Σάββατο 27 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
MINI  Cooper ALL4 Countryman Automatic: Ο αρχοντοχωριάτης…

MINI Cooper ALL4 Countryman Automatic: Ο αρχοντοχωριάτης…

Πίσω από το προφίλ ενός fashion icon και τους 122 "υπερτροφοδοτούμενους" ίππους της βενζινοκίνητης έκδοσης Cooper, το MINI Countryman "κρύβει" ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης και τις όποιες εκτός δρόμου δυνατότητες μπορεί αυτό να προσφέρει.

Αν μέχρι σήμερα κάποιος αναζητούσε μια τετρακίνητη πρόταση στην γκάμα του MINI Countryman, τότε ήταν αναγκασμένος να επιλέξει ανάμεσα στις ισχυρότερες εκδόσεις του αυτοκινήτου ή για να ακριβολογούμε ανάμεσα στα Cooper S, Cooper D και John Cooper Works.

Επεκτείνοντας την τετρακίνητη γκάμα του προς τα κάτω, το Countryman αποκτά μία ακόμα έκδοση με κίνηση στους τέσσερις τροχούς. Αυτή τη φορά, βέβαια, είναι ατμοσφαιρική και με ισχύ που δεν ξεπερνά τους 122 ίππους.

Σε επίπεδο σχεδιασμού τουλάχιστον, τo Cooper ALL4, περί αυτού ο λόγος, δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τις ισχυρότερες εκδόσεις του Countryman. Μπορεί να μην διαθέτει τις ακροβολισμένες στο πίσω τμήμα απολήξεις εξατμίσεων ή αντιστοίχως την πρόσθετη εισαγωγή αέρα στο ρύγχος του (βλέπε έκδοση Cooper S), ωστόσο με τις ζάντες των 18 ιντσών και τα υπόλοιπα στοιχεία του προαιρετικού ή μη εξοπλισμού, δεν δυσκολεύεται να τραβήξει τα βλέμματα.

Εξίσου φροντισμένο δείχνει και το εσωτερικό του αυτοκινήτου, «κρύβοντας» την ταπεινότητα των τεχνικών του προδιαγραφών και ειδικότερα του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα των 122 ίππων.

Θέλοντας και μη, το μάτι σου στέκεται στο κεντρικά τοποθετημένο κυκλικό όργανο, το οποίο στην περίπτωση που ο εξοπλισμός του αυτοκινήτου περιλαμβάνει και σύστημα δορυφορικής πλοήγησης, φιλοξενεί στο μέσο του μία χορταστική, σε διαστάσεις και ποιότητα εικόνας, έγχρωμη οθόνη.

Η αναβάθμιση στο φινίρισμα συγκεκριμένων επιφανειών του ταμπλό όπως και η μετακίνηση των διακοπτών για τα ηλεκτρικά παράθυρα από τη βάση την κεντρικής κονσόλας στην παραδοσιακή τους θέση, έχουν προκύψει στο πλαίσιο ανανέωσης που δέχτηκε το Countryman στα τέλη του 2012.

Από εκεί και πέρα, η παρουσία της τετρακίνησης και συνεπώς του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου κεντρικού διαφορικού δεν έχει οδηγήσει στον περιορισμό του διαθέσιμων χώρων για επιβάτες ή αποσκευές.

Το Countryman εξακολουθεί να αποτελεί την πρακτικότερη και μεγαλύτερη σε διαστάσεις πρόταση στην γκάμα τoυ MINI, γεγονός που αντιλαμβάνεσαι είτε παρατηρώντας από απόσταση το μήκους 4,1 μέτρων πεντάθυρο αμάξωμα, είτε αξιοποιώντας τα 350 λίτρα του διαμερίσματος των αποσκευών.

Το ενδιαφέρον, λοιπόν, παραμένει επικεντρωμένο στον άγνωστο, μέχρι σήμερα, συνδυασμό του υπερτοφοδοτούμενου κινητήρα των 1,6 λίτρων με το σύστημα τετρακίνησης ALL4 αλλά και με το αυτόματο κιβώτιο των έξι σχέσεων.

