Fiat Punto 1.3 MultiJet 85 PS: Punto το αειθαλές
To Fiat Punto «προβάρει», μετά και την τελευταία ανανέωσή του, έναν από τους αποδοτικότερους κινητήρες diesel μικρού κυβισμού, υπερασπιζόμενο για μια ακόμη φορά τον τίτλο του best seller.
Spotlight
-
Εξάρθρωση εγκληματικής οργάνωσης που δρούσε στην Αττική - Βίντεο με την επιχείρηση της ΕΛ.ΑΣ.
-
Η στιγμή που οι Χούθι κατέρριψαν το μη επανδρωμένο αεροσκάφος των ΗΠΑ
-
Μπλόκο στον «Στολίσκο της Ελευθερίας» της Γάζας - Αποσύρθηκαν δύο πλοία
-
Κορονoϊός, κλιματική αλλαγή, το «φαίνεσθαι» και τα social media: Τι συζητάει η κάθε γενιά στον ψυχολόγο
Γιάννης Αδάναλης
Οι καιροί αλλάζουν, οι απαιτήσεις από ένα αυτοκίνητο πόλης επίσης, ωστόσο, το… ειδικό βάρος του Punto παραμένει σταθερό. Προφανώς, δεν είναι μόνο οι σχεδιαστικές ή μη παρεμβάσεις που έχει δεχτεί το ιταλικό best seller εκείνες που το διατηρούν ακόμη και σήμερα στο προσκήνιο της ευρωπαϊκής αγοράς.
Ένας αποδοτικός κινητήρας diesel μικρού κυβισμού, όπως αυτός των 1.248 κ.εκ., αρκεί στις μέρες μας για να κάνει τη διαφορά, εξασφαλίζοντας όχι μόνο την πολυπόθητη οικονομία καυσίμου αλλά και την απαιτούμενη ισχύ που θα υποστηρίξει τον ολοκληρωμένο χαρακτήρα ενός αυθεντικού supermini.
Παρατηρώντας τις επιφάνειες του αμαξώματος του Punto πολύ γρήγορα συνειδητοποιείς ότι οι σχεδιαστικές περιπέτειες για το αειθαλές Fiat έχουν, πλέον, περάσει.
Αυτό επί της ουσίας σημαίνει ότι δεν θα συναντήσεις τα σκουρόχρωμα τμήματα στον μπροστινό και τον πίσω προφυλακτήρα που ναι μεν προστάτευαν το χρώμα από τις μικροεπαφές ωστόσο αλλοίωναν την ομοιογένεια του ιταλικού συνόλου και του αφαιρούσαν ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματά του.
Το σημερινό Punto παραπέμπει περισσότερο στο παλαιότερο Grande Punto και λιγότερο στο μεταγενέστερο Punto Evo, φροντίζοντας παράλληλα να διατηρήσει τα απαραίτητα στοιχεία νεωτερισμού που του κληροδότησαν οι προηγούμενες γενιές του.
Μικροβελτιώσεις θα βρεις και στο εσωτερικό του τμήμα, εκεί όπου ξεχωρίζουν τα ποιοτικά καθίσματα και εκείνο το τμήμα του ταμπλό που καλύπτεται από αφρώδες υλικό.
Η εξοπλιστική πληρότητα -τόσο οι έξι αερόσακοι, όσο και το ESP, το ηχοσύστημα, το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης και το air condition ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό- επιβεβαιώνει ότι το Fiat Punto μπορεί να σταθεί απέναντι σε πιο «φρέσκες» προτάσεις του ανταγωνισμού – έστω και αν το εργοστασιακό σύστημα ψυχαγωγίας δεν υποστηρίζει τη χρήση φορητών συσκευών αναπαραγωγής μουσικών αρχείων ή αποθήκευσης (USB).
