Τετάρτη 01 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Opel Mokka 1.7 CDTΙ 4x4: Το σωστό μέγεθος, τη σωστή στιγμή

Opel Mokka 1.7 CDTΙ 4×4: Το σωστό μέγεθος, τη σωστή στιγμή

Συνδυάζοντας ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης με έναν ιδιαίτερα αποδοτικό κινητήρα diesel, το συμπαγών διαστάσεων Mokka αποτελεί ό,τι καλύτερο έχει να επιδείξει μέχρι σήμερα η Opel στην κατηγορία των SUV.

Γιάννης Αδάναλης

Αν και οι δυσδιάκριτες διαχωριστικές γραμμές ανάμεσα στην κατηγορία των πάλαι ποτέ κραταιών SUV και των ραγδαία αναπτυσσόμενων crossovers μάς έχουν απασχολήσει και στο παρελθόν, δεν έχει υπάρξει μέχρι σήμερα μια αλάνθαστη μεθοδολογία κατηγοριοποίησης προτάσεων, όπως το Opel Mokka.

Κρίνοντας από τον σχεδιασμό του αμαξώματός του, τότε δεν έχεις κανένα λόγο να αμφισβητήσεις τον τίτλο του SUV και μάλιστα του πρώτου με συμπαγείς διαστάσεις στην πολύχρονη ιστορία της Opel.

Με μήκος 4,28 μέτρων, το Mokka υιοθετεί τις γήινες προδιαγραφές ενός αυθεντικού supermini χωρίς ωστόσο δείχνει «λίγο» μπροστά στις προτάσεις που έχει να παρουσιάσει ο ανταγωνισμός του.

Από τη στιγμή, μάλιστα, που έχεις να κάνεις με την τετρακίνητη έκδοση diesel των 1,7 λίτρων, η παρουσία του Mokka στην κατηγορία των SUV αποκτά ένα ακόμα ισχυρό επιχείρημα.

Με παρουσιαστικό που πείθει, βάζοντας σε δεύτερη μοίρα την περιορισμένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος, αλλά και εξοπλιστικά χαρακτηριστικά που υποδηλώνουν τον ασφάλτινο προσανατολισμό του (βλέπε τροχούς 18 ιντσών και ελαστικά χαμηλού προφίλ), το πετρελαιοκίνητο-τετρακίνητο Mokka δεν διαφοροποιείται από τις υπόλοιπες-βενζινοκίνητες επιλογές της γκάμας του.

Το ίδιο ισχύει και για το εσωτερικό τμήμα του αυτοκινήτου, το οποίο προσδιορίζεται από την εξοπλιστική έκδοση και όχι από τον τύπο του κινητήρα ή του συστήματος μετάδοσης.

Τόσο η ποιότητα των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί στον θάλαμο επιβατών όσο και το φινίρισμά τους κινούνται στον μέσο όρο της κατηγορίας, αρκεί βέβαια να αποφύγεις τους ακραίους χρωματικούς συνδυασμούς που προσφέρει η Opel για τις επιφάνειες του ταμπλό.

Περιθώρια βελτίωσης διαθέτει ο χειρισμός του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, καθώς το πλήθος των διακοπτών που φιλοξενεί η κεντρική κονσόλα δεν έχει καταφέρει να εξασφαλίσει την απαραίτητη ευχρηστία.

Τέλος, οι χώροι στον θάλαμο επιβατών του Mokka αρκούν για τις… δραστηριότητες μιας τετραμελούς οικογένειας, με τα 356 λίτρα του χώρου αποσκευών να παραπέμπουν στην ευρύτερη κατηγορία των μικρομεσαίων hatchbacks.

Όπως και να έχει, ο συνδυασμός του πετρελαιοκινητήρα των 1,7 λίτρων με το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης είναι αυτός που συνθέτει το προφίλ της συγκεκριμένης έκδοσης, διαμορφώνοντας τις ικανότητές της εντός αλλά και εκτός δρόμου.

Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα ενός πετρελαιοκινητήρα μεσαίου κυβισμού ήταν και παραμένει η οικονομία καυσίμου που είναι ικανός να προσφέρει, ανεξάρτητα από τις συνθήκες κίνησης.

