Παρασκευή 17 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
VW eco up! 2014: ecoνομία

VW eco up! 2014: ecoνομία

Το περιορισμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα δεν αποτελεί το μοναδικό προσόν του VW eco up!, καθώς η χρήση φυσικού αερίου υπόσχεται την εξίσου θεαματική μείωση του κόστους κίνησης.

Γιάννης Αδάναλης

Η είδηση της ημέρας δεν προκύπτει από τη σχεδόν αμετάβλητη εικόνα του αμαξώματος ή από τον πρόσθετο εξοπλισμό που ενδεχομένως θα μπορούσε να υποστηρίξει τη διαφορετικότητα της συγκεκριμένης έκδοσης και να δικαιολογήσει, παράλληλα, την υψηλότερη τιμή απόκτησής της.

Όπως αποκαλύπτει και το προσωνύμιό του, το eco up! διακρίνεται για τις περιβαλλοντικές του επιδόσεις, εξαργυρώνοντας τα πλεονεκτήματα που προκύπτουν πρωτίστως από τη χρήση φυσικού αερίου και δευτερευόντως από την ενσωμάτωση γνώριμων τεχνολογιών εξοικονόμησης ενέργειας.

Αφετηρία για το λιλιπούτειο VW αποτελεί για μία ακόμα φορά ο τρικύλινδρος κινητήρας βενζίνης χωρητικότητας ενός λίτρου, ο οποίος ωστόσο έχει δεχτεί τις απαραίτητες τροποποιήσεις ώστε να προσαρμοστεί στις ιδιαιτερότητες του φυσικού αερίου.

Οι παρεμβάσεις στον κινητήρα των 999 κ.εκ. θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν εκτεταμένες, καθώς πέρα από την αντικατάσταση των βαλβίδων και τον επαναπρογραμματισμό της ηλεκτρονικής μονάδας διαχείρισης, το τρικύλινδρο μοτέρ διαθέτει -μεταξύ άλλων- νέους σπινθηριστήρες, μεγαλύτερη σχέση συμπίεσης, νέο καταλύτη και διαφοροποιημένη πολλαπλή εισαγωγής.

Τις προδιαγραφές του αυτοκινήτου συμπληρώνει το μηχανικό κιβώτιο των πέντε σχέσεων αλλά και το σύστημα start&stop με ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση.

Σύμφωνα με τη γερμανική φίρμα το eco up! αποδίδει 68 ίππους και 90 Nm ροπής, γεγονός που το τοποθετεί αρκετά κοντά, τόσο σε ισχύ όσο και σε επιδόσεις, στις συμβατικές εκδόσεις του αυτοκινήτου.

Η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 16,3 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 164 χλμ./ώρα, ωστόσο, για μια πρόταση όπως το eco up! οι… μετριοπαθείς επιδόσεις δεν αποτελούν ουσιαστικό μειονέκτημα.

Πόσο μάλλον όταν ο συνδυασμός πλαισίου-αναρτήσεων εξακολουθεί, μετά από 7.500 «απαιτητικά» χιλιόμετρα, να προσφέρει την αίσθηση ότι οδηγείς ένα αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας, εξασφαλίζοντας σε αστικές και περιαστικές διαδρομές άνεση και ασφάλεια.

Γνώριμη είναι και η εικόνα του εσωτερικού, καθώς το μόνο που αλλάζει είναι ο αναλογικός δείκτης φυσικού αερίου-βενζίνης στον πίνακα οργάνων.

Το γεγονός ότι δεν υπάρχει διακόπτης μέσω του οποίου ο οδηγός θα είχε τη δυνατότητα να επιλέξει τον τύπο καυσίμου (φυσικό αέριο ή βενζίνη) μαρτυρά τον τρόπο λειτουργίας του εν λόγω συστήματος.

Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να εξαντλήσεις και τα 11 κιλά φυσικού αερίου, ώστε ο κινητήρας του up! να επιστρέψει στις παλιές συνήθειές του, καταναλώνοντας βενζίνη.

Ένα μικρό κόμπιασμα σηματοδοτεί τη μετάβαση από τον έναν τύπο καυσίμου στον άλλο, κάτι που μπορείς βέβαια να αποφύγεις φροντίζοντας να μην εξαντλήσεις τα αποθέματα φυσικού αερίου που έχεις στη διάθεσή σου.

Δια… γυμνού οφθαλμού, πάντως, δύσκολα θα καταφέρεις να διαπιστώσεις ουσιαστικές αλλαγές στην απόδοση και στη λειτουργία του κινητήρα. Είτε κινείσαι με φυσικό αέριο είτε με βενζίνη, ο θόρυβος και ο κραδασμός που παράγει το τρικύλινδρο σύνολο διατηρούνται σε χαμηλά επίπεδα.

Αυτό που σε κάθε περίπτωση διαφοροποιείται είναι το κόστος κίνησης, καθώς καταναλώνοντας 2,9 κιλά φυσικού αερίου ανά 100 χιλιόμετρα (μέση τιμή), η επιβάρυνση δεν ξεπερνά τα 3 ευρώ, όταν με τη χρήση βενζίνης η κάλυψη της ίδιας απόστασης θα είχε σχεδόν το διπλάσιο κόστος.

Μάλιστα, εκλύοντας μόλις 79 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, το eco up! εξασφαλίζει ένα επιπλέον οικονομικό όφελος, το οποίο προκύπτει από τη μη καταβολή τελών κυκλοφορίας.

Βέβαια, ακόμα και αν πραγματοποιήσεις την υπέρβαση καταβάλλοντας 13.220 ευρώ (το συμβατικών προδιαγραφών up! των 75 ίππων στην εξοπλιστική έκδοση move up! κοστίζει 11.030 ευρώ) για ένα αυτοκίνητο πόλης, ποντάροντας στο χαμηλό κόστος κίνησης που εξασφαλίζει η χρήση φυσικού αερίου, οι μετρημένοι στα δάκτυλα του ενός χεριού σταθμοί ανεφοδιασμού εξακολουθούν, για την ώρα, να λειτουργούν περιοριστικά.

auto.in.gr

Sports in

Μεντιλίμπαρ: «Είμαστε σε συζητήσεις με τη διοίκηση για το ρόστερ της νέας σεζόν»

Η πρώτη ατάκα του Χοσέ Λουίς Μεντιλίμπαρ για τον Ολυμπιακό της επόμενης αγωνιστικής περιόδου.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 17 Μαϊου 2024