Πέμπτη 25 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Peugeot 2008 Hybrid Air: Με τη δύναμη... του αέρα

Peugeot 2008 Hybrid Air: Με τη δύναμη… του αέρα

Tαξιδέψαμε στο Παρίσι για να δούμε πως λειτουργεί στην πράξη η νέου τύπου υβριδική τεχνολογία των Γάλλων που φιλοδοξεί να κλέψει την παράσταση από τις παραδοσιακές υβριδικές λύσεις, με αφετηρία το 2016.

Jordan Bishop

Ως πρωτότυπο μοντέλο, το Peugeot 2008 Hybrid Air λειτουργεί ως μέσο επίδειξης της νέας υβριδικής τεχνολογίας πεπιεσμένου αέρα του ομίλου Peugeot-Citroen, αποτελώντας μια φθηνότερη και ελαφρύτερη εναλλακτική στα ηλεκτρικά μοτέρ, η οποία περιορίζει την κατανάλωση καυσίμου στα 2,4 λίτρα/100 χλμ. και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στα 69 γραμμ./χλμ. Αυτά αποτέλεσαν και την αφορμή για να το οδηγήσουμε.

Κεντρικό ρόλο στο κινητήριο σύνολο Hybrid Air διαδραματίζει μια δεξαμενή πεπιεσμένου αέρα 20 λίτρων η οποία περιέχει άζωτο και λιπαντικό υπό πίεση. Το λιπαντικό διοχετεύεται, με τη συνδρομή του πεπιεσμένου αέρα, σε ένα μοτέρ με εννέα πιστόνια που κινεί το μπροστινό άξονα.

Η δοκιμή μας πραγματοποιήθηκε στην καρδιά του Παρισιού, όπου το 2008 κυλούσε αθόρυβα στο περιβόητο μποτιλιάρισμα της Πόλης του Φωτός με τη δύναμη του αέρα. Ωστόσο τα δύο κινητήρια σύνολα, βενζίνης και αέρα-λιπαντικού, μπορούν να λειτουργήσουν είτε ξεχωριστά και αυτόνομα είτε συνδυαστικά.

Αν οδηγήσετε συνετά το μίγμα της δεξαμενής μπορεί να σας μετακινήσει για μια απόσταση έως και 500 μέτρα. Στη συνέχεια παρεμβαίνει ο 1,2 λίτρων turbo τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας των 81 ίππων που αναλαμβάνει να κινήσει το αυτοκίνητο αλλά και να «αναπληρώσει» το περιεχόμενο στην δεξαμενή αέρα.

Η πλήρης αναπλήρωση δεν διαρκεί πάνω από 10 δευτερόλεπτα σε αστικές ταχύτητες ενώ, σύμφωνα με τις ενδείξεις της κεντρικής οθόνης το 60% της διαδρομής μας πραγματοποιήθηκε καταναλώνοντας… αέρα.

Σε αντίθεση με ένα βενζινοκίνητο υβριδικό, το 2008 Hybrid Air δεν δείχνει πολύ πρόθυμο στην εκκίνηση, καθώς η τεχνολογία πεπιεσμένου αέρα δεν εξασφαλίζει την επιπλέον ροπή ενός ηλεκτροκινητήρα.

Επιπλέον, είναι δύσκολο να παραμείνεις στο πρόγραμμα λειτουργίας όπου καταναλώνεται μόνο αέρας καθώς η παραμικρή επιπλέον πίεση στο πεντάλ του γκαζιού προκαλεί την παρέμβαση του βενζινοκινητήρα.

Η πυκνή κίνηση στους δρόμους της γαλλικής πρωτεύουσας δεν μας επέτρεψε να αξιοποιήσουμε πλήρως τη συνολική ισχύ των 121 ίππων, ωστόσο ακόμα και έτσι έχουμε την αίσθηση ότι οποιαδήποτε αύξηση ισχύος θα ήταν ευπρόσδεκτη.

Η έκδοση παραγωγής του 2008 Hybrid Air δεν αναμένεται πριν το 2016, καθώς ο γαλλικός όμιλος φαίνεται να αναζητά ακόμα έναν εταίρο προκειμένου να μοιραστεί το κόστος της συγκεκριμένης τεχνολογίας. Όσο για την τιμή πώλησής του, υπολογίστε ότι οι αντίστοιχες εκδόσεις εξοπλισμού δεν θα ξεπερνούν την τιμή ενός πετρελαιοκίνητου, αυτόματου 2008.

Αυτό, στη γλώσσα των αριθμών, σημαίνει ότι η τιμή εκκίνησης του 2008 Hybrid Air στην Ευρώπη θα προσεγγίζει τα 18.000 ευρώ, ποσό μικρότερο από εκείνο που απαιτεί η απόκτηση ενός υβριδικού Toyota Auris.

Auto Express

Sports in

Πολεμώντας στην… αυλή του

Ο Ολυμπιακός του Γιώργου Μπαρτζώκα είναι ο «λάθος» αντίπαλος playoffs. Και η Μπαρτσελόνα χθες βράδυ ήδη κατάλαβε το «γιατί»

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 25 Απριλίου 2024