Ο συγκεκριμένος κινητήρας προέρχεται από την εκδόση Cooper S, ωστόσο, στη συγκεκριμένη περίπτωση η μέγιστη τιμή της ίσχυος δεν ξεπερνά τους 122 ίππους και αντιστοίχως αυτή της ροπής τα 190 Nm.

Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι το Countryman Cooper ALL4 θα καταφέρει να διατηρήσει τις επιδόσεις της δικίνητης έκδοσης, αντισταθμίζοντας με τη μεγαλύτερη ροπή (190 αντί για 160 Nm) αλλά και με τη διαφοροποιημένη τελική σχέση μετάδοσης του αυτόματου κιβωτίου, το επιπλέον βάρος και τις όποιες απώλειες προκύπτουν από τη μετάδοση της κίνησης και στους δύο άξονες.

Για του λόγου το αληθές, η διαδικασία επιτάχυνσης από στάση στα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 11,7 δευτερόλεπτα, όταν η δικίνητη έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο των έξι σχέσεων χρειάζεται 11,6 δευτερόλεπτα.

Μπορεί, λοιπόν, η παρουσία ενός ηλεκτρονικά κεντρικού διαφορικού να μην κοστίζει σε χρόνο, ωστόσο, δεν μπορείς να ισχυριστείς το ίδιο και για την επιβάρυνση που προκύπτει από τη μεγαλύτερα κατανάλωση καυσίμου και συνεπώς από τις αυξημένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Σύμφωνα με τη βρετανική φίρμα, η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου δεν ξεπερνά τα 7,5 λίτρα/100 χλμ. (7,2 για τη δικίνητη έκδοση), με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα να διαμορφώνονται στα 175 γρ./χλμ. (168 γρ./χλμ για τη δικίνητη έκδοση).

Σε πραγματικές συνθήκες βέβαια και με το σύστημα start&stop να λείπει από τις προδιαγραφές της συγκεκριμένης έκδοσης, πολύ δύσκολα θα καταφέρεις να περιορίσεις την κατανάλωση καυσίμου κάτω από τα 8 λίτρα, γεγονός που σε συνδυασμό με τη αμφιλεγόμενη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου, δημιουργεί ερωτηματικά.

Ερωτηματικά που δεν έχουν να κάνουν αποκλειστικά με τον συνδυασμό του αυτόματου κιβωτίου με το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης και τον μοτέρ των 122 ίππων, αλλά και με τον προσανατολισμό του αυτοκινήτου.

Ως crossover και μάλιστα τετρακίνητο, το Countryman Cooper ALL4 θα μπορούσε κάλλιστα να δώσει λύσεις ακόμα και σε εκτός δρόμου διαδρομές. Βέβαια, με τους τροχούς των 18 ιντσών του προαιρετικού εξοπλισμού και τα ελαστικά χαμηλού προφίλ, το μόνο που καταφέρνει είναι να κουράζει ακόμη και στην άσφαλτο, αποκλείοντας το ενδεχόμενο κίνησης σε οποιοδήποτε άλλο τύπο εδάφους.

Κανείς δεν διαφωνεί ότι το σύστημα τετρακίνησης αποτελεί μια επιπλέον δικλίδα ασφαλείας σε ό,τι αφορά τις αντιδράσεις του πλαισίου στο όριο. Kανείς, επίσης, δεν μπορεί να αμφισβητήσει το αισθητικό αποτέλεσμα, αντικρίζοντας ένα Countryman με ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών ή τη δεδομένη χρηστικότητα ενός αυτόματου κιβωτίου μέσα στην πόλη.

Επιχειρώντας, ωστόσο, να συνδυάσεις όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά, το Countryman Cooper ALL4 χάνει τον αυθεντικό του προσανατολισμό, όποιος και αν είναι αυτός.

auto.in.gr

Sports in

Σπανούλης: H ζημιά από έναν πρώην συμπαίκτη του (vid)

Ο Σπανούλης ήταν αδύνατο να του βάλει φρένο και ο Σερμαντίνι με αυτό το περίεργο στυλ έφτασε τους 21 πόντους, έχοντας 7/8 δίποντα.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 27 Απριλίου 2024