Κυριακή 05 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
VW Polo BlueGT: Απενοχοποίηση!

VW Polo BlueGT: Απενοχοποίηση!

Συνδυάζοντας τους 140 ίππους ενός TSI κινητήρα βενζίνης 1.395 κ.εκ. με μία σειρά προηγμένων τεχνολογιών εξοικονόμησης ενέργειας, το Polo BlueGT εξασφαλίζει επιδόσεις απαλλαγμένες από κάθε είδους "δεύτερη σκέψη".

Γιάννης Αδάναλης

Απόλαυση χωρίς λιπαρά. Υπό άλλες συνθήκες αυτός θα ήταν ο τίτλος εργασίας για ένα τετράτροχο που επιχειρεί να συνδυάσει τις επιδόσεις ενός αυθεντικού «hot hatch» με τον πολυφορεμένο, στις μέρες μας, «μανδύα» του φιλικού προς το περιβάλλον αυτοκινήτου.

Πόσο διαφορετικό, ωστόσο, μπορεί να είναι το βαμμένο στα μπλε VW Polo με τις πέντε πόρτες, τους τροχούς των 17 ιντσών και όλες τις σχεδιαστικές ή μη ιδιότητες που παραπέμπουν στην έκδοση GTI.

Η απάντηση δεν έρχεται από τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, τον πίσω διαχύτη, τη διπλή απόληξη της εξάτμισης ή την περιορισμένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος.

Φυσικά ούτε τα διακριτικά της έκδοσης φαντάζουν ικανά να αποκαλύψουν την ακριβή ταυτότητά της. Το «BlueGT» δεν έχει προηγούμενο στην γκάμα της VW, όπως προηγούμενο δεν έχει για τη γερμανική φίρμα και ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας των 1,4 λίτρων με το πολυδιαφημισμένο σύστημα αδρανοποίησης κυλίνδρων.

Νέος κινητήρας, λοιπόν, σε ένα «παλιό σκαρί» το οποίο δείχνει να αντέχει στο χρόνο, μετατρέποντας τον συντηρητικό -εξαρχής- σχεδιασμό του σε ένα διαχρονικό πλεονέκτημα.

Προσπερνώντας το γνώριμο και δίχως καμία αμφιβολία αυστηρό σχεδιαστικό προφίλ του αμαξώματος αλλά και την προσπάθεια του Γερμανού κατασκευαστή να «τονώσει» την ατμόσφαιρα στο πενταθέσιο εσωτερικό, η συζήτηση επιστρέφει σε εκείνα τα χαρακτηριστικά που προσδίδει στο Polo ο νέος TSI κινητήρας των 1,4 λίτρων.

Αν και το συγκεκριμένο μοτέρ δείχνει να έρχεται από το παρελθόν, στην πραγματικότητα έχουμε να κάνουμε με ένα σύνολο που δημιουργήθηκε σχεδόν από λευκό χαρτί.

Μια πιο προσεκτική ματιά στις τεχνικές του προδιαγραφές το αποδεικνύει. Πέρα από τη μεταβολή στη χωρητικότητά του, η εκτεταμένη χρήση αλουμινίου του έχει «στερήσει» 22 ολόκληρα κιλά, η ενσωμάτωση της πολλαπλής εξαγωγής στην κυλινδροκεφαλή του επιτρέπει να επιτυγχάνει πολύ πιο γρήγορα την επιθυμητή θερμοκρασία λειτουργίας, ο μικρότερος υπερσυμπιεστής έχει περιορίσει στο ελάχιστο το φαινόμενο της υστέρησης και ο ιμάντας χρονισμού που αντικαθιστά την καδένα έχει μειώσει τις απώλειες τριβής.

