Σάββατο 27 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
VW Golf VII GTI 2013: Ο συνεχιστής

VW Golf VII GTI 2013: Ο συνεχιστής

Αποφεύγοντας τους ριψοκίνδυνους νεωτερισμούς και επενδύοντας στη σοφία που του εξασφαλίζει η αδιάλειπτη παρουσία του στους ευρωπαϊκούς δρόμους τα τελευταία 37 χρόνια, το Golf GTI γράφει την επόμενη σελίδα στο "κεφάλαιο" των "καυτών", μικρομεσαίων hatchbacks.

Γιάννης Αδάναλης

Η απόσταση που χωρίζει το σημερινό Golf GTI από εκείνο που η Volkswagen κατασκεύασε σχεδόν 40 χρόνια νωρίτερα δεν θα μπορούσε να «χωρέσει» μεταξύ μιας υπεραπλουστευμένης παράθεσης-σύγκρισης τεχνικών προδιαγραφών και της πιο σύνθετης, ομολογουμένως, διαδικασίας ανάδειξης του κορυφαίου hot hatch που έχει γνωρίσει η ευρωπαϊκή ήπειρος.

Αν και η «μαγική» συνταγή που έχει οδηγήσει στη διάθεση 1,9 εκατομμυρίων Golf GTI φαντάζει ακόμη και σήμερα η ίδια, στην πραγματικότητα μόνο ο τρόπος εκτέλεσής της μπορεί να συγκριθεί με το παρελθόν.

Περνώντας από την έκτη στην έβδομη γενιά του, το Golf GTI αύξησε την ισχύ του, φρόντισε να εξαργυρώσει τα πλεονεκτήματα που του προσφέρει η νέα, πολυδιαφημισμένη «πλατφόρμα», ενώ δεν έχασε την ευκαιρία να ενσωματώσει μια σειρά προηγμένων εφαρμογών άνεσης και ασφάλειας.

Πρόκειται για ένα πραγματικά νέο αυτοκίνητο, που χωρίς να αμφισβητεί το παρελθόν του, επιχειρεί να δώσει μια διαφορετική διάσταση στον όρο που το ίδιο καθιέρωσε.

Οι ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες, οι χαρακτηριστικοί τροχοί των 18 ιντσών οι ακροβολισμένες απολήξεις των εξατμίσεων, καθώς και τα θρυλικά λογότυπα στο μπροστινό και το πίσω τμήμα μαρτυρούν πως δεν έχεις να κάνεις με ένα ακόμη VW Golf.

Αντίστοιχες παρεμβάσεις θα συναντήσεις και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, όπου τις απαραίτητες συστάσεις αναλαμβάνουν τα τύπου bucket καθίσματα με τις καρό υφασμάτινες επενδύσεις και το τριάκτινο τιμόνι.

Δεδομένη θα πρέπει να θεωρείται η πληρότητα του εξοπλισμού και η εξαιρετική ποιότητα της κατασκευής, γεγονός που σου επιτρέπει να εστιάσεις την προσοχή σου σε λεπτομέρειες, όπως η… ηχηρή απουσία των αισθητήρων στάθμευσης.

Στο πλαίσιο του εξοπλιστικού εκσυγχρονισμού, το συμβατικό χειρόφρενο αντικαταστάθηκε από «ηλεκτρικό», ενώ ένας από τους πολλούς διακόπτες της κεντρικής κονσόλας σού επιτρέπει να επιλέξεις το επιθυμητό πρόγραμμα οδήγησης, παραμετροποιώντας -σε πραγματικό χρόνο- την απόκριση του κινητήρα, την απόδοση του συστήματος κλιματισμού και τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του ημι-αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη.

Προσπερνώντας, λίγα εκατοστά ψηλότερα, τα φθηνά χειριστήρια του ηλεκτρονικού κλιματισμού, τον πρώτο λόγο έχει η έγχρωμη αφής οθόνη (5 ή 5,8 ιντσών ανάλογα με την έκδοση), στην οποία φιλοξενούνται οι ενδείξεις του ηχοσυστήματος και των υπολοίπων περιφερειακών συστημάτων του αυτοκινήτου.

Σε κάθε περίπτωση οι αλλαγές που έχουν πραγματοποιηθεί στο εσωτερικό του GTI δεν δείχνουν ικανές να προκαλέσουν την αμηχανία του οδηγού, καθώς δεν έχουν μεταβάλλει τις άριστες,σε επίπεδο εργονομίας, επιδόσεις του συμβατικού Golf.

Μοναδική εξαίρεση αποτελούν τα paddles (στην έκδοση με ημι-αυτόματο κιβώτιο DSG) και ειδικότερα το μικρό τους μέγεθος, το οποίο επιβάλλει τη διατήρηση των χεριών σου σε ένα πολύ συγκεκριμένο σημείο.
{{{ moto }}}
Βέβαια, εκείνο που προκύπτει από τα πρώτα, κιόλας, μέτρα στο αριστερό κάθισμα του νέου Golf GTI δεν έχει να κάνει με τα δυναμικά χαρακτηριστικά και τις ξεχωριστές ιδιότητες που του προσδίδει η παρουσία του εξατάχυτου DSG, αλλά με τη θεαματική ικανότητα της αριστοτεχνικά ζυγισμένης ανάρτησης να ανταποκρίνεται στις προκλήσεις της ελληνικής ασφάλτου.

