Παρασκευή 17 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Ford Focus 1.6 TDCi ΕCOnetic: Ισορροπία δυνάμεων

Ford Focus 1.6 TDCi ΕCOnetic: Ισορροπία δυνάμεων

Το πετρελαιοκίνητο Ford Focus των 1,6 λίτρων προσφέρει την απαιτούμενη οικονομία καυσίμου, χωρίς να στερεί την ευχαρίστηση από εκείνους που ανδρώθηκαν με τις δύο προηγούμενες γενιές του.

Κοιτώντας στο όχι και τόσο μακρινό παρελθόν του Ford Focus, εκείνου του μικρομεσαίου hatchback που στα τέλη της δεκαετίας του 1990 αποτέλεσε ότι πιο… αιχμηρό σε επίπεδο σχεδίασης και οδικής συμπεριφοράς είχε να επιδείξει η δημοφιλέστερη, ακόμα και σήμερα, κατηγορία της ευρωπαϊκής αγοράς, θα δυσκολευτείς να εντοπίσεις στοιχεία που με τον έναν ή τον άλλο τρόπο θα σε οδηγήσουν στην τρίτη και τελευταία γενιά του αυτοκινήτου.

Η ανάγκη της παγκοσμιοποίησης ακόμη και των τετράτροχων προϊόντων «σμίλεψε» το επονομαζόμενο «New Εdge Design», η απαίτηση για μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια «λείανε» το ξεκάθαρα οδηγοκεντρικό του προφίλ και η ύφεση, με τη σχεδόν ταυτόχρονη προσπάθεια περιορισμού των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, έφερε στο προσκήνιο κινητήρια σύνολα που πρωτίστως διακρίνονται για την αποδοτικότητά τους

Ανάμεσα σε αυτά και ο αλουμινένιος πετρελαιοκινητήρας των 1,6 λίτρων, στη φιλικότερη προς το περιβάλλον έκδοση «ECOnetic». Με 105 ίππους και 270 Nm ροπής, το συγκεκριμένο μοτέρ αποτελεί τον καλύτερο -αν όχι τον μοναδικό- λόγο για να προσπεράσει κανείς τον πολυβραβευμένο τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα του 1,0 λίτρου, καταβάλλοντας σχεδόν 18.000 ευρώ για να αποκτήσει ένα σαφώς πιο ολοκληρωμένο και συνεπώς ικανότερο συνδυασμό.

Πριν ακόμη προλάβεις να αντιληφθείς τον τρόπο με τον οποίο το Focus τρίτης γενιάς καταφέρνει να προσαρμόσει στα δικά του μέτρα και σταθμά τα χαρακτηριστικά λειτουργίας ενός πετρελαιοκινητήρα, αυτό που ξαφνιάζει και μάλιστα ευχάριστα είναι η απουσία έντονου θορύβου ή κραδασμού.

Στην πραγματικότητα αν δεν εξαντλήσεις τη διαδρομή του γκαζιού πολύ δύσκολα θα πειστείς ότι έχεις να κάνεις με ένα πετρελαιοκίνητο μοτέρ και όχι με μία από τις ήδη γνωστές εκδόσεις βενζίνης του μικρομεσαίου Ford.

Γνώριμη είναι και η αίσθηση που αποκομίζεις, τόσο από το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων όσο και από το σύστημα διεύθυνσης, γεγονός που σου επιτρέπει να αισιοδοξείς για τη διατήρηση των δυναμικών χαρακτηριστικών της εν λόγω έκδοσης στα επιθυμητά επίπεδα.

Βέβαια, πολύ πριν επιβεβαιωθούν ή διαψευστούν οι προσδοκίες σου για τη συμπεριφορά του Focus στην άσφαλτο, είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα εκτιμήσεις την άρτια λειτουργία του συστήματος start&stop, όπως άλλωστε και την ικανότητα του κινητήρα diesel των 1.560 κ.εκ. να διατηρεί τις ενεργειακές απαιτήσεις του, ακόμα και μέσα στην πόλη, σε απολύτως λογικά επίπεδα.

Μπορεί τα νούμερα που ανακοινώνει ο κατασκευαστής να μην επιβεβαιώνονται στην πράξη (3,7 λίτρα/100 χλμ. σε εθνικό δίκτυο και 4,3 λίτρα/100 χλμ. σε αστικό περιβάλλον), παρόλα αυτά αν αποφύγεις τις υπερβολές, θα σου δωθεί η ευκαιρία να εκμεταλλευτείς τη δεδομένη αποδοτικότητα ενός σύγχρονου πετρελαιοκινητήρα.

Βέβαια, ακόμη και αν θελήσεις να αυξήσεις τον ρυθμό σου, αξιοποιώντας τη γραμμική, τηρουμένων των αναλογιών, απόδοση του μοτέρ, το πετρελαιοκίνητο Focus δεν πρόκειται να σε απογοητεύσει.

Πέρα από την ονομαστική απόδοση των 105 ίππων και των 270 Nm ροπής, ο τετρακύλινδρος diesel των 1,6 λίτρων δηλώνει εξαρχής την ικανότητά του να κινεί με ευκολία τα 1.350 κιλά του δημοφιλούς Ford, επικουρούμενος και από την ισορροπημένη κλιμάκωση του μηχανικού κιβωτίου των έξι σχέσεων.

Οι επιδόσεις, λοιπόν, δεν λείπουν, έστω και αν ο χρόνος που απαιτείται για την επιτάχυνση του αυτοκινήτου από στάση στα 100 χλμ./ώρα (11,8 δευτερόλεπτα σύμφωνα με τη Ford) δεν απέχει από τον… ρυθμό της έκδοσης βενζίνης των 999 κ.εκ. με τους 100 ίππους (0-100 χλμ./ώρα σε 12,5 δευτερόλεπτα).

Είναι κάτι παραπάνω από προφανές ότι οι προτεραιότητες του σημερινού Focus είναι πολύ διαφορετικές σε σχέση με αυτές των δύο προηγούμενων γενιών του. Η ανάρτηση δεν «διαβάζει» με κάθε λεπτομέρεια τη μορφολογία του οδοστρώματος και οι κινήσεις του αμαξώματος πάνω σε αυτή είναι πιο έντονες απ’ ότι στο παρελθόν.

Στην πράξη αυτό σημαίνει μεγαλύτερη άνεση και ακόμη καλύτερη ποιότητα κύλισης, γεγονός που στην ελληνική άσφαλτο μόνο ως πλεονέκτημα μπορεί να αναγνωστεί.

Βέβαια, υπό πίεση το Focus θα μετατοπίσει πιο εύκολα το βάρος του, επιβάλλοντας με τον τρόπο του έναν πιο… ορθολογικό ρυθμό κίνησης.

Είτε σεβαστείς το προφίλ της πετρελαιοκίνητης έκδοσης επιζητώντας τη μέγιστη δυνατή οικονομία καυσίμου, είτε αναπολήσεις το παρελθόν διεκδικώντας πίσω από το τιμόνι ενός Ford Focus τη μέγιστη δυνατή ευχαρίστηση, η έκδοση diesel των 105 ίππων θα σε υποστηρίξει, έχοντας καταφέρει να ισορροπήσει ανάμεσα σε δύο πολύ διαφορετικούς κόσμους.

auto.in.gr

Sports in

Η ΚΕΔ όρισε Πορτογάλο διαιτητή Β’ κατηγορίας στη Λεωφόρο – Elite στον «τελικό» του Κλεάνθης Βικελίδης

Με ξένους διαιτητές όλα τα ματς της τελευταίας αγωνιστικής των playoffs της Superleague.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 17 Μαϊου 2024