Τετάρτη 08 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Opel Adam 1.4 ecoFLEX: Μεταμοντερνισμός

Opel Adam 1.4 ecoFLEX: Μεταμοντερνισμός

Διαθέτοντας μοναδικά, στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης χαρακτηριστικά, το Adam αντισταθμίζει την απουσία από τη σημερινή γκάμα των εκδόσεών του ενός υπερ-αποδοτικού κινητήρα.  

Γιάννης Αδάναλης

Δεν είναι λίγοι αυτοί που βιάστηκαν να το χρήσουν ως τον μοναδικό αξιόμαχο ανταγωνιστή του Fiat 500, βλέποντας το δέντρο αλλά χάνοντας το δάσος.

Οι πιο… αισιόδοξοι, πάλι, είδαν πίσω από τις premium διαθέσεις του την ευκαιρία να το τοποθετήσουν απέναντι σε προτάσεις της ΜΙΝΙ, έστω και αν, εκ των προτέρων, γνώριζαν ότι τα αποτελέσματα μίας τέτοιας σύγκρισης θα μπορούσαν πολύ εύκολα να αμφισβητηθούν.

Πριν μπεις στη διαδικασία να αναζητήσεις τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά ενός αυτοκινήτου που ξεχωρίζει χάρη στην εμπνευσμένη σχεδίασή του, οι συμπαγείς διαστάσεις του επιβάλλουν μια διαφορετική προσέγγιση.

Και αυτό γιατί το Adam -περί αυτού ο λόγος- πρόκειται για το πρώτο αυθεντικό αυτοκίνητο πόλης στη σύγχρονη ιστορία της Opel. Με μήκος που μετά βίας φτάνει τα 3,7 μέτρα και αναλογίες που ουδεμία σχέση έχουν με το… σχεδόν πολυμορφικό Agila, το Adam αξίζει την προσοχή σου.

Χωρίς να καταφεύγει σε σχεδιαστικές υπερβολές για να ξεχωρίσει και χωρίς να διαθέτει το ένδοξο παρελθόν ενός ΜΙΝΙ ή ενός Fiat 500, το Adam διεκδικεί στη μετά-ρετρό εποχή το δικό του κοινό.

Το «χαμόγελο» που σχηματίζει η κεντρική εισαγωγή αέρα, τα φωτιστικά σώματα, ο τρόπος με τον οποίο συναντά η οροφή το πίσω τμήμα του αμαξώματος, οι σμιλεμένες επιφάνειες των θυρών, οι χρωματικοί συνδυασμοί, οι καλοσχεδιασμένες ζάντες – κάθε σχεδιαστική ή μη λεπτομέρεια συντελεί στη δημιουργία ενός… ξεχωριστού αποτελέσματος.

Τη διαφορετικότητα του Adam έρχεται να υποστηρίξει το πλήθος των εξοπλιστικών επιλογών, είτε αυτές έχουν να κάνουν με το χρώμα του αμαξώματος είτε με τον σχεδιασμό των τροχών.

To χρώμα περισσεύει και από εσωτερικό του Adam, με μοναδική εξαίρεση την κορυφή του ταμπλό, την οποία καλύπτει ένα ιδιαίτερα ποιοτικό αφρώδες υλικό.

Σε επίπεδο σχεδιασμού, αυτό που ξεχωρίζει και αυτό που κάνει το Adam να διαφοροποιείται από τις μέχρι σήμερα γνωστές προτάσεις της Opel είναι το τριάκτινο τιμόνι.

Ο εξοπλισμός θα πρέπει -ανεξαρτήτως έκδοσης- να θεωρείται πλήρης, ενώ παρά τις συμπαγείς διαστάσεις, το αυξημένο πλάτος του αμαξώματος δίνει την αίσθηση ότι βρίσκεται στο εσωτερικό ενός πολύ μεγαλύτερου αυτοκινήτου.

Κάτι τέτοιο, βέβαια, δεν θα μπορούσε να ισχύει, μιας και ο χώρος στην πίσω σειρά καθισμάτων και ο όγκος του διαμερίσματος αποσκευών (170 λίτρα) τοποθετούν τα πράγματα στη σωστή τους θέση, υπενθυμίζοντας τις προδιαγραφές του αυτοκινήτου.

