Τετάρτη 01 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Skoda Octavia 1.2 TSI 2014: Διαφορά μεγέθους

Skoda Octavia 1.2 TSI 2014: Διαφορά μεγέθους

Ένας υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης 1.197 κ.εκ. βρίσκει στον δρόμο του μία μεσαίων διαστάσεων μπερλίνα διαμορφώνοντας, κόντρα σε όλες τις προβλέψεις, έναν από τους ανταγωνιστικότερους συνδυασμούς της ελληνικής αγοράς.

Γιάννης Αδάναλης

Με μια πρώτη ματιά στα τεχνικά χαρακτηριστικά της νέας Skoda Octavia, η έκδοση που ξεχωρίζει, συγκεντρώνοντας παράλληλα το μεγαλύτερο εμπορικό ενδιαφέρον στη χώρα μας, είναι εκείνη που εφοδιάζεται με τον κινητήρα πετρελαίου των 1,6 λίτρων.

Όχι μόνο γιατί η συγκεκριμένη έκδοση, καταναλώνοντας μόλις 3,8 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα και εκπέμποντας 99 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, αποτελεί τη μοναδική που απαλλάσσεται από την καταβολή τελών κυκλοφορίας, αλλά κυρίως γιατί η μικρότερη -κατά 1.100 ευρώ- τιμή της έκδοσης βενζίνης των 1,4 λίτρων δεν φαντάζει αρκετή ώστε να αντισταθμίσει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που προκύπτουν από την παρουσία ενός σύγχρονου πετρελαιοκινητήρα.

Οι συσχετισμοί, φυσικά, αλλάζουν από τη στιγμή που θα πιστέψεις στις δυνατότητες ενός χαμηλότερου κυβισμού βενζινοκινητήρα και μπεις στη διαδικασία να τον αντιπαραθέσεις με την έκδοση-σημείο αναφοράς της νέας Octavia.

Πριν προλάβεις να αμφισβητήσεις τις ικανότητες ενός τέτοιου συνδυασμού, οι επιδόσεις που ανακοινώνει η τσεχική αυτοκινητοβιομηχανία αποτελούν μια πρώτη, ανεπιβεβαίωτη ένδειξη του τι μπορεί αλλά και τι δεν μπορεί να κάνει η νέα Οctavia των 1,2 λίτρων και των 15.590 ευρώ.

Χαρακτηρίζοντας, ωστόσο, νέα μια πρόταση που δεν θα ξαφνιάσει με τον σχεδιασμό της και ως εκ τούτου δεν θα τραβήξει τα βλέμματα, οφείλεις να δώσεις τις απαραίτητες εξηγήσεις.

Παρά την εντυπωσιακή μεγέθυνση των εξωτερικών διαστάσεων -το μήκος του αμαξώματος ξεπερνά, πλέον, τα 4,65 μέτρα παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης των 10 εκατοστών- η τρίτη κατά σειρά γενιά της Octavia περιόρισε έως και 102 κιλά το βάρος της.

Το γεγονός αυτό δεν οφείλεται αποκλειστικά στην εξαντλητική «δίαιτα» στην οποίο υποβλήθηκαν συγκεκριμένα μέρη του αυτοκινήτου, όπως οι αναρτήσεις, αλλά στη νέα πλατφόρμα πάνω στην οποία βασίζεται η δημοφιλής μπερλίνα της Skoda.
{{{ moto }}}
Στην πολυδιαφημισμένη πλατφόρμα με την κωδική ονομασία MQB θα πρέπει να χρεώσεις και την αντικατάσταση των πολλαπλών συνδέσμων της πίσω ανάρτησης με έναν ημι-άκαμπτο άξονα (εξαίρεση αποτελούν οι ισχυρότερες εκδόσεις της Octavia), η οποία ωστόσο ελάχιστα έχει επηρεάσει τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου ακόμη και στην ελληνική άσφαλτο.

Κλείνοντας με τις αθέατες πλευρές της νέας Octavia, αποδοτικότερος και το σημαντικότερο ακόμη πιο γραμμικός έχει επιστρέψει ο τετρακύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας άμεσου ψεκασμού χωρητικότητας 1,2 λίτρων.