Αν στα παραπάνω προσθέσουμε τον μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων εισαγωγής, τη δοκιμασμένη, πλέον, τεχνολογία του άμεσου ψεκασμού και φυσικά το Active Cylinder Management (ACT), τότε η αίσθηση ότι έχεις να κάνεις με το πιο προηγμένο 1.400άρι μοτέρ που κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή στην αγορά επιβεβαιώνεται.

Περνώντας πίσω από το τιμόνι του Polo BlueGT ή αν προτιμάτε του πρώτου VW που εφοδιάζεται με τον συγκεκριμένο κινητήρα -προηγήθηκαν προτάσεις της Audi και συγκεκριμένα το A1 Sportback- ο τρόπος με τον οποίο κάνουν την εμφάνισή τους οι 140 ίπποι και τα 250 Nm ροπής δεν αφήνει κανένα περιθώριο αμφισβήτησης.

Πριν ακόμη δηλώσεις εντυπωσιασμένος από τις επιδόσεις που ανακοινώνει ο κατασκευαστής -σύμφωνα με αυτόν η διαδικασία επιτάχυνσης από στάση ολοκληρώνεται σε 7,9 δευτερόλεπτα και η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 210 χλμ./ώρα- η ευκολία με την οποία ένα τετράτροχο υψηλών -τηρουμένων των αναλογιών- προδιαγραφών μετατρέπεται στο αυτοκίνητο της διπλανής πόρτας, σε κερδίζει.

Ο πρώτος λόγος σε αυτήν την αριστοτεχνική διαδικασία μετάλλαξης ανήκει δικαιωματικά στο σύστημα που αδρανοποιεί τους δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους του κινητήρα.

Από τη στιγμή, λοιπόν, που η βελόνα του στροφόμετρου βρεθεί πάνω από τις 1.250 σ.α.λ. αλλά όχι ψηλότερα από τις 4.000 σ.α.λ. και οι τρέχουσες συνθήκες κίνησης το επιτρέπουν, η μονάδα διαχείρισης του Active Cylinder Management φροντίζει ώστε ο δεύτερος και ο τρίτος κύλινδρος του κινητήρα να αδρανοποιηθούν, με το σφράγισμα των βαλβίδων και φυσικά τη διακοπή της παροχής καυσίμου.

H διαδικασία ολοκληρώνεται μέσα σε 36 χιλιοστά του δευτερολέπτου και με τρόπο που δεν γίνεται αντιληπτός από τον οδηγό.

Άλλωστε, γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο η οθόνη πληροφοριών του πίνακα οργάνων έχει αποκτήσει την ανάλογη ένδειξη, ενημερώνοντας για το μέχρι πρότινος αυτονόητο. Για τον αριθμό, δηλαδή, των κυλίνδρων που βρίσκονται εκείνη τη στιγμή σε λειτουργία.

Στα χαρτιά το όφελος που προκύπτει από τη διαδικασία αδρανοποίησης των δύο κυλίνδρων μπορεί να φτάσει έως και το ένα λίτρο καυσίμου για κάθε 100 χιλιόμετρα. Στην πράξη, «εκπαιδεύοντας» το δεξί σου πόδι και αποφεύγοντας τις… καταχρήσεις, ο ρυθμός με τον οποίο το Polo BlueGT εξαντλεί τα αποθέματα καυσίμου μπορεί κάλλιστα να συγκριθεί με μία από τις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις του αυτοκινήτου.

Ενεργή συμμετοχή στην προσπάθεια περιορισμού των ενεργειακών απαιτήσεων του Polo BlueGT διεκδικούν, επίσης, το καλορυθμισμένο σύστημα start&stop, το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση και οι αεροδυναμικές βελτιώσεις που έχουν επιτευχθεί, είτε με σχεδιαστικές παρεμβάσεις είτε με τον περιορισμό της απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος.

Έχοντας πειστεί για το φιλικό προς το περιβάλλον προφίλ του αυτοκινήτου, θα πρέπει να βρεις τον τρόπο να δικαιολογήσεις και το ακρωνύμιο «GT» στον τίτλο του. To πλεόνασμα ροπής που εξασφαλίζει το 1.400άρι μοτέρ, σχεδόν από το ρελαντί, αποτελεί την καλύτερη δυνατή αρχή.

