Δευτέρα 20 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Abarth 595 Turismo: Αυτοκίνητο Ειδικών Αποστολών

Abarth 595 Turismo: Αυτοκίνητο Ειδικών Αποστολών

O ιταλικός σκορπιός ξαναχτυπά, "στριμώχνοντας" τους 160 ίππους ενός υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα βενζίνης 1,4 λίτρων στα, μόλις, 3,66 μέτρα του Abarth 595 Turismo.

Γιάννης Αδάναλης

Θα πρέπει να «ταξιδέψεις» πίσω στην δεκαετία του 1960 και συγκεκριμένα στο 1963 αναζητώντας τον λόγο ή ακόμη καλύτερα την αφορμή για την οποία η Abarth αποφάσισε να «προικίσει» το λιλιπούτειο 500 με ιδιότητες που σπανίως συναντάς σε ένα αυτοκίνητο πόλης.

Με πρόσχημα, λοιπόν, τον επετειακό χαρακτήρα της έκδοσης και οδηγό το αγωνιστικό πνεύμα του Carlo Abarth, το δημοφιλές -εντός και εκτός ελληνικών συνόρων- «500» επιστρέφει στην ισχυρότερη, μέχρι σήμερα, εκδοχή του.

Πριν ακόμη προλάβεις να αναρωτηθείς για την ακριβή ταυτότητα της συγκεκριμένης έκδοσης, η διχρωμία του αμαξώματος, σε συνδυασμό με τις εκθαμβωτικές ζάντες αλουμινίου των 17 ιντσών, δηλώνουν με ξεκάθαρο τρόπο ότι δεν έχεις να κάνει με ένα ακόμα Αbarth 500.

Τα λογότυπα, τόσο στο πλευρικό όσο και στο πίσω τμήμα του αυτοκινήτου το επιβεβαιώνουν. Το 595 Turismo δημιουργήθηκε για να τιμήσει τον εμπνευστή του, αδιαφορώντας για τους περιορισμούς που επιβάλλουν, όχι μόνο οι διαστάσεις του αλλά και οι «κανόνες συμπεριφοράς» που έχουν επικρατήσει στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.

Υπερβάλλοντας, λοιπόν, το εσωτερικό διαθέτει δερμάτινα καθίσματα, μεταλλικά πεντάλ και μεταλλικό επιλογέα ταχυτήτων, όπως άλλωστε και πατάκια που ξεχωρίζουν χάρη στο λογότυπο της έκδοσης και το μεταλλικό τους «κούμπωμα».

Κατά τ’ άλλα, το μπαρόμετρο με την ενσωματωμένη ένδειξη αλλαγής ταχύτητας (shift light) έρχεται από τις συμβατικές εκδόσεις του Abarth 500, ενώ γνώριμος είναι και ο διακόπτης Sport της κεντρικής κονσόλας.

Ο τελευταίος σου επιτρέπει να μεταβάλλεις τη χαρτογράφηση του κινητήρα, τον βαθμό υποβοήθησης του συστήματος διεύθυνσης και την πίεση υπερπλήρωσης που αναπτύσσει ο υπερσυμπιεστής ή, σε ελεύθερη μετάφραση, να μετατρέπεις ένα… συμπαθές αυτοκίνητο πόλης σε μια πραγματική «πολεμική μηχανή».

Η αλήθεια είναι ότι «δουλεύοντας» στο «Normal Mode» τίποτα δεν θυμίζει τις εξεζητημένες προδιαγραφές του ισχυρότερου Fiat 500 ευρείας παραγωγής. Η υστέρηση χαμηλά σου στερεί το δικαίωμα να επιταχύνεις με τον ρυθμό που ίσως είχες φανταστείς και το τιμόνι δεν διαθέτει το απαιτούμενο «βάρος» για να υποστηρίξει το προφίλ της έκδοσης.

Μοναδική εξαίρεση αποτελούν οι ακόμη σκληρότερες ρυθμίσεις των αναρτήσεων, οι οποίες με τον έναν ή τον άλλο τρόπο σου επιτρέπουν να… γνωρίσεις, καλύτερα από οποιονδήποτε άλλον, τη μορφολογία της ελληνικής ασφάλτου.

Στην πραγματικότητα η ενεργοποίηση των δυναμικών ρυθμίσεων του Abarth 595 Turismo αποτελεί μονόδρομο. Mόνο σε αυτήν την περίπτωση θα έχεις την ευκαιρία να αξιοποιήσεις τους 160 ίππους και τα 230 Nm ροπής του T-Jet βενζινοκινητήρα των 1,4 λίτρων. Μόνο με το «Sport Mode» ενεργοποιημένο, το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης θα μπορέσει να δικαιολογήσει τον ρόλο του στην συγκεκριμένη έκδοση του Abarth 500.

Ένας δεύτερος διακόπτης, αυτός του TTC (Traction Transfer Control), αντιστοιχεί στο ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, το οποίο με τη σειρά του καλείται να διαχειριστεί εκείνες τις δυνάμεις που είναι πιθανό να οδηγήσουν στο φαινόμενο της υποστροφής.

Όπως και στο «συμβατικό» Abarth 500, το ηλεκτρονικό σύστημα δυναμικής ευστάθειας (ESP) δεν προσφέρει την επιλογή της απενεργοποίησης, προφυλάσσοντας τις ρευστές ισορροπίες που διαμορφώνει ο συνδυασμός της αυξημένης ισχύος, του «κοντού» πλαισίου και των απόλυτων ρυθμίσεων της ανάρτησης.

Στα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, το μηχανικό κιβώτιο των πέντε σχέσεων περνά μάλλον απαρατήρητο, σε αντίθεση με το σύστημα πέδησης που δεν δυσκολεύεται να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις και το βάρος της έκδοσης.

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι το Abarth 595 Turismo αποτελεί μια απολύτως «ειδική» κατασκευή. Ως τέτοια θα πρέπει να την προσεγγίσεις, αναδεικνύοντας τη μοναδικότητά της και προσπερνώντας τους όποιους συμβιβασμούς, κυρίως σε επίπεδο άνεσης, επιβάλλουν οι εξεζητημένες προδιαγραφές της.

auto.in.gr

Sports in

Ραζβάν Λουτσέσκου: Πήρε πολλά από όλους τους ποδοσφαιριστές

Οταν μια ομάδα έχει 20 (!) σκόρερ, σημαίνει πολλά για το πνεύμα και τη νοοτροπία της.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Δευτέρα 20 Μαϊου 2024