Παρασκευή 17 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Nissan Micra 1.2 80PS 2014: Οι σχεδιαστικές περιπέτειες ενός αστού

Nissan Micra 1.2 80PS 2014: Οι σχεδιαστικές περιπέτειες ενός αστού

Σχεδόν τρία χρόνια από την έλευσή της στην ελληνική αγορά, η τέταρτη κατά σειρά γενιά του Nissan Micra ανανεώνει τα σχεδιαστικά της χαρακτηριστικά, αποκτώντας ένα δυναμικότερο και σαφώς πιο ελκυστικό προφίλ.

Γιάννης Αδάναλης

Σύμφωνα με τους ανθρώπους της Nissan, η προσπάθεια ανανέωσης της τέταρτης κατά σειρά γενιάς του Micra δεν θα μπορούσε να περιγραφεί από τον ευρέως διαδεδομένο όρο του facelift.

Τα πρώτα στοιχεία τους επιβεβαιώνουν, καθώς το 50% των εξωτερικών επιφανειών του «μικρού» Nissan επιστρέφουν ανασχεδιασμένες.

Ως συνήθως οι σημαντικότερες αλλαγές εντοπίζονται στο μπροστινό τμήμα του αμαξώματος, όπου ο νέος προφυλακτήρας, τα φωτιστικά σώματα και το επίσης νέο καπό διαμορφώνουν μια ελκυστικότερη και σαφώς πιο δυναμική εικόνα.

Τα φωτιστικά σώματα του πίσω τμήματος, τεχνολογίας LED και η αεροδυναμικά βελτιστοποιημένη πέμπτη πόρτα συμπληρώνουν, χωρίς ωστόσο να μεταβάλλουν, το «κάδρο» του ανανεωμένου Micra.

Σε κάθε περίπτωση η προσπάθεια αναβάθμισης βρίσκει συνέχεια στις επιφάνειες του εσωτερικού. Ειδικότερα, η κεντρική κονσόλα, σε γυαλιστερό μαύρο χρώμα, δίνει έναν άλλον, ποιοτικότερο «αέρα» στον θάλαμο επιβατών, ενώ στο ίδιο αποτέλεσμα αποσκοπεί και η αντικατάσταση των επενδύσεων σε καθίσματα και πόρτες.

Αντιθέτως, σε επίπεδο εξοπλισμού δεν παρατηρούνται ουσιαστικές μεταβολές. Η αύξηση του μεγέθους -από τις 5 στις 5,8 ίντσες- της έγχρωμης οθόνης αφής αφορά αποκλειστικά εκείνους που θα επιλέξουν μία από τις κορυφαίες εκδόσεις του αυτοκινήτου, καθώς οι υπόλοιποι θα πρέπει να αρκεστούν στη δυνατότητα ασύρματης επικοινωνίας -μέσω Bluetooth- και στις θύρες USB και ΑUX in που προσφέρει το ηχοσύστημα.

Προσπερνώντας την έκδοση των 8.990 ευρώ, η οποία δεν διαθέτει air condition, το Micra δεν έχει να ζηλέψει τίποτα, σε επίπεδο εξοπλισμού τουλάχιστον, από τις υπόλοιπες προτάσεις της κατηγορίας του, προσφέροντας -μεταξύ άλλων- έξι αερόσακους και ESP.

Αυτό που προκαλεί εντύπωση και δεν έχει να κάνει με τα σχεδιαστικά ή τα εξοπλιστικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, είναι το γεγονός ότι οι Ιάπωνες απέφυγαν να προβούν σε παρεμβάσεις που ενδεχομένως θα βελτίωναν την εικόνα του ανανεωμένου, πλέον, Micra στην άσφαλτο.

Το «αργό» σε πληροφορία σύστημα διεύθυνσης, οι μετριοπαθείς ρυθμίσεις της ανάρτηση αλλά και η αμηχανία που «βγάζει» υπό πίεση το μπροστινό τμήμα, οριοθετούν τις δυνατότητες του ιαπωνικού συνόλου, υπογραμμίζοντας τις αστικές προδιαγραφές του.

Όπως και στην προγενέστερη εκδοχή του Nissan Micra, τις εντυπώσεις κλέβει ο τρικύλινδρος κινητήρας βενζίνης των 1,2 λίτρων. Αν και τα νούμερα των επιδόσεων (0-100 χλμ./ώρα σε 13,7 δευτ.) δεν αφήνουν υποσχέσεις, στην πράξη το ατμοσφαιρικό σύνολο των 80 ίππων και των 110 Nm ροπής τα καταφέρνει μια χαρά, ξαφνιάζοντας ευχάριστα με την ελαστικότητά του και την πολιτισμένη -τηρουμένων των αναλογιών- λειτουργία του.

Στο ύψος των περιστάσεων στέκεται και το μηχανικό κιβώτιο των πέντε σχέσεων -το αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό- αρκεί βέβαια να εξοικειωθείς με το σημείο σύμπλέξης-αποσύμπλεξης του αντίστοιχου πεντάλ.

Ένα ακόμη στοιχείο που διατηρεί το τρικύλινδρο μοτέρ των 1,2 λίτρων στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος, είναι οι περιορισμένες ενεργειακές απαιτήσεις του. Ακόμα και μέσα στην πόλη, το δημοφιλές Nissan δεν απαιτεί περισσότερα από 6,5 λίτρα καυσίμου για καλύψει μια απόσταση 100 χιλιομέτρων, τιμή που δεν απέχει σημαντικά από την «εργοστασιακή».

Μάλιστα, τα πράγματα θα μπορούσαν να είναι ακόμη καλύτερα αν ο Ιάπωνας κατασκευαστής είχε ενσωματώσει στις προδιαγραφές του αυτοκινήτου τις γνώριμες, πλέον, εφαρμογές εξοικονόμησης ενέργειας, όπως το σύστημα start&stop, που θα περιόριζαν ακόμη περισσότερο τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και ενδεχομένως θα εξασφάλιζαν το προνόμιο της μη καταβολής τελών κυκλοφορίας.

auto.in.gr

Sports in

Η ΚΕΔ όρισε Πορτογάλο διαιτητή Β’ κατηγορίας στη Λεωφόρο – Elite στον «τελικό» του Κλεάνθης Βικελίδης

Με ξένους διαιτητές όλα τα ματς της τελευταίας αγωνιστικής των playoffs της Superleague.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 17 Μαϊου 2024