Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Fiat Panda Natural Power 0.9 ΤwinAir: Επιστροφή στη φύση

Fiat Panda Natural Power 0.9 ΤwinAir: Επιστροφή στη φύση

Με δικύλινδρο κινητήρα διπλού καυσίμου και όλα τα πλεονεκτήματα που προκύπτουν από τη χρήση φυσικού αερίου, το Fiat Panda πιστοποιεί το φιλικό, προς το περιβάλλον, προφίλ του.

Γιάννης Αδάναλης

Προσεγγίζοντας από μια διαφορετική σκοπιά την αστική μετακίνηση αλλά και την προσπάθεια περιορισμού του περιβαλλοντικού αποτυπώματος ενός σύγχρονου αυτοκινήτου πόλης, το Fiat Panda Natural Power κερδίζει την προσοχή σου.

Μπορεί τα σκουρόχρωμα πλαστικά προστατευτικά που συναντάς στο αμάξωμα των τετρακίνητων εκδόσεων του Panda να λείπουν, ωστόσο, η αυξημένη απόσταση από το έδαφος μαρτυρά πως δεν έχεις να κάνεις με μια συμβατική έκδοση του δημοφιλούς Fiat.

Η επιβεβαίωση έρχεται από το διακριτικό λογότυπο στο δεξί τμήμα της πέμπτης πόρτας. «Natural Power» για την ιταλική φίρμα με την πολυετή παράδοση στη χρήση εναλλακτικών καυσίμων, σημαίνει φυσικό αέριο και μια σειρά άγνωστων, στους περισσότερους από εμάς, πλεονεκτημάτων.

Στην πραγματικότητα, όλα ξεκινούν από τις περιορισμένες αλλά καθοριστικές αναβαθμίσεις που έχει δεχτεί ο μέχρι σήμερα γνωστός δικύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 875 κ.εκ., χάρη στις οποίες απέκτησε τη δυνατότητα να δέχεται ως καύσιμο όχι μόνο βενζίνη αλλά και φυσικό αέριο.

Τι μπορεί να σημαίνει αυτό για την καθημερινότητά σου στο αριστερό κάθισμα του συγκεκριμένου Panda; Ας ξεκινήσουμε από τα δυσάρεστα νέα και ειδικότερα από το περιορισμένο δίκτυο διάθεσης φυσικού αερίου της χώρας μας.

Αν δεν ζεις ή εργάζεσαι κοντά σε ένα από τα τρία σημεία διάθεσης φυσικού αερίου που υπάρχουν αυτή τη στιγμή σε όλη την Αττική, ο ανεφοδιασμός του Panda Natural Power αποτελεί μια δύσκολη υπόθεση.

Βέβαια, η δεξαμενή βενζίνης των 35 λίτρων εξασφαλίζει την απαιτούμενη αυτονομία -αντίστοιχη της συμβατικής έκδοσης του αυτοκινήτου- και τη δυνατότητα να συνεχίσεις το ταξίδι σου απαλλαγμένος από το άγχος του ανεφοδιασμού.

Επιστρέφοντας στον υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα διπλού καυσίμου, η χρήση του φυσικού αερίου δεν αλλάζει ουσιαστικά τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του. Θα πρέπει να εξαντλήσεις την παρατηρητικότητα σου ώστε να εντοπίσεις τον περιορισμό του θορύβου-κραδασμού και την ίδια στιγμή της απόδοσής του, με την τελευταία να διαμορφώνεται στους 80 ίππους και τα 140 Nm ροπής.

Από εκεί και πέρα, η απουσία του γνώριμου συστήματος start&stop προφανώς επιβλήθηκε από την ιδιαιτερότητα της έκδοσης, ενώ σε επίπεδο εξοπλισμού ή εργονομίας το μόνο που αλλάζει είναι η προσθήκη της ψηφιακής ένδειξης για τη διαθέσιμη ποσότητα φυσικού αερίου και του διακόπτη μέσω του οποίου μπορείς να επιλέξεις τον τύπο καυσίμου.

Η παραπάνω διαδικασία, εκείνη δηλαδή της αλλαγής του καυσίμου, πραγματοποιείται με τον κινητήρα σε λειτουργία, διαρκεί ελάχιστα δευτερόλεπτα και δεν προκαλεί την παραμικρή διακοπή στην παροχή ισχύος.

Ένα ηχητικό σήμα και μια φωτεινή ένδειξη στον πίνακα οργάνων επιβεβαιώνει πως ο δικύλινδρος κινητήρας των 875 κ.εκ. καταναλώνει, πλέον, φυσικό αέριο και όχι βενζίνη.

Με μια δεύτερη ματιά και έχοντας εξοικειωθεί με την ιδέα του φυσικού αερίου, εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι η προσθήκη δύο επιπλέον δεξαμενών συνολικής χωρητικότητας 72 λίτρων στο δάπεδο του Fiat Panda δεν έχει περιορίσει τον ζωτικό χώρο, πρωτίστως των επιβατών και δευτερευόντως των αποσκευών.

Για τις τελευταίες, ο διαθέσιμος όγκος έχει περιοριστεί στα 200 λίτρα, ωστόσο, με δεδομένες τις εξωτερικές διαστάσεις και τον αστικό προσανατολισμό του αυτοκινήτου, ακόμη και αυτός ο αριθμός κρίνεται απολύτως ικανοποιητικός.

Στην άσφαλτο, η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, σε συνδυασμό με τις διαφοροποιημένες ρυθμίσεις των αναρτήσεων, έχουν προσδώσει στην κύλιση του «μικρού» Fiat ποιοτικότερα χαρακτηριστικά.

Η αποτελεσματικότερη απόσβεση των ανωμαλιών του οδοστρώματος ενισχύει την άνεση, περιορίζοντας την ένταση των κραδασμών που καταλήγουν στο πλαίσιο.

Ικανοποιητική και αν μη τι άλλο ενδεικτική των προδιαγραφών του αυτοκινήτου είναι η αίσθηση που αποκομίζεις, τόσο από το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι όσο και από τον επιλογέα του μηχανικού κιβωτίων των πέντε σχέσεων.

Μένοντας στα χαρακτηριστικά του συστήματος μετάδοσης, η αραιή κλιμάκωση του πεντατάχυτου κιβωτίου ενισχύει την εν γένει απροθυμία του δικύλινδρου μοτέρ να αποδώσει τα αναμενόμενα κάτω από τις 2.500 σ.α.λ., επιβάλλοντας να μείνεις στο γκάζι ώστε να καταφέρεις να βρεθείς σε εκείνο το εύρος στροφών που ο TwinAir κινητήρας θα δικαιώσει τον τίτλο του υπερτροφοδοτούμενου.

Στο τέλος της ημέρας, βέβαια, οι 80 ίπποι και τα 140 Nm ροπής (85 ίπποι και 145 Nm στην περίπτωση που κινηθείς με βενζίνη) φτάνουν και περισσεύουν για τα κιλά και κυρίως τον χαρακτήρα του Panda, έστω και αν οι κλίσεις που παρουσιάζει το αμάξωμα υπό πίεση και έως ένα σημείο η ακαμψία του πλαισίου οριοθετούν τον ρυθμό σου, υπενθυμίζοντας τον πραγματικό ρόλο του αυτοκινήτου.

auto.in.gr

Sports in

Οριστικό: Απορρίφθηκε το αίτημα της Φενέρμπαχτσε πριν τον Ολυμπιακό

Οριστική απόφαση για τον αγώνα Σούπερ Καπ της Φενέρμπαχτσε πριν τα ματς με τον Ολυμπιακό για το Europa Conference League

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024