Σάββατο 27 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Mercedes-Benz CLA 45 AMG: Διχασμένη προσωπικότητα

Mercedes-Benz CLA 45 AMG: Διχασμένη προσωπικότητα

Τη μια στιγμή χούλιγκαν, την άλλη πραγματική Κυρία. Οι μηχανικοί στο Affalterbach, στην έδρα της AMG, μπορούν να είναι περήφανοι για τη μεταμόρφωση της CLA.

Michael Taylor

Αν και η CLA 45 AMG εμφανίστηκε, για πρώτη φορά, μπροστά στο κοινό την τελευταία εβδομάδα του Μαρτίου, στην έκθεση της Νέας Υόρκης, δεν θεωρείται ακόμα έτοιμη για να μπει στα σημεία πώλησης της γερμανικής φίρμας.

Η άφιξή της στις αντιπροσωπείες της Mercedes-Benz έχει προγραμματιστεί για τον Σεπτέμβριο του 2013, για αυτό και εμείς εξασφαλίσαμε μια βόλτα μαζί της, με τον Tobias Moers στη θέση του οδηγού. Ως επικεφαλής εξέλιξης της AMG, άλλωστε, ο Γερμανός μηχανικός φροντίζει προσωπικά για τις τελευταίες πινελιές στο πανίσχυρο, τετρακίνητο, τετράθυρο coupe των 360 ίππων.

Μία από τις μεγαλύτερες επιφυλάξεις μας σε σχέση με την CLA 45 AMG αφορούσε τον τετρακύλινδρο turbo κινητήρα. Πώς είναι δυνατόν η AMG να αποδώσει την θρυλική πληθωρικότητα που χαρακτηρίζει τις δημιουργίες της με ένα μοτέρ τόσο χαμηλού κυβισμού;

Η απάντηση ήταν άμεση. Ο ήχος του μοτέρ σε συνδυασμό με την εμπειρία μας στο δρόμο, μάς απέδειξε ότι δεν υπήρχε κανένας λόγος ανησυχίας.

Η «δική μας» CLA 45 AMG, διέθετε το πιο θορυβώδες Sports σύστημα και με την επιλογή Sport ενεργοποιημένη, ένα πλήθος ήχων συνόδευε κάθε αλλαγή ταχύτητας, εκπέμποντας ένα υπόκωφο γρύλισμα στην παραμικρή μεταβολή της πίεσης στο πεντάλ του γκαζιού.

Ο ήχος του κινητήρα είναι «γεμάτος», παραπέμποντας στους πρώτους boxer κινητήρες που η Subaru τοποθετούσε στο Impreza STi, με την διαφορά ότι το γερμανικό μοτέρ είναι εξαιρετικά πιο πολιτισμένο στη λειτουργία του.

Εξίσου συναρπαστικές είναι και οι επιδόσεις του. Ο χρόνος των 4,6 δευτερολέπτων που απαιτείται για την επιτάχυνση από στάση (0-100 χλμ./ώρα) είναι τόσο εντυπωσιακός, που πραγματικά πρέπει να ζήσετε την εμπειρία από το εσωτερικό του αυτοκινήτου για να νιώσετε την αίσθηση που δίνει.

Η επιτάχυνση προκαλεί ένα ιλιγγιώδες συναίσθημα, ξεκινώντας ήδη από τις 1.800 σ.α.λ., με την απόλαυση να μεγαλώνει όσο οι στροφές του κινητήρα αυξάνονται.

Αυτό το μηχανικό σύνολο δεν διακρίνεται μόνο για το ρυθμό επιτάχυνσης που εξασφαλίζει αλλά και για την ελαστικότητά του, καθώς δεν κρεμάει ούτε καν στις 1.000 σ.α.λ. με πέμπτη ή έκτη ταχύτητα στο κιβώτιο.

