Παρασκευή 17 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM-2 2014: Διαχρονική αποδοτικότητα

Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM-2 2014: Διαχρονική αποδοτικότητα

Η δεδομένη αποδοτικότητα ενός κινητήρα diesel μικρού κυβισμού συναντά τη διαχρονική λάμψη μιας Alfa Romeo.

Γιάννης Αδάναλης

Η MiTo καθιερώθηκε στις συνειδήσεις των φίλων της αυτοκίνησης ως η πρώτη, αστικών προδιαγραφών, πρόταση της Alfa Romeo. Βέβαια, αν ψάξει κανείς στο μακρινό και ένδοξο παρελθόν της ιταλικής φίρμας, είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα εντοπίσει και άλλες προτάσεις που βρέθηκαν ακόμη και κάτω από το… ψυχολογικό όριο των τεσσάρων μέτρων.

Στην πραγματικότητα, η MiTo δεν χρειάζεται το «επιχείρημα» των αστικών διαστάσεων για να υποστηρίξει τη μοναδικότητά της στη σημερινή γκάμα της Alfa Romeo.

Ακόμη και αν αμφισβητήσεις τα premium χαρακτηριστικά που κάπως… άτσαλα επιχειρεί να ενσωματώσει το εσωτερικό της, ακόμη και αν γυρίσεις την πλάτη στο δυναμικό προφίλ της, δύσκολα θα καταφέρεις να αντισταθείς στη γοητεία που ασκεί ο σχεδιασμός της.

Σχεδόν πέντε χρόνια μετά την πρώτη εμφάνισή της στο Μιλάνο και έχοντας ήδη στο ενεργητικό της μια σειρά αναβαθμίσεων, η MiTo εξακολουθεί να διακρίνεται από τη διαχρονική γοητεία που μέχρι σήμερα μπορούσες να συναντήσεις μόνο στις θρυλικές Alfa Romeo της μεταπολεμικής περιόδου.

Οι παρεμβάσεις που έχει δεχτεί η έκδοση του 2014 μετρούνται στα δάκτυλα του ενός χεριού. Στοιχεία όπως το χρωμιωμένο πλαίσιο της κεντρικής εισαγωγής αέρα και οι σκουρόχρωμοι προβολείς, προέρχονται από την κορυφαία έκδοση του αυτοκινήτου, χωρίς να μεταβάλλουν το παρουσιαστικό του.

Γνώριμη είναι και η εικόνα του εσωτερικού, παρά την παρουσία ενός νέου συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας και παρά τους νέους χρωματικούς συνδυασμούς σε ταμπλό και επενδύσεις θυρών ή καθισμάτων.

Σε γενικές γραμμές η ποιότητα της κατασκευής κρίνεται ικανοποιητική, το φινίρισμα των υλικών εξακολουθεί να δηλώνει τη διαφορετικότητα του αυτοκινήτου ενώ, χωρίς να παρουσιάζει ουσιαστικές ελλείψεις, ο εξοπλισμός προσφέρει τη δυνατότητα να… επενδύσεις στα απαραίτητα στοιχεία εντυπωσιασμού.

Στη δική μας περίπτωση, το εξοπλιστικό πακέτο QV Sportiva, αξίας 665 ευρώ, ήταν αρκετό ώστε η πετρελαιοκίνητη MiTo να αποκτήσει μια πραγματικά «πολεμική» αμφίεση και έναν πολύ διαφορετικό -φαινομενικά τουλάχιστον- προσανατολισμό.

Η αλήθεια είναι ότι παρατηρώντας τους τροχούς των 18 ιντσών, δυσκολεύεσαι να πιστέψεις ότι το συγκεκριμένο αυτοκίνητο εφοδιάζεται με έναν κινητήρα diesel χωρητικότητας 1,3 λίτρων.

Βέβαια, δεν είναι μόνο ο τύπος ή για την ακρίβεια η απόδοση του κινητήρα diesel εκείνη που διαμορφώνει τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Υπό άλλες συνθήκες οι 85 ίπποι και τα 200 Nm ροπής θα μπορούσαν να θεωρηθούν αρκετά για τα 1.150 κιλά της μικρής Alfa Romeo, ωστόσο, με την απογοητευτικά αραιή κλιμάκωση του μηχανικού κιβωτίου των πέντε σχέσεων, δύσκολα μπορείς να ισχυριστείς κάτι τέτοιο.

Ακόμη και με το Alfa DNA στη δυναμικότερη ρύθμιση (Dynamic), η υστέρηση του πετρελαιοκινητήρα κάτω από τις 2.000 σ.α.λ. γίνεται πέρα για πέρα αισθητή.

Ναι μεν η MiTo κινείται στην άσφαλτο σαν μία πραγματική Alfa Romeo, διαθέτοντας το σωστό βάρος στο τιμόνι της και προσφέροντας το επιπλέον κίνητρο ώστε με την πρώτη ευκαιρία να αναζητήσεις τα όρια του πλαισίου της, ωστόσο, οι επιδόσεις που προκύπτουν από τον συνδυασμό του κινητήρα diesel των 1,3 λίτρων και του πεντατάχυτου κιβωτίου, απέχουν από τις υψηλές, ομολογουμένως, προσδοκίες μας.

Στον αντίποδα, ο ψηφιακός δείκτης καυσίμου αποκαλύπτει με τον πλέον πειστικό τρόπο τους πραγματικούς λόγους για τους οποίους η πετρελαιοκίνητη MiTo των 1,3 λίτρων απολαμβάνει ένα ξεκάθαρο προβάδισμα απέναντι στις ισχυρότερες, κατά κανόνα, εκδόσεις βενζίνης που διαθέτει αυτή τη στιγμή η γκάμα της.

Θα πρέπει να το παρακάνεις, λοιπόν, ώστε να δεις την κατανάλωση καυσίμου να ξεπερνά τα 5,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, καθώς υπό κανονικές συνθήκες ακόμη και η περιπλάνησή σου μέσα στην πόλη δεν φαντάζει ικανή να αυξήσει σημαντικά τις ενεργειακές απαιτήσεις του αυτοκινήτου.

Σε αυτήν την περίπτωση καθοριστική μπορεί να θεωρηθεί η παρουσία του συστήματος start&stop, η λειτουργία του οποίου, ωστόσο, εξακολουθεί να διαθέτει περιθώρια βελτίωσης.

Αν το ζητούμενο είναι η μέγιστη δυνατή οικονομία καυσίμου, τότε η πετρελαιοκίνητη έκδοση των 1,3 λίτρων και των 85 ίππων είναι η μοναδική στην γκάμα της πρόσφατα ανανεωμένης MiTo που μπορεί να υπηρετήσει αυτόν τον σκοπό.

Από την άλλη, φτάνοντας στην έκδοση Distinctive μετο εξοπλιστικό πακέτο QV Sportiva τα 20.200 ευρώ (17.740 ευρώ με όφελος απόσυρση και πρόσθετη έκπτωση 1.500 ευρώ) η απόσταση που χωρίζει την πετρελαιοκίνητη MiTo από την κορυφαία έκδοση βενζίνης των 170 ίππων περιορίζεται επικίνδυνα, αμφισβητώντας -δικαίως- την ορθότητα της επιλογής.

auto.in.gr

Sports in

Η ΚΕΔ όρισε Πορτογάλο διαιτητή Β’ κατηγορίας στη Λεωφόρο – Elite στον «τελικό» του Κλεάνθης Βικελίδης

Με ξένους διαιτητές όλα τα ματς της τελευταίας αγωνιστικής των playoffs της Superleague.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 17 Μαϊου 2024