Στις ιδιότητες του θαλάμου επιβατών οφείλεις να προσθέσεις την εντυπωσιακή, για τα δεδομένα της κατηγορίας, ευρυχωρία. Πέρα από τα 275 λίτρα του χώρου αποσκευών, η πίσω σειρά καθισμάτων φιλοξενεί με σχετική άνεση τρεις επιβάτες, υπενθυμίζοντας τις διαστάσεις του αμαξώματος.
Βέβαια, η είδηση της ημέρας ή των τελευταίων μηνών για την ακρίβεια, δεν έχει να κάνει με τις εξωτερικές διαστάσεις του λίγο-πολύ γνωστού Fiat Punto, αλλά με τον κινητήρα diesel που «κρύβεται» κάτω από το καπό του.
Τετρακύλινδρος και με χωρητικότητα 1.248 κ.εκ. ανήκει στη δεύτερη γενιά της οικογένειας MultiJet, αξιοποιώντας έναν υπερσυμπιεστή καυσαερίων μεταβλητής γεωμετρίας ώστε να αυξήσει την ισχύ του στους 85 ίππους και αντιστοίχως τη μέγιστη τιμή της ροπής στα 200 Nm.
Εμφανώς βελτιωμένο, σε σχέση τουλάχιστον με τις εκδόσεις βενζίνης του αυτοκινήτου, επιστρέφει το σύστημα start&stop, κάτι που σε αστικό περιβάλλον δεν περνά απαρατήρητο.
Πριν βάλεις κάτω τα νούμερα των επιδόσεων και επιβεβαιώσεις ότι παρά την ονομαστική ισχύ των 85 ίππων και τα 200 Nm ροπής το συγκεκριμένο Punto δεν έχει δημιουργηθεί με σκοπό να συναρπάσει με τις επιδόσεις του (η διαδικασία επιτάχυνσης από στάση στα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 13,1 δευτερόλεπτα), η κλιμάκωση του πεντατάχυτου κιβωτίου αποκαλύπτει, σε ένα μεγάλο βαθμό, τον προσανατολισμό του αυτοκινήτου.
To ίδιο μπορείς να ισχυριστείς και για το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης, καθώς το υπερβολικά ελαφρύ τιμόνι και η απουσία πληροφόρησης ταιριάζουν περισσότερο σε ένα αστικών προδιαγραφών τετράτροχο παρά σε ένα αυτοκίνητο που θα θελήσει να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις του εθνικού ή του επαρχιακού δικτύου.
Ναι μεν οι τροχοί των 16 ιντσών με τα ελαστικά της Continental προσφέρουν το κάτι παραπάνω σε επίπεδο πρόσφυσης, ωστόσο, η λειτουργία της ανάρτησης και σε δεύτερο επίπεδο ο τρόπος με τον οποίο το πλαίσιο υποδέχεται τους κραδασμούς που προκαλούν οι κακοτεχνίες του οδοστρώματος, μαρτυρούν όχι μόνο το προφίλ αλλά και την «ηλικία» του ιταλικού συνόλου.
Επιστρέφοντας στον πετρελαιοκινητήρα των 1.248 κ.εκ. και ειδικότερα στην οικονομία καυσίμου που είναι ικανός να προσφέρει, μπορεί η κατανάλωση των 3,5 λίτρων/100 χλμ. (μέση τιμή) που ανακοινώνει η Fiat να αποτελεί μια αρκετά αισιόδοξη εκτίμηση, ωστόσο με λίγη παραπάνω προσοχή το ιταλικό supermini δύσκολα θα χρειαστεί περισσότερα από 4,5 λίτρα πετρελαίου για να καλύψει, σε μικτές συνθήκες, την απόσταση των 100 χιλιομέτρων.
Το γεγονός αυτό αποτελεί το σημαντικότερο πλεονέκτημα του αυτοκινήτου και την ίδια στιγμή το σημαντικότερο κίνητρο για να δαπανήσει κανείς 14.340 ευρώ (τιμή με όφελος απόσυρσης) για την αποδοτικότερη εκδοχή ενός εκ των δημοφιλέστερων supermini της ευρωπαϊκής αγοράς.
auto.in.gr
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις