Πέμπτη 09 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Skoda Octavia 1.6 TDI 105ps 2014: Success story

Skoda Octavia 1.6 TDI 105ps 2014: Success story

Πίσω από τη γιγάντωση των διαστάσεών της, η Skoda Octavia κρύβει μια σειρά εξίσου εντυπωσιακών χαρακτηριστικών που δικαιολογούν πλήρως την επανατοποθέτησή της στην ελληνική αγορά.

Γιάννης Αδάναλης

Η εξελικτική της πορεία, από την ημέρα που πρωτοεμφανίστηκε σε μια αίθουσα γεμάτη δύσπιστους δημοσιογράφους μέχρι και σήμερα δεν έχει να παρουσιάσει ευχάριστες ή δυσάρεστες εκπλήξεις.

Όλα δείχνουν να κύλησαν βάσει σχεδίου, χωρίς καθυστερήσεις, χωρίς αστοχίες και χωρίς αποκλίσεις. Στην πρώτη γενιά της, η Octavia δεν δυσκολεύτηκε να επαναφέρει τη Skoda στο προσκήνιο της ευρωπαϊκής αγοράς και λίγα χρόνια αργότερα να την καθιερώσει ανάμεσα στους πρωτοκλασάτους κατασκευαστές της γηραιάς ηπείρου.

Όχι τυχαία, τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της Octavia 5 αποτέλεσαν σημείο αναφοράς για μια ολόκληρη κατηγορία αυτοκινήτων, θέτοντας υπό αμφισβήτηση άσπονδους φίλους αλλά και προαιώνιους εχθρούς.

Σύντομα, οι υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες βενζίνης, τεχνολογίας άμεσου ψεκασμού που προήλθαν από το «οπλοστάσιο» της VW χάρισαν στην Οctavia ένα ακόμη αδιαπραγμάτευτο πλεονέκτημα, πιστοποιώντας τη σταθερά ανοδική πορεία της.

Φτάνοντας στο σήμερα και με αφορμή την εντυπωσιακή αύξηση των διαστάσεών της, η νέα Octavia αναζητά την τύχη της απέναντι σε ικανότερους αντιπάλους. Η αλήθεια είναι ότι με μήκος που αγγίζει τα 4,66 μέτρα, δύσκολα μπορείς να μιλήσεις για ένα ακόμη, μικρομεσαίων διαστάσεων, sedan.

Τα πέντε επιπλέον εκατοστά του συνολικού πλάτους αλλά και το αυξημένο κατά 10,8 εκατοστά μεταξόνιο, ενισχύουν την παραπάνω θέση αλλά και την αίσθηση ότι έχεις να κάνεις με μια μεγαλύτερη και σαφώς πιο επιβλητική μπερλίνα.

Βέβαια, το αποτέλεσμα θα μπορούσε να είναι ακόμη πιο εντυπωσιακό, αν η Skoda τολμούσε σε επίπεδο σχεδιασμού, αντικαθιστώντας την πολυφορεμένη, στο πρόσφατο παρελθόν, μετριοπάθεια με δυναμικότερα και συνεπώς ελκυστικότερα χαρακτηριστικά.

Ανάλογη θα μπορούσες να χαρακτηρίσεις την εικόνα και στο εσωτερικό, καθώς οι επίπεδες επιφάνειες του ταμπλό δεν διακρίνονται για τον εμπνευσμένο σχεδιασμό τους και το αφρώδες πλαστικό ξενίζει με τη γυαλάδα του, πόσο μάλλον όταν συνδυαστεί με τη φθηνή απομίμηση ξύλου (γνώρισμα της εξοπλιστικής έκδοσης Elegance).

Στον αντίποδα, η έγχρωμη οθόνη αφής των οκτώ ιντσών (προαιρετικός εξοπλισμός) εντυπωσιάζει, κρύβοντας πίσω της ένα προηγμένο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.

Η παρουσία των εννέα αερόσακων και μάλιστα από τη βασική έκδοση υπογραμμίζει την εξοπλιστική πληρότητα της νέας Octavia, αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα το σύστημα start&stop, τον κλιματισμό, τις ηλεκτρικές ευκολίες και το ηλεκτρονικό σύστημα δυναμικής ευστάθειας.

Στην άνεση, φυσικά, συμβάλλει και η… προκλητική ευρυχωρία του θαλάμου επιβατών, η οποία διαχρονικά αποτελεί ένα από τα βασικά γνωρίσματα του αυτοκινήτου.

Επίδοση ρεκόρ για τα δεδομένα της συγκεκριμένης κατηγορίας αποτελεί ο χώρος αποσκευών, ξεκινώντας από τα 590 λίτρα και φτάνοντας με την κατάργηση της πίσω σειράς καθισμάτων τα 1.580 λίτρα.

