Παρασκευή 03 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Opel Insignia 2.0 CDTI 2014: H νέα όψη της αποδοτικότητας

Opel Insignia 2.0 CDTI 2014: H νέα όψη της αποδοτικότητας

Το Opel Insignia πλησιάζει ακόμη περισσότερο τους premium ανταγωνιστές του, προσθέτοντας στις μέχρι σήμερα γνωστές προδιαγραφές του έναν εξαιρετικά αποδοτικό κινητήρα diesel χωρητικότητας 2,0 λίτρων και εκείνα τα εξοπλιστικά και μη χαρακτηριστικά που συνοδεύουν την πρόσφατα ανανεωμένη εκδοχή του. 

Γιάννης Αδάναλης

Η εμπορική επιτυχία που έχει γνωρίσει το Insignia από το 2008 μέχρι σήμερα δεν αποτέλεσε το μοναδικό κέρδος για την Opel, καθώς η εντυπωσιακή σε διαστάσεις μπερλίνα και το εξίσου επιβλητικό station wagon αποτέλεσε την αφετηρία μιας νέας σχεδιαστικής εποχής για τις περισσότερες προτάσεις της γερμανικής φίρμας.

Μπορεί, λοιπόν, το Insignia να μην διέθετε εκείνη την εποχή τα premium χαρακτηριστικά μιας «τριάρας» ή τους TSI κινητήρες ενός Passat, ωστόσο, ο εμπνευσμένος σχεδιασμός των μεταλλικών του επιφανειών ήταν από μόνος του αρκετός για να το ξεχωρίσεις ανάμεσα στις περισσότερο ή λιγότερο ικανές προτάσεις του ανταγωνισμού.

Από τον σχεδιασμό του αμαξώματος ξεκινά, σχεδόν 6 χρόνια μετά, και η «επιχείρηση» ανανέωσης του δημοφιλούς Opel, έστω και αν οι ουσιαστικότερες μεταβολές που έχει να παρουσιάσει το νέο Insignia σχετίζονται με τις τεχνικές προδιαγραφές του και όχι με τις σχεδιαστικές επιλογές που έχουν πραγματοποιηθεί στο εξωτερικό ή το εσωτερικό τμήμα του.

Οι πιο παρατηρητικοί ίσως εντοπίσουν διαφορές στον σχεδιασμό της κεντρικής εισαγωγής αέρα και των προβολέων με τα ενσωματωμένα φώτα ημέρας, όπως άλλωστε και στον τρόπο με τον οποίο τα πίσω φωτιστικά σώματα συνδυάζονται με την παράλληλη, προς το έδαφος, μπάρα χρωμίου.

Πέρα από το αισθητικό αποτέλεσμα, οι περιορισμένες, ομολογουμένως, αλλαγές στον σχεδιασμό του αμαξώματος οδήγησαν στη βελτιστοποίηση των αεροδυναμικών του επιδόσεων.

Μάλιστα, αν μιλάμε για εκείνες τις εκδόσεις που διαθέτουν ενεργά αεροδυναμικά πτερύγια, τότε ο περίφημος συντελεστής οπισθέλκουσας περιορίζεται στο Cd 0.25, επίδοση που τοποθετεί το ανανεωμένο Insignia στην κορυφή της κατηγορίας του.

Δια της αφαιρετικής μεθόδου και χωρίς να μεταβάλλει τις σχεδιαστικές συνήθειές του, το εσωτερικό επιχειρεί να επαναδιατυπώσει την άποψή του περί εργονομίας και λειτουργικότητας.

Στην πράξη αυτό μεταφράζεται στον εντυπωσιακό περιορισμό του αριθμού των διακοπτών που μέχρι σήμερα φιλοξενούσε η κεντρική κονσόλα, ο οποίος επετεύχθη με την ενσωμάτωση μιας έγχρωμης οθόνης αφής μεγέθους οκτώ ιντσών.

Η τελευταία συγκεντρώνει τη συντριπτική πλειοψηφία των λειτουργιών άνεσης, ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, ενώ συνδυάζεται με ένα όχι και τόσο εύχρηστο touchpad, το οποίο ωστόσο μπορείς να παρακάμψεις, είτε με τη βοήθεια των χειριστηρίων που φιλοξενεί το τριάκτινο τιμόνι είτε καταφεύγοντας, εξαρχής, στην οθόνη αφής.

Μια δεύτερη έγχρωμη οθόνη, επίσης 8 ιντσών, υποκαθιστά την πλειοψηφία των αναλογικών ενδείξεων του πίνακα οργάνων, προσφέροντας στον οδηγό, με τον πλέον ευανάγνωστο και κατανοητό τρόπο, πλήθος πληροφοριών.