Για την ακρίβεια, η CLA 45 AMG διακρίνεται από έναν ευχάριστο διχασμό προσωπικότητας, στον τρόπο που αποδίδει: την μία στιγμή έχεις να κάνεις με ένα χούλιγκαν των δρόμων και την άλλη, με ένα εκλεπτυσμένο, άνετο, πολυτελές αυτοκίνητο.

Αν διατηρήσεις τη λειτουργία του κινητήρα σε χαμηλές στροφές, παραμένει τόσο αθόρυβος που σε ξεγελάει, σαν να βρίσκεσαι σε οποιαδήποτε άλλη έκδοση της CLA.

Μετά, ακολουθεί η ρύθμιση της ανάρτησης που επιτυγχάνει την ιδανική ισορροπία μεταξύ άνεσης και ευελιξίας. Εξασφαλίζει τεράστια περιθώρια πρόσφυσης παντού, είτε κινείσαι σε ανοιχτές καμπές είτε οδηγείς σε στενές διαδρομές με κλειστές στροφές.

Αν λοιπόν ο στόχος της Mercedes-Benz ήταν να δημιουργήσει ένα τετράθυρο μοντέλο επιδόσεων, με το οποίο όμως να μπορεί να ζει κανείς κάθε μέρα, τότε αναμφίβολα τα κατάφερε.

Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι το «δικό μας» αυτοκίνητο, ήταν εφοδιασμένο με την standard ανάρτηση, ωστόσο η επιλογή sport ανάρτησης είνια αυτονόητη.

Ο τομέας στον οποίο ο Tobias Moers και οι συνεργάτες του, από μια dream team 270 ατόμων, εργάζονται εντατικά με στόχο την τελειοποίησή του, είναι το σύστημα διεύθυνσης.

Καθώς ο T. Moers οδηγεί σβέλτα τη CLA 45 AMG κατεβαίνοντας μια γεμάτη στροφές πλαγιά, εκφράζει κάποιες επιφυλάξεις για την αίσθηση που δίνει το τιμόνι -του αρέσει μεν αλλά δεν ενθουσιάζεται, ακόμα.

Ωστόσο, αυτός είναι ο λόγος που βρισκόμαστε εδώ μαζί του, καθώς δεν διστάζει να μας εξηγήσει πως κάθε διαδρομή, συμπεριλαμβανομένης και αυτής, αποτελεί ένα ακόμα βήμα προς την ιδανική ρύθμιση του συστήματος διεύθυνσης.

Συμπέρασμα; Η Mercedes-Benz έχει, ακόμα, ελάχιστα στοιχεία να αλλάξει στην CLA 45 AMG. Και μόνο το γεγονός ότι η εξέλιξη συνεχίζεται, προκειμένου κάθε στοιχείο της να είναι ακριβώς όπως το θέλει η γερμανική φίρμα, κάτι σημαίνει.

Αν λοιπόν ανησυχούσατε για το αν η τετρακίνητη CLA 45 AMG θα είναι άξια του φημισμένου σήματος που θα φέρει, να θυμάστε μόνο ένα πράγμα: κάθε εκατοστό της είναι AMG, με το επιπλέον όφελος της χαμηλής κατανάλωσης καυσίμου που προσδιορίζεται στα 6,9 λίτρα / 100 χλμ.

Σε ό,τι αφορά την τιμή πώλησής της, τα 56.078 ευρώ που έχουν ήδη ανακοινωθεί για τη γερμανική αγορά, την καθιστούν «απόλυτη ευκαιρία» με δεδομένο ότι πρόκειται για ένα προϊόν που υπογράφει η AMG.

Οι εκτός Γερμανίας οπαδοί της φίρμας θα μάθουν την τιμή πώλησης που θα ισχύει στις χώρες τους, τους επόμενους μήνες.

auto.in.gr

Sports in

Σπανούλης: H ζημιά από έναν πρώην συμπαίκτη του (vid)

Ο Σπανούλης ήταν αδύνατο να του βάλει φρένο και ο Σερμαντίνι με αυτό το περίεργο στυλ έφτασε τους 21 πόντους, έχοντας 7/8 δίποντα.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 27 Απριλίου 2024