Από τη θέση του οδηγού, η εντυπωσιακή αύξηση των διαστάσεων δεν γίνεται πλήρως αντιληπτή. Το χαμηλότερο -έως και 102 κιλά, σε σχέση πάντα με την προηγούμενη γενιά του αυτοκινήτου- βάρος ευνοεί την ευελιξία του συνόλου, επιτρέποντας στον κινητήρα diesel των 1,6 λίτρων και των 105 ίππων να δείχνει ισχυρότερος απ’ ότι στην πραγματικότητα είναι.

Για αρχή, πάντως, το γεγονός ότι το σύστημα start&stop λειτουργεί με τον ενδεδειγμένο τρόπο και η ανάρτηση διαχειρίζεται αποτελεσματικά τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, αρκεί για να εξασφαλίσει ένα ανώδυνο πέρασμα από το κέντρο της πόλης.

Είναι προφανές ότι στο εθνικό ή το επαρχιακό δίκτυο και με τις απαιτήσεις από κινητήρα και πλαίσιο να αυξάνονται, η πετρελαιοκίνητη Octavia των 1,6 λίτρων έχει πιο δύσκολο έργο.

Αναζητώντας, λοιπόν, τα δυναμικά της χαρακτηριστικά, δεν έχεις παρά να ενεργοποιήσεις, μέσω του προαιρετικά διαθέσιμου Drive Selection Mode, τη ρύθμιση Sport και στη συνέχεια να βρεις τη χρυσή τομή στο μακρύ σε κλιμάκωση μηχανικό κιβώτιο των πέντε σχέσεων.

Οι 105 ίπποι και τα 250 Nm ροπής του πετρελαιοκινητήρα δεν βρίσκονται εκεί για να εντυπωσιάσουν, αλλά για να σου εξασφαλίσουν τη δυνατότητα να κινηθείς σβέλτα όταν το επιλέξεις.

Και ενώ τα νούμερα των επιδόσεων (0-100 χλμ./ώρα σε 10,8 δευτερόλεπτα) μοιάζουν να βάζουν όρια στις δυνατότητες του αυτοκινήτου, έρχεται το καλοζυγισμένο πλαίσιο να κάνει τη διαφορά, αναδεικνύοντας μια διαφορετική, από τις αρχικές εκτιμήσεις, Octavia.

Οι ρυθμίσεις της ανάρτησης, που ίσως θεωρηθούν «σφικτές» για τα δεδομένα μιας τέτοιας πρότασης και οι τροχοί των 17 ιντσών με τα ελαστικά χαμηλού προφίλ εδώ λειτουργούν ευεργετικά, περιορίζοντας τις κλίσεις του αμαξώματος και εξασφαλίζοντας, αντιστοίχως, υψηλά όρια πλευρικής και ελκτικής πρόσφυσης.

Με τη σειρά του, το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι διαθέτει το σωστό «βάρος» αφήνοντας, παρά τη μέτρια αίσθηση, θετικές εντυπώσεις.

Ανοίγοντας το ρυθμό σου, η πετρελαιοκίνητη Octavia ανταποκρίνεται με ευκολία στο νέο της ρόλο. Δεν θα υποστρέψει υπό πίεση, δεν θα αντιδράσει με νευρικότητα σε έναν άτσαλο χειρισμό και συνεπώς δεν θα καταφύγει στη χρήση των ηλεκτρονικών ώστε να υπερασπίσει την ισορροπία του πλαισίου της.

Βέβαια αν το παρακάνεις ή αν επιλέξεις να κινηθείς σε μια ασφυκτικά «κλειστή» διαδρομή, οι αυξημένες διαστάσεις και το βάρος -παρότι μειωμένο- φροντίζουν να σε επαναφέρουν στην πραγματικότητα, υπενθυμίζοντας τον πραγματικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Είναι σχεδόν σίγουρο πως με έναν ισχυρότερο κινητήρα, όπως ο 1.4 ΤSI των 140 ίππων, η Octavia έχει να σου προσφέρει περισσότερα πράγματα. Αρκεί βέβαια να είσαι διατεθειμένος να χάσεις τα πλεονεκτήματα τη μειωμένης κατανάλωσης καυσίμου και της μη καταβολής τελών κυκλοφορίας που το πετρελαιοκίνητο και εξαιρετικά αποδοτικό μοτέρ των 1,6 λίτρων εξασφαλίζει.

auto.in.gr

Sports in

Μπαρτζωκας: Τι έλεγε για τον ΜακΚισικ στις 8/11 – Ποσό δικαιώθηκε έξι μήνες μετά (vid)

Τα λόγια του Γιώργου Μπαρτζώκα είχαν ως αποτέλεσμα την συγκεκριμένη εικόνα του Σακίλ ΜακΚίσικ στην σειρά με την Μπαρτσελόνα.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 09 Μαϊου 2024