Πέμπτη 09 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Toyota RAV4 2.0 Multidrive S AWD: Σε άλλη διάσταση

Toyota RAV4 2.0 Multidrive S AWD: Σε άλλη διάσταση

Σχεδόν είκοσι χρόνια μετά την πρώτη εμφάνισή του, το RAV4 αναζητά μέσω της θεαματικής αύξησης των διαστάσεών του έναν διαφορετικό ρόλο στην ευρωπαϊκή αγορά.

Γιάννης Αδάναλης

Τι σχέση μπορεί να έχει ένα αυθεντικό SUV μήκους 4,57 μέτρων με το RAV4 που γνωρίσαμε στις αρχές τις δεκαετίας του 1990; Φαινομενικά καμία, έστω και αν εκείνο το τρίθυρο hatchback με το αυτοφερόμενο πλαίσιο, το σύστημα τετρακίνησης και τις ασφάλτινες προδιαγραφές αποτέλεσε, χωρίς υπερβολή, τον πρόγονο των σύγχρονων οχημάτων ελευθέρου χρόνου.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι σχεδόν δύο δεκαετίες μετά, το RAV4 δεν θα μπορούσε να πορευτεί με τις ίδιες διαστάσεις και τις ίδιες προδιαγραφές. Θέλοντας και μη, ακολούθησε την εξελικτική διαδικασία που οδήγησε τη συντριπτική πλειοψηφία των SUV στη σημερινή τους μορφή.

Από γενιά σε γενιά οι εκτός δρόμου δυνατότητες παραμερίστηκαν, η τετρακίνηση έπαψε να αποτελεί προαπαιτούμενο και ο περιπετειώδης χαρακτήρας αντικαταστάθηκε με το φιλήσυχο προφίλ ενός «οικογενειακού» αυτοκινήτου.

Το RAV4 ενηλικιώθηκε, αυξάνοντας πρώτα απ’ όλα τις διαστάσεις του. Με μοναδική εξαίρεση το συνολικό ύψος, το οποίο περιορίστηκε κατά 2,5 εκατοστά, τόσο το πλάτος όσο και το μήκος του, αποκλειστικά πεντάθυρου, αμαξώματος γνώρισαν εντυπωσιακή… άνθιση.

Ακόμη και αν προσπεράσεις, λοιπόν, τα ιδιαίτερα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά του ιαπωνικού SUV, τα οποία λίγο έως πολύ παραπέμπουν στο μικρομεσαίων διαστάσεων Auris, τα 20,5 επιπλέον εκατοστά μετάλλου αποτελούν έναν πολύ καλό λόγο για να σταθείς στις εξωτερικές επιφάνειες του αμαξώματος.

Βέβαια για να αντιληφθείς τις «συνέπειες» της γιγάντωσης των διαστάσεων του RAV4 θα πρέπει να περάσεις στο εσωτερικό του, το οποίο όπως ήταν φυσικό δεν έχασε την ευκαιρία να ενισχύσει την ευρυχωρία και τη χρηστικότητά του.

Οι πέντε πραγματικές θέσεις, τα 547 λίτρα του χώρου αποσκευών και το πλήθος των υποδοχών για μικροαντικείμενα «φωτογραφίζουν» τη θεαματική αύξηση του μήκους αλλά και της απόστασης που πήρε το νέο RAV4 από τον ανταγωνισμό του.

Μιλώντας για τον θάλαμο επιβατών, τα αυστηρά γεωμετρικά σχήματα είναι αυτά που επικρατούν στο ταμπλό, καθώς μόνο οι κυκλικοί διακόπτες και οι αεραγωγοί ξεφεύγουν από αυτή τη σχεδιαστική λογική.

Αντιστοίχως, παρά την ύπαρξη δερμάτινων επιφανειών στις πλουσιότερες εξοπλιστικά εκδόσεις, η ποιότητα των πλαστικών δεν εντυπωσιάζει. Φωτεινή εξαίρεση αποτελεί το πλαστικό με το φινίρισμα ανθρακονήματος που καλύπτει τμήμα των θυρών και της κεντρικής κονσόλας.

