Δευτέρα 29 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
ΒΜW 428i Coupe: Η φανέλα με το νούμερο 4

ΒΜW 428i Coupe: Η φανέλα με το νούμερο 4

Η Σειρά 4 Coupe συγκεντρώνει μοναδικά -για την κατηγορία της- χαρακτηριστικά, όπως μοναδικός είναι και ο τρόπος με τον οποίο μεταφέρει 245 "υπερτροφοδοτούμενους" ίππους  στην άσφαλτο.

Γιάννης Αδάναλης

Σύμφωνα με τους ανθρώπους της BMW η Σειρά 4 Coupe δεν αποτελεί απλώς την τέταρτη, κατά σειρά, γενιά ενός μεσαίων διαστάσεων coupe, αλλά την αφετηρία μιας νέας εποχής για τη συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων.

Θέλοντας, μάλιστα, να υποστηρίξουν την επιλογή τους, ως προς τον αριθμητικό… προσδιορισμό του συγκεκριμένου μοντέλου, δεν χάνουν την ευκαιρία να τονίσουν τη διαφορετικότητά του σε σχέση πάντα με τη μέχρι σήμερα γνωστή Σειρά 3.

Η αλήθεια είναι ότι δεν χρειάζεται ιδιαίτερη σκέψη ή προσπάθεια για να εντοπίσεις τις σχεδιαστικές -κατά κύριο- λόγο διαφορές που χωρίζουν τη Σειρά 4 Coupe απ΄ότι είχε να παρουσιάσει μέχρι σήμερα η νέα-καλύτερη «τριάρα» όλων των εποχών.

Η απουσία των πίσω θυρών και ο τρόπος με τον οποίο οι μεταλλικές επιφάνειες έχουν προσαρμοστεί σε αυτήν, επί της ουσίας αρκούν ώστε το coupe των 4,64 μέτρων να αποκτήσει μια ξεχωριστή θέση στην καρδιά σου.

Σε σχέση με το αυτοκίνητο που αντικαθιστά, η Σειρά 4 Coupe έχει αυξήσει και μάλιστα αισθητά τα μεγέθη της. Μοναδική εξαίρεση αποτελεί το ύψος, το οποίο υποχώρησε κατά 1,6 εκατοστά, συμβάλλοντας και αυτό με τη σειρά του στη διαμόρφωση μιας ιδιαίτερα κομψής και δυναμικής σιλουέτας.

Μιλώντας για το αυτοκίνητο της δοκιμής, δηλαδή για την εξοπλισμένη με το προαιρετικά διαθέσιμο σπορ πακέτο Μ 428i, οφείλεις να σταθείς τόσο στο χαρακτηριστικό μπλε χρώμα του αμαξώματος, όσο και στους τροχούς των 18 ιντσών.

Στοιχεία, όπως τα επενδυμένα με Alcantara καθίσματα και το τριάκτινο τιμόνι με τη χορταστική, δερμάτινη στεφάνη και τα διακριτικά Μ, δίνουν την απαραίτητη συνέχεια στο εσωτερικό.

Απομονώνοντας, βέβαια, τα χαρακτηριστικά που προκύπτουν είτε από την εξοπλιστική έκδοση του αυτοκινήτου, είτε από τις αναλογίες του αμαξώματος, η Σειρά 4 Coupe δεν διαφοροποιείται από το ποιοτικό ή το σχεδιαστικό παράδειγμα της Σειράς 3.

Ναι μεν η διθέσια διαμόρφωση της πίσω σειράς καθισμάτων επιβάλλει συγκεκριμένους χωροταξικούς συμβιβασμούς, ωστόσο, επιλέγοντας ένα coupe αυτή της κλάσης θα πρέπει να είσαι προετοιμασμένος για κάτι τέτοιο.

Για τους αμύητους, η λογική του πολυχειριστήριου iDrive, μέσω του οποίου καλείσαι να… κατακτήσεις τα συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας απαιτεί μια μικρή περίοδο προσαρμογής.

Για τους μυημένους, η έγχρωμη ψηφιακή οθόνη υψηλής ευκρίνειας των 8,5 ιντσών στην κορυφή του ταμπλό, αποτελεί τον μοναδικό λόγο για τον οποίον αξίζει κανείς να τραβήξει το βλέμμα του από την άσφαλτο.

Την κεντρική κονσόλα συμπληρώνουν με την παρουσία τους ο διακόπτης ελέγχου οδηγικής εμπειρίας, μέσω του οποίου μπορείς να επιλέξεις το επιθυμητό πρόγραμμα οδήγησης και ο επιλογέας του αυτόματου -στη δική μας περίπτωση- κιβωτίου ταχυτήτων.

Η γνώριμη μονάδα των οκτώ σχέσεων δηλώνει και πάλι παρούσα, αποτελώντας τον συνδετικό κρίκο μεταξύ του κινητήρα και των πίσω τροχών.