Οι τροχοί των 17 ιντσών, συνδυαστικά με τα ελαστικά χαμηλού προφίλ και τις νέες, σκληρότερες ρυθμίσεις αναρτήσεων, αποτελούν ένα ακόμη σημείο αναφοράς στην προσπάθεια του Polo να διαφοροποιηθεί από το πλήθος των μέχρι σήμερα γνωστών εκδόσεών του.

Η αδυναμία του παραπάνω συνδυασμού να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της ελληνικής ασφάλτου και συνεπώς να εξασφαλίσει υψηλά επίπεδα άνεσης δεν αποτελεί ουσιαστικό μειονέκτημα για μία πρόταση όπως το Polo BlueGT.

Αντιθέτως, το γεγονός ότι το δημοφιλές VW δείχνει να τα βγάζει πέρα με τους 140 ίππους και τα 250 Nm ροπής του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα των 1.395 κ.εκ., αποτελεί έναν πολύ καλό λόγο για να σε κάνει να προσπεράσεις τη μέτρια ποιότητα κύλισης και τους όποιους κραδασμούς καταλήγουν μέσω της ανάρτησης και του πλαισίου στον θάλαμο επιβατών.

Με δεδομένη την παρουσία του ηλεκτρονικού διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης (XDS), το Polo BlueGT δεν θα ανοίξει με ευκολία την τροχιά του. Ακόμη και αν το παρακάνεις με τους τροχούς στριμμένους, ακόμη και αν επιστρέψεις στο γκάζι πολύ πριν βρεθείς στην έξοδο της στροφής.

Ανάλογο είναι και το παράδειγμα του πίσω άξονα, μιας και η πρόσκαιρη αποσταθεροποίησή του θα έρθει μόνο αν το επιδιώξεις και πριν προλάβει το μη απενεργοποιούμενο ESP να αναλάβει δράση.

Μάλιστα, τα πράγματα θα μπορούσαν να είναι ακόμη καλύτερα αν η φτωχή, σε όγκο και ποιότητα, πληροφορία που εξασφαλίζει στα χέρια σου το ηλεκτρο-υδραυλικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης δεν σε επανέφερε κάπως άκομψα στην πραγματικότητα.

Βάζοντας στην κουβέντα και τον επίσης «άχρωμο» επιλογέα ταχυτήτων, τότε είναι προφανές ότι οι Γερμανοί δεν κατάφεραν να προσδώσουν στη συγκεκριμένη έκδοση του Polo τα χαρακτηριστικά που υπό άλλες συνθήκες θα το μετέτρεπαν σε ένα προσιτό και γιατί όχι απολαυστικό «driver’s car».

Ακόμη και έτσι, πάντως, θα δικαιολογήσει τα λεφτά του (από 17.660 ευρώ χωρίς όφελος απόσυρσης), είτε προβάλλοντας την εντυπωσιακή οικονομία καυσίμου που εξασφαλίζει το σύστημα αδρανοποίησης κυλίνδρων είτε τις επιδόσεις και την, αν μη τι άλλο, σεβαστή αποτελεσματικότητα που εξασφαλίζει ο συνδυασμός κινητήρα-πλαισίου.

auto.in.gr

Sports in

Live η «μάχη» της Άστον Βίλα με την Μπράιτον λίγες μέρες πριν τη ρεβάνς με τον Ολυμπιακό

Παρακολουθήστε live στις 16:00 την εξέλιξη της αναμέτρησης Μπράιτον – Άστον Βίλα για την 36η αγωνιστική της Premier League, λίγες μέρες πριν τη ρεβάνς της Βίλα με τον Ολυμπιακό

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Κυριακή 05 Μαϊου 2024