Με την ποιότητα των υλικών να διατηρείται στα μέχρι σήμερα γνωστά επίπεδα και τους διαθέσιμους χώρους σε θάλαμο επιβατών και διαμέρισμα αποσκευών να επιβραβεύουν την επιλογή σου, ο λόγος πολύ γρήγορα περνά στον δίλιτρο κινητήρα diesel.

Ο κυβισμός του μπορεί να τρομάζει, ωστόσο, το γεγονός ότι οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έχουν διατηρηθεί κάτω από το όριο των 100 γραμμ./χλμ., εξασφαλίζοντας την μη καταβολή τελών κυκλοφορίας, τον βάζει ξανά στο παιχνίδι.

Ακόμη και αν δεν συμβουλευτείς τα νούμερα των επιδόσεων, είναι κάτι παραπάνω από προφανές ότι με 140 ίππους και 350 Nm ροπής, ο δίλιτρος κινητήρας diesel της Opel ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του μήκους 4,84 μέτρων Insignia.

Αρκεί βέβαια να διατηρήσεις τον ρυθμό περιστροφής του πάνω από τις 1.500 σ.α.λ., αξιοποιώντας είτε τις έξι σχέσεις του μηχανικού κιβωτίου είτε τη διαδρομή στο πεντάλ του γκαζιού.

Σε κάθε περίπτωση, η μικρή σε ένταση και διάρκεια υστέρηση που εμφανίζει το πετρελαιοκίνητο μοτέρ των 1.956 κ.εκ. δεν είναι αρκετή για να αμφισβητήσει τη γραμμική του απόδοση, από την οποία μάλιστα λείπουν τα ξεσπάσματα ισχύος που συναντάς σε αντίστοιχων προδιαγραφών και κυβισμού σύνολα.

Η ομοιογένεια των χαρακτηριστικών λειτουργίας του εν λόγω κινητήρα αντικατοπτρίζεται και στην κατανάλωση καυσίμου. Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοινώνει η Opel, το πετρελαιοκίνητο Insignia των 2,0 λίτρων δεν απαιτεί περισσότερα από 3,7 λίτρα για να καλύψει σε μικτές συνθήκες την απόσταση των 100 χιλιομέτρων.

Στην πράξη, βέβαια, ένα τέτοιο νούμερο μπορεί να επαληθευθεί μόνο στο εθνικό δίκτυο και μάλιστα υπό συγκεκριμένες συνθήκες, καθώς παρά την παρουσία του συστήματος start&stop η κίνηση του επιβλητικού hatchback μέσα στην πόλη οδηγεί την κατανάλωση καυσίμου ακόμη και πάνω από τα 7,0 λίτρα/100 χλμ.

Δεν είναι μυστικό ότι το μήκους 4,84 μέτρων Insignia δεν έχει κατασκευαστεί για να γράφει χιλιόμετρα στους πολυσύχναστους δρόμους μιας μεγαλούπολης. Αντιθέτως εντυπωσιάζει με την ικανότητά του να καλύπτει με χαρακτηριστική άνεση και οικονομία καυσίμου μεγάλες αποστάσεις.

Αν και οι νέες ρυθμίσεις των αναρτήσεων έχουν βελτιώσει την ποιότητα κύλισης και συνεπώς την άνεση, δεν οδήγησαν στην υποβάθμιση των δυναμικών χαρακτηριστικών του ανανεωμένου Insignia.

Τα όρια πρόσφυσης που εξασφαλίζουν οι τροχοί των 18 ιντσών, σε συνδυασμό με τον μακρύ κατάλογο των συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας, συγχωρούν -αν δεν προλαμβάνουν- λάθη που υπό άλλες συνθήκες θα μπορούσαν να προκαλέσουν την αμηχανία του πλαισίου ή ακόμα και του οδηγού.

Mάλιστα, το βαρύτερο και σε πρώτη ανάγνωση πιο ακριβές τιμόνι εμπνέει μεγαλύτερη εμπιστοσύνη, έστω και αν η αίσθηση που αποκομίζεις με τους τροχούς υπό γωνία εξακολουθεί να παραπέμπει στο πρόσφατο παρελθόν.

Παραμένοντας πλήρως εναρμονισμένο με τα αισθητικά αλλά και τα εξοπλιστικά δεδομένα της εποχής, το Opel Insignia με τον πετρελαιοκινητήρα των 2,0 λίτρων προσφέρει και με το παραπάνω το κίνητρο για να ξεπεράσεις το… εχθρικό φορολογικό σύστημα αλλά και το σχετικά υψηλό κόστος απόκτησής του, το οποίο ξεκινά από τα 28.050 ευρώ.

auto.in.gr

Sports in

Οι μέρες και οι ώρες των Game 5 Ολυμπιακού και Παναθηναϊκού

Ανακοινώθηκαν οι μέρες και οι ώρες των Game 5 του Ολυμπιακού και του Παναθηναϊκού.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 03 Μαϊου 2024