 λίτρα/100 χλμ.

Με τη σειρά της, η ανάρτηση εξασφαλίζει μια αποδεκτή ποιότητα κύλισης, χωρίς να κουράζει αλλά και χωρίς να προβληματίζει με τις αντιδράσεις της, μόλις οι απαιτήσεις από αυτήν αυξηθούν.

Σίγουρα ένα αποτελεσματικότερο σύστημα διεύθυνσης που θα μετέφερε περισσότερες και πρωτίστως ποιοτικότερες πληροφορίες στα χέρια σου, θα επέτρεπε στο πετρελαιοκίνητο Astra Sedan να διακριθεί σε ακόμη περισσότερους τομείς, ωστόσο, το οικογενειακό-φιλήσυχο προφίλ του αυτοκινήτου ίσως και να δικαιολογεί τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας του τιμονιού.

Αντίστοιχο, άλλωστε, είναι και το παράδειγμα του επιλογέα, καθώς οι μακριές διαδρομές που αυτός διαθέτει δεν ευνοούν τις γρήγορες και απαιτητικές αλλαγές σχέσεων.

Από εκεί και πέρα, με δεδομένη την παρουσία του ESP -το οποίο μάλιστα δεν προσφέρει τη δυνατότητα πλήρους απενεργοποίησης- το μόνο που ίσως κληθείς να αντιμετωπίσεις είναι η αδυναμία των μπροστινών τροχών να διαχειριστούν υπό γωνία την πλεονάζουσα ροπή, ανοίγοντας -έστω και ελεγχόμενα- την τροχιά τους.

Ακόμη πάντως και αν δεν είσαι λάτρης των παραδοσιακών sedan, το εν λόγω Astra έχει τον τρόπο να σε γοητεύσει. Αρκεί, βέβαια, να βρεις στον κινητήρα diesel των 1,7 λίτρων και στον πλήρη εξοπλισμό, τους λόγους για τους οποίους θα πρέπει να δαπανήσεις το σεβαστό, στις ημέρες μας, ποσό των 23.990 ευρώ (22.288 ευρώ με όφελος απόσυρσης).

auto.in.gr

Sports in

«Αυτό είναι ξενοφοβία» – Στην αντεπίθεση οι Πολωνοί για την κριτική στον Σιμόν Μαρτσίνιακ

Οι Πολωνοί πέρασαν στην αντεπίθεση για την κριτική των Γερμανών στον διαιτητή του αγώνα Ρεάλ-Μπάγερν, Σιμόν Μαρτσίνιακ.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 09 Μαϊου 2024