Κατά τ’ άλλα, με αφετηρία το ικανότατο πλαίσιο και τον ισχυρότερο εκ των δύο κινητήρων που διαθέτει η γκάμα του αυτοκινήτου αυτή τη στιγμή, το Adam δείχνει απολύτως ικανό να ανταποκριθεί στο ρόλο που του έχει ανατεθεί.

Σε αστικό περιβάλλον, οι τροχοί των 17 ιντσών με τα ελαστικά χαμηλού προφίλ και οι σκληρότερες ρυθμίσεις των αναρτήσεων (βασικός εξοπλισμός έκδοσης SLAM), ίσως στερούν περισσότερα απ’ όσα προσφέρουν, ακόμα και έτσι πάντως οι κραδασμοί που καταλήγουν στο εσωτερικό δεν θα κουράσουν.

Στον αντίποδα, η αμεσότητα του ηλεκτρικά υποβοηθούμενου συστήματος διεύθυνσης, το καλορυθμισμένο σύστημα start&stop, η σφικτή κλιμάκωση του μηχανικού κιβωτίου των πέντε σχέσεων και στοιχεία όπως το Hill Start Assist κάνουν το έργο σου πιο εύκολο, υποβαθμίζοντας την αδυναμία του συνδυασμού κινητήρα-κιβωτίου να ακολουθήσει τις σύγχρονες προδιαγραφές του αυτοκινήτου.

Η εικόνα δεν αλλάζει ακόμη και όταν βρεθείς στο εθνικό ή το επαρχιακό δίκτυο. Τα επιπλέον εκατοστά του πλάτους ή αν προτιμάτε των μετατροχίων, σου επιτρέπουν να «πατάς» με μεγαλύτερη σιγουριά και αυτοπεποίθηση στην άσφαλτο, αίσθηση που ενισχύεται ακόμη περισσότερο από το επιθετικότερο setup των αναρτήσεων και το μέγεθος των τροχών.

Δίνοντας προτεραιότητα στις επιδόσεις, η απρόσμενα «σφικτή» κλιμάκωση του πεντατάχυτου κιβωτίου ταχυτήτων δεν ευνοεί την άνεση ή την οικονομία καυσίμου σε ταχύτητες εθνικού δικτύου, την ίδια στιγμή που το τιμόνι παρουσιάζει τα συνήθη, για ένα ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης, κενά πληροφόρησης.

Αναζητώντας τα όρια πρόσφυσης του «μικρού» Opel, η σκυτάλη περνά ξανά στο πλαίσιο και στα αναβαθμισμένα γόνατα McPherson του μπροστινού άξονα. Δείχνοντας, από την πρώτη στιγμή, ικανό να διαχειριστεί πολύ ισχυρότερα σύνολα, η ισορροπημένη συμπεριφορα του Adam θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη.

Βέβαια, ακόμα και αν καταφέρεις να προκαλέσεις την άτσαλη αντίδραση του πλαισίου, το ESP με τις πρόσθετες λειτουργίες του Traction Control, του Cornering Brake Control και της υποβοήθησης κατανομής πέδησης αναλαμβάνει δράση, βάζοντας τέλος στην όποια ανησυχία.

Και επειδή στο τέλος της ημέρας αυτό που μετράει περισσότερο απ’ όλα είναι η τιμή του αυτοκινήτου, ναι μεν η φρεσκάδα του σχεδιασμού και η ποιότητα της κατασκευής μπορεί να συγκριθεί με μεγαλύτερων διαστάσεων προτάσεις, ωστόσο, από μία έκδοση που ξεκινά από τα 13.900 ευρώ και από έναν κινητήρα βενζίνης 1.398 κ.εκ. ίσως να περίμενες περισσότερα από αυτά που παρέχει σήμερα το ισχυρότερο, αυτή τη στιγμή, Adam.

auto.in.gr

Sports in

Μεντιλίμπαρ: «Θα κάνουμε τα πάντα για να δώσουμε χαρά στον κόσμο μας – Με μυαλό και ψυχή για να γράψουμε ιστορία»

Ο Χοσέ Λουίς Μεντιλίμπαρ μίλησε για τη μεγάλη αναμέτρηση του Ολυμπιακού με την Άστον Βίλα - Ιμπόρα: «Πρέπει να έχουμε δίψα, όρεξη, φιλοδοξία. Αυτά είναι τα όπλα μας».

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τετάρτη 08 Μαϊου 2024