Σε πρώτη ανάγνωση και πολύ πριν βρεις την ευκαιρία να αξιοποιήσεις τη δυναμική που μπορεί να κρύβει ένα υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ, οι εφαρμογές εξοικονόμησης ενέργειας είναι εκείνες που θα σε «κερδίσουν», διατηρώντας τις ενεργειακές απαιτήσεις ενός coupe υψηλών επιδόσεων σε… ανθρώπινα επίπεδα.

Σε πραγματικές συνθήκες, οι οποίες προφανώς απέχουν από αυτές ενός εργαστηρίου, η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου κινείται μεταξύ 8 και 10 λίτρων/100 χλμ., χωρίς αυτό να σημαίνει, βέβαια, ότι δεν θα δεις ακόμη μεγαλύτερα νούμερα αν το παρακάνεις με το γκάζι.

Αφήνοντας στην άκρη τις λιγότερο ή περισσότερο σύνθετες τεχνολογίες που κουβαλά η 428i αλλά και τα τα premium χαρακτηριστικά που επιβάλλει η βαυαρική της καταγωγή, ο λόγος περνά στον τρόπο με τον οποίο ένα πισωκίνητο coupe 4,64 μέτρων διαχειρίζεται τους 245 ίππους και τα 350 Nm ροπής του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα του.

Τα 5,9 δευτερόλεπτα, όσα απαιτούνται για την επιτάχυνση του αυτοκινήτου από στάση στα 100 χλμ./ώρα, αφήνουν υποσχέσεις χωρίς ωστόσο να προεξοφλούν και τη συμπεριφορά της «τεσσάρας» στην άσφαλτο.

Αξιοποιώντας τον διακόπτη ελέγχου οδηγικής εμπειρίας και επιλέγοντας ένα από τα προγράμματα οδήγησης Sport ή Sport +, η απόκριση του κινητήρα βελτιώνεται, τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ (στοιχείο του σπορ πακέτου Μ) όπως και το σύστημα διεύθυνσης αποκτούν δυναμικότερα χαρακτηριστικά και το σημείο αλλαγής των σχέσεων μετάδοσης, σε περίπτωση που διατηρήσεις την αυτόματη λειτουργία του κιβωτίου ταχυτήτων, παραμετροποιούνται.

Στη δεύτερη περίπτωση, αυτή του Sport+ δηλαδή, εκτός των άλλων μεταβάλλεται και η λειτουργία του ηλεκτρονικού συστήματος δυναμικής ευστάθειας, ενώ ενεργοποιείται και το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης για τους πίσω, κινητήριους, τροχούς.

Είναι προφανές, πλέον, ότι έχεις να κάνεις με ένα πολύ διαφορετικό αυτοκίνητο. Με μια πιο «αιχμηρή» κατασκευή που πατά με ακόμη μεγαλύτερη σιγουριά στην άσφαλτο, κολακεύοντας παράλληλα και τις δικές σου ικανότητες.

Η αριστοτεχνική κατανομή-διαχείριση του βάρους των 1.545 κιλών «κρύβει» έως ένα βαθμό τις διαστάσεις του αμαξώματος, η εντυπωσιακή κατευθυντικότητα του μπροστινού τμήματος προσφέρει την απαραίτητη ακρίβεια στις κινήσεις σου, την ίδια στιγμή που οι πίσω τροχοί «απλώνουν» με χαρακτηριστική ευκολία στην άσφαλτο την εκρηκτικότητα του κινητήρα.

Στην πραγματικότητα θα πρέπει να προσπαθήσεις για να προκαλέσεις την αποσταθεροποίηση του πίσω άξονα, γεγονός που δεν έχει να κάνει αποκλειστικά με τη μερική ή την πλήρη απενεργοποίηση του ηλεκτρονικού ελέγχου δυναμικής ευστάθειας αλλά κυρίως με την ικανότητα του πλαισίου να κάνει τα δύσκολα… εύκολα, αντισταθμίζοντας ακόμη και τη δική σου τάση προς την υπερβολή.

Πιστό στο ραντεβού του και το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων, το οποίο μπορεί να μην διαθέτει τον «τσαμπουκά» μιας ημι-αυτόματης μονάδας διπλού συμπλέκτη, ωστόσο, έχει τον τρόπο να υποστηρίξει τον ρυθμό που θα ακολουθήσεις, όποιος και αν είναι αυτός.

Με το νούμερο «τέσσερα» στην πλάτη και τους 245 ίππους του δίλιτρου κινητήρα βενζίνης, το νέο midsize coupe της BMW αναδεικνύεται ένας «παίκτης» για όλες τις θέσεις. Ουσιαστικό στην άσφαλτο, φαντεζί στην εμφάνιση και με όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που περιμένεις να συναντήσεις σε μια πρόταση που θέλει και μπορεί να λέγεται premium.

auto.in.gr

Sports in

Δεν είναι η πρώτη φορά με τον Αλμέιδα… (vids, pic)

Ο Ματίας Αλμέιδα δεν κλήθηκε σε απολογία για την επίθεση που έκανε στον άνθρωπο της ΥΑΒΑΧ στην Τούμπα, όμως αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που δεν καλείται ο Αργεντινός από τον αθλητικό δικαστή.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Δευτέρα 29 Απριλίου 2024