Αν και το σύνολο των μεγεθών του, είτε αυτά έχουν να κάνουν με τον κυβισμό είτε με τις τιμές της ροπής και της ισχύος, έχουν διατηρηθεί ως είχαν, στην πραγματικότητα έχουμε να κάνουμε με ένα νέο μηχανικό σύνολο.

Αλουμινένιος, με δεκαεξαβάλβιδη κεφαλή και ιμάντα για τον χρονισμό των βαλβίδων, ο νέος TSI των 1.197 κ.εκ., αποδίδει με μεγαλύτερη… ευχέρεια τους 105 ίππους και τα 175 Nm ροπής, εξασφαλίζοντας τις απαραίτητες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10,3 δευτ.).

Επιδόσεις που δεν απέχουν από αυτές της πετρελαιοκίνητης έκδοσης, έστω και αν σε απόλυτους αριθμούς η τελευταία δείχνει να υπερτερεί σε ότι αφορά τουλάχιστον τις επιταχύνσεις εν κινήσει.

Η απόλυτη ισορροπία στην κλιμάκωση του μηχανικού κιβωτίου των έξι σχέσεων, σε συνδυασμό με την αψεγάδιαστη λειτουργία του συστήματος start&stop αποτελεί ένα ακόμη ισχυρό βοήθημα στην προσπάθειά σου να διατηρήσεις την ευελιξία που απαιτείται στους δρόμους μιας πόλης.

Η «ξερή» αίσθηση του επιλογέα είναι κάτι που συνηθίζεται και ο περιορισμένος όγκος των πληροφοριών που καταλήγει στα χέρια σου μέσω του ηλεκτρικά υποβοηθούμενου συστήματος διεύθυνσης δεν δείχνει να αποτελεί ουσιαστικό πρόβλημα σε αυτές τις ταχύτητες.

Άλλωστε, μακριά από το πυκνοκατοικημένο κέντρο της Αθήνας η εικόνα της Octavia των 1,2 λίτρων πολύ σύντομα αλλάζει. Εκεί η αύξηση των διαστάσεων δεν είναι σε θέση να αμφισβητήσει την ευελιξία σου. Αντιθέτως, λειτουργεί ευεργετικά, συμβάλλοντας στη διαμόρφωση ενός… ακλόνητου συνόλου.

Ακόμη και αν κατορθώσεις να προκαλέσεις την αμηχανία του πλαισίου -περί κατορθώματος θα πρόκειται- η άμεση και αποτελεσματική παρέμβαση του ηλεκτρονικού συστήματος δυναμικής ευστάθειας δίνει λύσεις, προλαβαίνοντας την όποια αντίδρασή σου.

Στην πραγματικότητα τίποτα δεν δείχνει ικανό να απειλήσει την άνεση και την ασφάλεια που αισθάνεσαι στο πενταθέσιο εσωτερικό. Ο εξοπλισμός με τους εννέα αερόσακους και όλες τις απαραίτητες ευκολίες άνεσης δεν αφήνει περιθώριο κριτικής, η ποιότητα της κατασκευής παραμένει σε ικανοποιητικά επίπεδα, ενώ οι χώροι, είτε αυτοί απευθύνονται στους επιβάτες είτε στις αποσκευές, έρχονται να επιβεβαιώσουν στην πράξη την υπερμεγέθυνση των εξωτερικών διαστάσεων.

Ο τετρακύλινδρος κινητήρας των 1.197 κ.εκ. με τους 105 «υπερτροφοδοτούμενους» ίππους δεν διαμορφώνει, απλώς, την πιο προσιτή έκδοση στην γκάμα της νέας Octavia, αλλά αποτελεί τη μοναδική, ίσως, βενζινοκίνητη πρόταση που μπορεί να κοιτάξει στα μάτια οποιονδήποτε πετρελαιοκίνητο συνδυασμό.

auto.in.gr

Sports in

Άιρτον Σένα: Τριάντα χρόνια χωρίς τον θρύλο

Έχουν περάσει τρεις δεκαετίες από τότε που ο «θεός» των γκραν πρι μετακόμισε σε άλλες πίστες, αφού φρόντισε να φτιάξει τις επίγειες...

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τετάρτη 01 Μαϊου 2024