Με τη σειρά του, το σύστημα διεύθυνσης, αξιοποιώντας τον μεταβλητό λόγο μετάδοσης και προσφέροντας τη μέγιστη δυνατή ευελιξία, υπερασπίζεται τη χρήση του μικρομεσαίου Golf σε αστικό περιβάλλον, την ίδια στιγμή που το σύστημα start&stop αναλαμβάνει το δύσκολο έργο της οριοθέτησης των ενεργειακών απαιτήσεων ενός δίλιτρου και φυσικά υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα βενζίνης.

Ο τελευταίος, αποτελεί συνέχεια όσων είχαμε δει μέχρι σήμερα από τη δυναστεία των TSI κινητήρων της VW, ωστόσο, έχει δεχτεί αρκετές παρεμβάσεις, οι οποίες βελτίωσαν ακόμη περισσότερο τη σχέση απόδοσης/κατανάλωσης καυσίμου.

Αν και η μέγιστη τιμή της ισχύος αυξήθηκε κατά 10 ίππους και αντιστοίχως η μέγιστη ροπή κατά 70 Nm, η μέση κατανάλωση καυσίμου -σύμφωνα με τη γερμανική φίρμα- έχει περιοριστεί έως και 18% (14% στην περίπτωση των εκδόσεων με DSG).

Το μόνο σίγουρο είναι ότι με 220 ίππους και 350 Nm ροπής δεν είναι η δύναμη αυτή που θα σου λείψει. O δίλιτρος TSI δεν παρουσιάζει κενά στην απόδοσή του, το DSG ανταποκρίνεται στην πίεση και οι μπροστινοί τροχοί δεν δυσκολεύονται να διαχειριστούν την εκρηκτικότητα του συνόλου.

Επιταχύνοντας από στάση δεν απαιτούνται περισσότερα από 6,5 δευτερόλεπτά ώστε το νέο Golf GTI να φτάσει τα 100 χλμ./ώρα. Αν μείνεις στο γκάζι, με την ίδια ευκολία το μικρομεσαίο VW θα ξεπεράσει τα 240 χλμ./ώρα.

Όπως και να έχει, το τέλος της ευθείας σηματοδοτεί την ενεργή συμμετοχή σου στην όλη διαδικασία. Τα φρένα ανταποκρίνονται, το ίδιο και το τιμόνι, έστω και αν το τελευταίο ξεχωρίζει περισσότερο για την αμεσότητα και την ακρίβειά του και λιγότερο για την ποιότητα των πληροφοριών που μεταφέρει στα χέρια σου.

Οι πρώτες διερευνητικές ασκήσεις… ετοιμότητας με το ηλεκτρονικό σύστημα δυναμικής ευστάθειας στη λειτουργία Sport, δεν δείχνουν ικανές να μεταβάλλουν την εικόνα του αυτοκινήτου.

Μια επιθετικότερη προσέγγιση βάζει στο παιχνίδι το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης XDS+, το οποίο παρεμβαίνει επιβραδύνοντας όχι μόνο τον μπροστινό αλλά και τον πίσω εσωτερικό τροχό.

Ακόμη και αν υπερβάλεις και ο μπροστινός άξονας ανοίξει την τροχιά του, ο έλεγχος παραμένει στα χέρια σου με ή χωρίς την πολύτιμη βοήθεια των ηλεκτρονικών. Άλλωστε, το ESC δεν απενεργοποιείται πλήρως, αναλαμβάνοντας δράση από τη στιγμή που θα «διαβάσει» τη βίαιη αποσταθεροποίηση του πίσω άξονα.

Ο τρόπος και ακόμη περισσότερο ο χρόνος παρέμβασής του δεν δείχνει να περιορίζει τις δυνατότητες ή την ταχύτητα του αυτοκινήτου, χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια ότι δεν παύει να οριοθετεί τις… βλέψεις ενός έμπειρου οδηγού.

Περισσότερο ενοχλητική, από την… στάση του ηλεκτρονικού συστήματος δυναμικής ευστάθειας, θα μπορούσε να χαρακτηρίσει κανείς την » κακή συνήθεια» του ημι-αυτόματου κιβωτίου DSG να επιλέγει -ακόμη και στη χειροκίνητη διαμόρφωσή του- την αμέσως επόμενη σχέση μετάδοσης, μόλις ο κινητήρας πλησιάσει το όριο λειτουργίας του.

Με τον έναν ή με τον άλλο τρόπο το νέο Golf GTI δηλώνει ότι δεν πρόκειται για το απόλυτο «hot hatch» των ημερών μας. Όντας μακριά από το ψυχολογικό όριο των 300 ίππων αλλά και από εκείνες τις προδιαγραφές που θα μπορούσαν να του αποδώσουν τον συγκεκριμένο τίτλο, αφήνει τον απαραίτητο χώρο για μία ακόμη πιο ισχυρή πρόταση στην γκάμα του γερμανικού μικρομεσαίου.

auto.in.gr

Sports in

Σπανούλης: H ζημιά από έναν πρώην συμπαίκτη του (vid)

Ο Σπανούλης ήταν αδύνατο να του βάλει φρένο και ο Σερμαντίνι με αυτό το περίεργο στυλ έφτασε τους 21 πόντους, έχοντας 7/8 δίποντα.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 27 Απριλίου 2024