Τετάρτη 08 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Honda Civic 1.6 i-DTEC: Από μηχανής θεός

Honda Civic 1.6 i-DTEC: Από μηχανής θεός

Έστω και την ύστατη στιγμή, το νέο Civic αποκτά έναν αξιόμαχο κινητήρα diesel μεσαίου κυβισμού, ο οποίος διαμορφώνει την ικανότερη πρόταση στη μέχρι σήμερα γνωστή γκάμα του.

Γιάννης Αδάναλης

Στην Ελλάδα της υπερβολής, η απελευθέρωση της κίνησης των πετρελαιοκίνητων οχημάτων στα δύο μεγαλύτερα αστικά κέντρα της χώρας -την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη- οδήγησε σε ένα λίγο-πολύ αναμενόμενο αποτέλεσμα.

Σχεδόν 2,5 χρόνια μετά από αυτό το… κοσμο-ιστορικό γεγονός, οι εκδόσεις πετρελαίου όχι μόνο κατάφεραν να ανακτήσουν το χαμένο έδαφος αλλά και να σκαρφαλώσουν στην κορυφή.

Η αλήθεια είναι ότι σε μία χώρα όπου η τιμή των υγρών καυσίμων κυμαίνεται σε σταθερά υψηλά επίπεδα και τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται βάσει των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και οι εξίσου περιορισμένες εκπομπές ρύπων αποτέλεσαν και συνεχίζουν να αποτελούν δύο επιχειρήματα που πολύ δύσκολα θα καταφέρεις να αντικρούσεις.

Βέβαια υπάρχουν και εκείνες οι περιπτώσεις -όπως αυτή του νέου Honda Civic- που δεν θα χρειαστεί να επιχειρηματολογήσεις υπέρ των αντίστοιχων εκδόσεων βενζίνης.

Ακόμη και αν θεωρήσεις τα 22.400 ευρώ (20.970 ευρώ συνυπολογίζοντας το όφελος απόσυρσης) υπερβολικά για ένα μικρομεσαίο hatchback το οποίο απέχει από τα ποιοτικά χαρακτηριστικά ενός premium προϊόντος, καλώς ή κακώς η βενζινοκίνητη γκάμα του Civic δεν διαθέτει εκείνη την πρόταση που θα καταφέρει να αμφισβητήσει την ανωτερότητα του νέου κινητήρα diesel των 1.597 κ.εκ.

Με αλουμίνιο στο μπλοκ και την κυλινδροκεφαλή, το τετρακύλινδρο μοτέρ των 1,6 λίτρων διαθέτει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που περιμένεις να συναντήσεις σε έναν σύγχρονο και υπερ-αποδοτικό κινητήρα πετρελαίου.

Το χαμηλό -τηρουμένων των αναλογιών- βάρος του, οι μειωμένες τριβές στο εσωτερικό του, το σύστημα άμεσου ψεκασμού με την πίεση των 1.800 bar και ο υπερσυμπιεστής τέταρτης γενιάς της Garrett συνυπογράφουν τον παραπάνω ισχυρισμό.

Άλλωστε πριν ακόμη αναζητήσεις τους 120 ίππους και τα 300 Nm ροπής, η αισθητή απουσία κραδασμών και θορύβου δεν θα σου δώσει το δικαίωμα να αμφισβητήσεις το σύγχρονο προφίλ του.

Πέρα από την πολιτισμένη λειτουργία του, το πετρελαιοκίνητο μοτέρ των 1,6 λίτρων παρουσιάζει ένα ακόμη σπάνιο, για τους κινητήρες του είδους του, χαρακτηριστικό.

Αν και το «ξέσπασμα» που περίμενες από έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα diesel έρχεται πιο «ψηλά» και όχι με τον τρόπο που να μπορεί να δικαιολογήσει τους 120 ίππους και τα 300 Nm ροπής, η γραμμική του απόδοση -ακόμη και μέχρι το όριο λειτουργίας του- σε αποζημιώνει και με το παραπάνω για το διστακτικό ξεκίνημα.

Δεν θα ήταν υπερβολή αν λέγαμε ότι ο τρόπος λειτουργίας του εν λόγω συνόλου θυμίζει περισσότερο έναν κινητήρα βενζίνης παρά ένα αντίστοιχου κυβισμού πετρελαιοκίνητο μοτέρ, μόνο που σε αυτήν την περίπτωση τις αξιοσημείωτες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10,5 δευτερόλεπτα) συνοδεύει η εξαιρετικά περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου.

Σύμφωνα με τον Ιάπωνα κατασκευαστή, το συγκεκριμένο Civic σε μεικτές συνθήκες κίνησης απαιτεί μόλις 3,6 λίτρα καυσίμου για να διανύσει μια απόσταση 100 χιλιομέτρων. Στην πράξη το νούμερο αυτό δύσκολα θα επιβεβαιωθεί, ωστόσο, εξίσου δύσκολα η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου θα υπερβεί τα 5,5 λίτρα/100 χλμ.

Πέρα από αυτή καθαυτή την αποδοτικότητα του κινητήριου συνόλου, στην προσπάθεια περιορισμού των ενεργειακών απαιτήσεων του ιαπωνικού μικρομεσαίου συμβάλλουν το σύστημα start&stop, καθώς και το πρόγραμμα ECON, η ενεργοποίηση του οποίου μεταβάλλει την απόκριση του γκαζιού και τη λειτουργία του συστήματος κλιματισμού.

Με τη σειρά τους, αλλαγές στις ρυθμίσεις των αναρτήσεων, στο μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων και στο σύστημα διεύθυνσης, αναλαμβάνουν να υπερασπίσουν τον δυναμικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Παρά την παρουσία του πετρελαιοκινητήρα, το Civic εξακολουθεί να αποτελεί μία από τις πιο αποτελεσματικές προτάσεις της κατηγορίας του, εντυπωσιάζοντας με τις δυνατότητες του πλαισίου του.

Προβλέψιμο και απόλυτα ελεγχόμενο ακόμη και σε οριακές καταστάσεις, σπανίως καταφεύγει στη βοήθεια του ηλεκτρονικού συστήματος δυναμικής ευστάθειας -VSA στην γλώσσα της Honda- δίνοντάς σου την ευκαιρία να κινηθείς με τον τρόπο και τον ρυθμό που θα επιλέξεις.

Από την άλλη, η ευρυχωρία, η πρακτικότητα και η εξοπλιστική πληρότητα ίσως να μην είναι αρκετά για να αναβαθμίσουν την εικόνα του πενταθέσιου θαλάμου επιβατών. Οι χρωματικοί συνδυασμοί και συγκεκριμένες σχεδιαστικές επιλογές αδικούν το ιαπωνικό σύνολο, δίνοντας την αίσθηση ότι έχεις να κάνεις με ένα αυτοκίνητο που ήδη μετρά αρκετά χρόνια στην πλάτη του.

Στην ερώτηση αν άξιζε τελικά η αναμονή, η απάντηση είναι δίχως καμία αμφιβολία καταφατική. Μένει να ξεπεράσεις το σχετικά υψηλό κόστος του πετρελαιοκίνητου Civic (20.970 ευρώ με όφελος απόσυρσης) ώστε να αποκτήσεις ένα από τα ικανότερα και πιο ολοκληρωμένα μικρομεσαία hatchbacks της ελληνικής αγοράς.

auto.in.gr

Sports in

Η αποκάλυψη του Ιωάννη

Ο Παπαπέτρου ήταν ο παίκτης-κλειδί στη σειρά με τη Μακάμπι

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τετάρτη 08 Μαϊου 2024