Παρασκευή 17 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Toyota i-Road: Το i-κίνητο τρίκυκλο

Toyota i-Road: Το i-κίνητο τρίκυκλο

Η Toyota επεκτείνει το "think green" πέρα από τα γνωστά μονοπάτια ενός τυπικού τετράτροχου, σε ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο τρίκυκλο που προσφέρει μια πολυ διαφορετική, όσο και διασκεδαστική, εμπειρία οδήγησης. 

Andrew English

Όταν σκέφτεται κανείς την Toyota το πρώτο πράγμα που του έρχεται στο μυαλό είναι ικανά και αξιόπιστα αυτοκίνητα.

Το i-Road αποτελεί μια εντελώς διαφορετική περίπτωση και όχι μόνο στην όψη. Εν ολίγοις, πρόκειται για ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο τρίκυκλο που στρίβει γέρνοντας και το οποίο είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε.

Αποτελώντας κάτι μεταξύ scooter και αυτοκινήτου, το i-Road διαθέτει ένα έξυπνο σύστημα το οποίο ονομάζεται «Active Lean» και το οποίο του επιτρέπει να ελίσσεται με τον ίδιο τρόπο που θα το έκανε ένα δίκυκλο, χωρίς οι μπροστινοί του τροχοί να στρίβουν, στοιχείο που αποτελεί αποκλειστικό προνόμιο του πίσω τροχού.

Τα παραπάνω ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, συνδυαστικά και με την ευελιξία που του εξασφαλίζει το πλάτος του το οποίο περιορίζεται σε μόλις 85 εκατοστά, το αναδεικνύουν ως μια σχεδόν ιδανική πρόταση μετακίνησης για τους αμετανόητα αστούς.

Επιπλέον το γεγονός ότι το μήκος του δεν ξεπερνά τα 2,35 μέτρα σημαίνει ότι σε μια κανονική θέση στάθμευσης μπορούν να χωρέσουν, κάθετα τοποθετημένα, τέσσερα από αυτά.

Μια μπαταρία ιόντων λιθίου αναλαμβάνει την τροφοδοσία των δύο ηλεκτροκινητήρων, ισχύος 2kW ο καθένας, οι οποίοι ενσωματώνονται στους μπροστινούς τροχούς, εξασφαλίζοντας αυτονομία 50 χλμ. Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις, η μέγιστη ταχύτητα του i-Road ανέρχεται σε 45 χλμ./ώρα ενώ οι ιαπωνικές εκδόσεις του αγγίζουν έως και 60 χλμ./ώρα.

Και μπορεί τα παραπάνω μεγέθη να μην είναι εντυπωσιακά ως απόλυτες τιμές, ωστόσο η επαφή με το ιαπωνικό τρίκυκλο σου αλλάζει γνώμη, καθώς η επιτάχυνση είναι εντυπωσιακή κάθε φορά που πατάς το γκάζι, ενώ η διαθέσιμη ροπή σχεδόν απογειώνει το βάρους 300 κιλών i-Road.

Στρίβοντας το τετράγωνο τιμόνι του, το i-Road, γέρνει από την μία πλευρά στην άλλη με αξιοζήλευτη ομαλότητα και ευελιξία. Όταν επιβραδύνει, το σύστημα διεύθυνσης γίνεται πολύ πιο ελαφρύ και ευαίσθητο αλλάζοντας κατεύθυνση στον πίσω τροχό τόσο γρήγορα που χρειάζεται λίγη εξάσκηση προκειμένου να συνηθίσεις την ταχύτητα και να μπορείς να ελίσσεσαι με ακρίβεια στην κίνηση της πόλης.

«Χρειάζεται λίγος χρόνος μέχρι να συνηθίσει κανείς στον τρόπο που κινείται και λειτουργεί, ωστόσο οποιοσδήποτε έχει οδηγήσει στη ζωή του scooter το συνηθίζει πολύ γρήγορα», λέει ο επικεφαλής μηχανικός εξέλιξης, Akihiro Yanaka.

Όπως και να έχει το σίγουρο είναι ότι αυτό το διθέσιο τρίκυκλο κάνει οποιονδήποτε το οδηγήσει να χαμογελάσει, ακόμα και τον Ιάπωνα διερμηνέα μας ο οποίος αφού μας παρακάλεσε να τον αφήσουμε να κάνει μια βόλτα, επιστρέφοντας δήλωσε: «Έτσι εξηγείται, λοιπόν, γιατί όλοι επιστρέφουν χαμογελώντας».

Σε ό,τι αφορά την κατασκευή του, το i-Road θα περάσει σε περιορισμένη παραγωγή το 2014 με την προοπτική δοκιμών σε πραγματικές συνθήκες στην Toyota City κοντά στην Nagoya της Ιαπωνίας αλλά και στην γαλλική Grenoble.

Οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να νοικιάσουν το i-Road μέσω διαδικτύου, ενώ το κόστος μιας διαδρομής οκτώ χιλιομέτρων θα ανέρχεται σε περίπου πέντε ευρώ.

Σε ό,τι αφορά την ασφάλεια που παρέχει, αυτή εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις χαμηλές ταχύτητες και την ευελιξία του i-Road. Ο επικεφαλής μηχανικός του i-Road πάντως παραδέχεται ότι η έκδοση παραγωγής θα βασίζεται σε μια ανθεκτικότερη δομή με πραγματικές πόρτες, προσφέροντας μια κλειστή καμπίνα που θα προστατεύει τον οδηγό από τα καιρικά φαινόμενα.

Προς το παρόν η Toyota δεν έχει δώσει στη δημοσιότητα στοιχεία που να αφορούν την τιμή του, ωστόσο δεν αναμένεται να είναι ιδιαίτερα χαμηλή. Για την ακρίβεια, δεν υπολογίζεται να πέσει κάτω από τα 12.000 ευρώ τη στιγμή που το παρεμφερούς λογικής ηλεκτροκίνητο Renault Twizy κοστίζει στην Ευρώπη λίγο παραπάνω από 8.000 ευρώ, ενώ (στην Ελλάδα) το υβριδικό τρίκυκλο MP3 της Piaggio κοστίζει 8.290 ευρώ.

Auto Express

Sports in

Μεντιλίμπαρ: «Είμαστε σε συζητήσεις με τη διοίκηση για το ρόστερ της νέας σεζόν»

Η πρώτη ατάκα του Χοσέ Λουίς Μεντιλίμπαρ για τον Ολυμπιακό της επόμενης αγωνιστικής περιόδου.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 17 Μαϊου 2024