Πάντως, το λιτό σχεδιαστικό παράδειγμα του εσωτερικού έχει ευνοήσει την εργονομία. Ως είθισται οι περισσότεροι διακόπτες βρίσκονται συγκεντρωμένοι στην κεντρική κονσόλα, η οποία ξεκινά από την έγχρωμη οθόνη αφής και τελειώνει στον επιλογέα του αυτόματου -στη δική μας περίπτωση- κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT).

Οι τελευταίες αλλά και πιο κρίσιμες αλλαγές αφορούν στη θέση οδήγησης. Το χαμηλότερα τοποθετημένο κάθισμα του οδηγού προσφέρει, πλέον, περισσότερες ρυθμίσεις και η γωνία που σχηματίζει η κολόνα του τιμονιού έχει περιοριστεί, σε αντίθεση με την ορατότητα η οποία διατηρήθηκε στα γνώριμα επίπεδα ενός SUV.

Σε γενικές γραμμές το νέο RAV4 έχει την ικανότητα να κρύβει τις πραγματικές του διαστάσεις, γεγονός που δεν έχει να κάνει αποκλειστικά με την άνεση και την οικειότητα που θα αισθανθείς στο αριστερό του κάθισμα, αλλά και με την ευελιξία που έχει να επιδείξει.

Ευελιξία που ορίζεται, τόσο από τον περιορισμένο κύκλο στροφής των 10,6 μέτρων όσο και από την ισορροπία που διακρίνει τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του ηλεκτρικά υποβοηθούμενου συστήματος διεύθυνσης.

Από την άλλη, το μήκος των 4,57 μέτρων, όπως άλλωστε και ο ατμοσφαιρικός κινητήρας βενζίνης των 2,0 λίτρων θέτουν όρια στις αστικές σου περιπλανήσεις, υπενθυμίζοντας με την πρώτη ευκαιρία τον πραγματικό προορισμό του αυτοκινήτου.

Μπορεί, λοιπόν, το CVT με τις επτά σχέσεις στη χειροκίνητη διαμόρφωσή του να τα πηγαίνει περίφημα, το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης να λειτουργεί αυτόνομα χωρίς να απαιτεί την προσοχή σου και ο δίλιτρος κινητήρας βενζίνης με τους 151 ίππους και τα 195 Nm ροπής να εξασφαλίζει, χάρη στη γραμμικότητα και την ελαστικότητά του μια σχετική άνεση, ωστόσο, η ανεξήγητη απουσία start&stop ή οποιουδήποτε άλλου συστήματος εξοικονόμησης ενέργειας είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα σε βάλει σε δεύτερες σκέψεις.

Αντιθέτως, σε ανοιχτό δρόμο ο κυβισμός του ατμοσφαιρικού βενζινοκινητήρα ή αν προτιμάτε η κατανάλωση καυσίμου του νέου RAV4 δεν πρόκειται να αποτελέσει ουσιαστικό πρόβλημα. Πόσο μάλλον όταν δεν επιλέξεις το Sport Mode του αυτόματου κιβωτίου και αρκεστείς σε ηπιότερους ρυθμούς κίνησης.

Σε κάθε περίπτωση η ανάρτηση δεν αργεί να επιβεβαιώσει τον ασφάλτινο προσανατολισμό της. Οι αλλαγές που έχουν πραγματοποιηθεί στις ρυθμίσεις έχουν βελτιώσει την ποιότητα κύλισης, χωρίς ωστόσο να δημιουργούν τις προϋποθέσεις ώστε το νέο RAV4 να μπορεί να συγκριθεί, σε αυτό το επίπεδο, με τους Ευρωπαίους ανταγωνιστές του.

Καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της οδικής συμπεριφοράς του ιαπωνικού SUV διαδραματίζει ένα σύνολο συστημάτων που η Toyota ονομάζει «Integrate Dynamic Drive System» και περιλαμβάνει την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση, το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης και το Vehicle Stability Control.

Εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων, πάντως, ο πρώτος λόγος ανήκει στο σύστημα τετρακίνησης και ειδικότερα σε έναν ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη που σε ρόλο κεντρικού διαφορικού έχει τη δυνατότητα να κατανείμει έως και το 100% της διαθέσιμης ροπής στον πίσω άξονα.

Η κατανομή της ροπής διαμορφώνεται χωρίς την παρέμβαση του οδηγού, εκτός και αν εκείνος επιλέξει το «κλείδωμα» σε ποσοστό 50/50 ή ενεργοποιήσει το Sport Mode που συνεπάγεται ότι οι πίσω τροχοί θα δέχονται μόνιμα τουλάχιστον το 10% της παραγόμενης ροπής.

Άλλωστε επιλέγοντας το Sport Mode, πέρα από τη λειτουργία του συστήματος τετρακίνησης και του CVT κιβωτίου, δυναμικότερα χαρακτηριστικά αποκτά τόσο η απόκριση του γκαζιού όσο και το σύστημα διεύθυνσης, η υποβοήθηση του οποίου περιορίζεται κατά 20%.

Κάπως έτσι το RAV4 επιχειρεί να αξιοποιήσει τις δυνατότητες του πλαισίου του και να αντισταθμίσει την αυξημένη απόσταση που το χωρίζει από το έδαφος. Με τα paddles να εξασφαλίζουν τη δυνατότητα επιλογής μίας εκ των επτά προκαθορισμένων σχέσεων του CVT κιβωτίου και το τιμόνι να μεταφέρει τα απαραίτητα δεδομένα στα χέρια σου, αργά ή γρήγορα αποκτάς την οικειότητα που απαιτείται ώστε να αυξήσεις σταδιακά τον ρυθμό σου.

Με ή χωρίς την πολύτιμη, ούτως ή άλλως, βοήθεια του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συστήματος τετρακίνησης, το RAV4 ανταποκρίνεται στην πίεση. Οι κλίσεις του αμαξώματος δεν θα προβληματίσουν, παρά το γεγονός ότι σε οριακές καταστάσεις αποτελούν έναν κρίσιμο παράγοντα καθώς ενδέχεται να πυροδοτήσουν τη στιγμιαία αποσταθεροποίηση του πίσω άξονα.

Ακόμα και σε αυτήν την περίπτωση, ωστόσο, το σύστημα τετρακίνησης εγγυάται ότι οι 151 ίπποι και τα 195 Nm ροπής θα καταλήξουν χωρίς παρατράγουδα στην άσφαλτο, μεταβάλλοντας αστραπιαία την κατανομή της ροπής μεταξύ του μπροστινού και του πίσω άξονα και περιορίζοντας ακόμη περισσότερο το ρόλο του ηλεκτρονικού συστήματος δυναμικής ευστάθειας (VSC).

Καταλήγοντας στα πρώτα ασφαλή συμπεράσματα, το νέο RAV4 προσφέρει τους χώρους και την πρακτικότητα που ίσως να μην διέθετε στο παρελθόν, όχι όμως και ένα ισχυρό κίνητρο -σε επίπεδο επιδόσεων ή οδικής συμπεριφοράς- που θα σε κάνει να παραβλέψεις το γεγονός ότι πρόκειται για μiα δίλιτρη και σχεδόν… απαγορευτική για τα ελληνικά φορολογικά δεδομένα πρόταση.

auto.in.gr

Sports in

«Αυτό είναι ξενοφοβία» – Στην αντεπίθεση οι Πολωνοί για την κριτική στον Σιμόν Μαρτσίνιακ

Οι Πολωνοί πέρασαν στην αντεπίθεση για την κριτική των Γερμανών στον διαιτητή του αγώνα Ρεάλ-Μπάγερν, Σιμόν Μαρτσίνιακ.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 09 Μαϊου 2024