Το τετρακύλινδρο σύνολο της Opel με τους 130 ίππους και τα 300 Nm δεν αποτελεί εξαίρεση, καθώς ακόμη και αν το παρακάνεις με το γκάζι, πολύ δύσκολα θα δεις την ψηφιακή ένδειξη της κατανάλωσης καυσίμου να ξεπερνά τα 7,0 λίτρα/100 χλμ.

Καθοριστικής σημασίας για τη διατήρηση των ενεργειακών απαιτήσεων του κινητήρα σε απολύτως αποδεκτά επίπεδα είναι η παρουσία του συστήματος start&stop, όπως και του μηχανικού κιβωτίου των έξι σχέσεων με την ισορροπημένη, για τα δεδομένα του αυτοκινήτου, κλιμάκωση.

Ξεπερνώντας, λοιπόν, το γεγονός ότι ο θόρυβος που περνά στον θάλαμο επιβατών είναι περισσότερος απ’ ότι ίσως περίμενες αλλά και την υστέρηση που εμφανίζει ο κινητήρας κάτω από τις 2.000 σ.α.λ., το πετρελαιοκίνητο Mokka ανταποκρίνεται χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία στις απαιτήσεις σου.

Το μήκος των 4,28 μέτρων εξασφαλίζει ένα σαφές πλεονέκτημα μέσα στην πόλη, το ασφάλτινο setup των αναρτήσεων επιτρέπει τη σταδιακή αύξηση του ρυθμού σου, ενώ η παρουσία του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συστήματος τετρακίνησης αποτελεί έναν ακόμη λόγο για να εμπιστευθείς τις δυνατότητές του.

Το τελευταίο αποτελείται από έναν ηλεκτρο-υδραυλικό πολύδισκο συμπλέκτη, ο οποίος έχει την ικανότητα να μεταφέρει έως και το 50% της διαθέσιμης ροπής στον πίσω άξονα.

Ανάμεσα στα χαρακτηριστικά που υπερασπίζονται την παρουσία του πετρελαιοκίνητου Mokka μακριά από την άσφαλτο θα πρέπει να προσθέσουμε το ESP Plus, το οποίο περιλαμβάνει τις λειτουργίες υποβοήθησης κατάβασης και εκκίνησης σε ανωφέρεια.

Μπορεί η περιορισμένη -για τα δεδομένα ενός SUV- απόσταση από το έδαφος να θέτει ευδιάκριτα όρια, ωστόσο, με λίγη παραπάνω προσοχή δεν θα δυσκολευτείς να κινηθείς στο πατημένο χώμα, το χιόνι ή τη λάσπη.

Επιστρέφοντας στις ασφάλτινες ιδιότητες του Mokka, η εξαιρετική αίσθηση που προσφέρει το σύστημα πέδησης αλλά και η ακρίβεια του επιλογέα, λείπουν από τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του ηλεκτρικά υποβοηθούμενου συστήματος διεύθυνσης, γεγονός που ενισχύει την αίσθηση «απομόνωσης» στο αριστερό κάθισμα του γερμανικού SUV.

Με τιμή εκκίνησης τα 26.570 ευρώ (δεν συνυπολογίζεται το όφελος απόσυρσης) το πετρελαιοκίνητο Mokka με το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης δεν μπορεί να θεωρηθεί στις ημέρες ως μια προσιτή πρόταση.

Παρόλα αυτά, τα χαρακτηριστικά που συγκεντρώνει είναι σχεδόν σίγουρο πως θα δικαιώσουν, έστω και σε βάθος χρόνου, την επιλογή σου.

auto.in.gr

Sports in

Επιστροφή στο μέλλον για Ιμπόρα και Έμερι

Αν στην καριέρα κάθε ποδοσφαιριστή υπάρχει ένας icon προπονητής και το αντίστροφο, τότε το βράδυ της Πέμπτης στο Βίλα Παρκ, ο Ουνάι Έμερι και ο Βιθέντε Ιμπόρα θα έχουν πολλά να θυμηθούν ως alter ego ο ένας του άλλου.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τετάρτη 01 Μαϊου 2024