Τετάρτη 24 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
smart forfour 1.0 71PS 2014: Τέσσερα στα τέσσερα

smart forfour 1.0 71PS 2014: Τέσσερα στα τέσσερα

Συνδυάζοντας την ευελιξία και τη φρεσκάδα του μικρότερου fortwo με την πρακτικότητα που εξασφαλίζουν οι τέσσερις πόρτες και οι ισάριθμες θέσεις στο εσωτερικό του, το δεύτερης γενιάς forfour διεκδικεί τον τίτλο του πιο... εύστοχου αυτοκινήτου πόλης.

Γιάννης Αδάναλης

Μιλώντας για έξυπνες λύσεις αστικής μετακίνησης -σε ελεύθερη μετάφραση για smart- ελάχιστοι είναι εκείνοι που θα ανακαλέσουν από τη μνήμη τους το forfour.

Όχι γιατί το τετράθυρο και τετραθέσιο smart απέτυχε να εκπληρώσει τον σκοπό για τον οποίο βρέθηκε στους ευρωπαϊκούς δρόμους, αλλά γιατί δεν κατάφερε να πείσει τους ίδιους τους δημιουργούς του ότι άξιζε να διατηρηθεί, με κάθε κόστος, στις γραμμές παραγωγής.

Μετά από μια σύντομη παρουσία περίπου δύο ετών (2004-2006) στις προθήκες της smart, ο καρπός της συνεργασίας Daimler-Mitsubishi πέρασε στο χρονοντούλαπο της ιστορίας, όπου, ως ιδέα, παρέμεινε για σχεδόν μία δεκαετία.

Μια δεκαετία κατά τη διάρκεια της οποίας η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία γνώρισε την ύφεση και τις συνέπειές της, προσαρμόζοντας, λιγότερο ή περισσότερο βίαια, τα μεγέθη της σε ένα νέο, σαφώς πιο ανταγωνιστικό και απαιτητικό περιβάλλον.

Κάπως, έτσι, λοιπόν τα… παντός τύπου αυτοκίνητα πόλης επέστρεψαν στο προσκήνιο, κατακτώντας τη μερίδα του λέοντος σε αγορές όπου το… μέγεθος δεν αποτέλεσε και εξακολουθεί να μην αποτελεί ταμπού.

Η συζήτηση για την αναβίωση του τετράθυρου smart δεν άργησε να επιστρέψει στο τραπέζι, με τους «συνδαιτυμόνες» της Daimler να μην μιλούν αυτή τη φορά ιαπωνικά αλλά τη «γαλλική», προερχόμενοι από τον όμιλο της Renault.

H είδηση της ημέρας παρόλα αυτά δεν έχει να κάνει με το γεγονός ότι η δεύτερη γενιά του smart forfour εξελίχθηκε στο πλευρό του επίσης νέου Renault Twingo, αλλά με την απόφαση της γερμανικής φίρμας να δημιουργήσει το νέο forfour κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωση του μικρότερου και αποκλειστικά διθέσιου fortwo.

Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι με εξαίρεση τα επιπλέον εκατοστά που «ενισχύουν» το μήκος του μεταξονίου και του αμαξώματος, επιτρέποντας την παρουσία επιπλέον θυρών και θέσεων, το forfour δεν διαφοροποιείται από το σχεδιαστικό ή από το κατασκευαστικό παράδειγμα του μικρότερου αδερφού του.

Οι συνθετικές επιφάνειες του forfour αναπτύσσονται γύρω από έναν ιδιαίτερα ανθεκτικό κλωβό ασφαλείας -γνωστό και ως tridion cell- ο οποίος δεν προσδιορίζει μόνο τα στιλιστικά χαρακτηριστικά του συνόλου αλλά και την παρουσία του στην άσφαλτο.

Με τις απόψεις για το παρουσιαστικό του νέου forfour να διίστανται, ο λόγος περνά στο τετραθέσιο εσωτερικό. Τα 62 εκατοστά που έχουν προστεθεί στο μήκος του μεταξονίου -σε σχέση πάντα με το fortwo- είναι εκείνα που επί της ουσίας εξασφαλίζουν την παρουσία των πίσω θυρών και των τεσσάρων θέσεων στον θάλαμο επιβατών.

Κέρδος, για τα δεδομένα ενός αυτοκινήτου που φιλοξενεί τον κινητήρα στον πίσω τμήμα και δεν ξεπερνά σε μήκος τα 3,5 μέτρα μπορούν να θεωρηθούν και τα 185 λίτρα του χώρου αποσκευών, αριθμός που μπορεί να αυξηθεί είτε με την μετακίνηση της πλάτης των πίσω καθισμάτων είτε με την πλήρη κατάργησή τους.

Ξεχωριστό ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι επιφάνειες του ταμπλό, οι οποίες ενσωματώνουν επιτυχώς την εναλλακτικότητα των τεχνικών και σχεδιαστικών προδιαγραφών του forfour.

Το συμβατικό ηχοσύστημα -η έγχρωμη οθόνη αφής του smart media system ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό και προσφέρεται έναντι 650 ευρώ- και τα εύχρηστα, πλην πρωτότυπα χειριστήρια του αυτόματου κλιματισμού καταλαμβάνουν τη μεγαλύτερη επιφάνεια της κεντρικής κονσόλας.

Με εξαίρεση τις δύο στενές ποτηροθήκες αλλά και τις εσοχές που δημιουργούνται στο εσωτερικό των μπροστινών θυρών, το forfour δεν διαθέτει τις απαραίτητες υποδοχές για μικροαντικείμενα.

Αντιστοίχως, η τοποθέτηση του στροφόμετρου έξω από το οπτικό πεδίο του οδηγού και του διακόπτη για τα ηλεκτρικά παράθυρα αρκετά εκατοστά πιο πίσω από την παραδοσιακή του θέση, δεν συμβάλλει στην εργονομία του συνόλου, από το οποίο είναι προφανές ότι δεν λείπουν οι ιδιαιτερότητες.

Στον αντίποδα, ο επιλογέας του μηχανικού κιβωτίου των πέντε σχέσεων, καθώς και οι περισσότεροι από τους βοηθητικούς διακόπτες έχουν προέλθει σχεδόν αυτούσιοι από το συμβατικότερο Renault Twingo, εξασφαλίζοντας μια μάλλον άτσαλη προσγείωση στη σκληρή πραγματικότητα.

Μια πραγματικότητα που θέλει το forfour να φιλοξενεί με άνεση τέσσερις ενήλικες, αξιοποιώντας τόσο το μήκος των 3,5 μέτρων, όσο και το επαρκές, για τα δεδομένα ενός αυτοκινήτου πόλης, πλάτος του.

Στο τέλος της ημέρας, βέβαια, η επιλογή του forfour να ακολουθήσει το παράδειγμα του μικρότερου fortwo, μεταφέροντας τον κινητήρα αλλά και την κίνηση στον πίσω άξονα δεν μπορεί να αποτελέσει δικαιολογία για τους όποιους συμβιβασμούς έχουν προκύψει από την εν λόγω αρχιτεκτονική.

Μπορεί, λοιπόν, ο θόρυβος που παράγει ο τρικύλινδρος κινητήρας των 999 κ.εκ. να μην περνά με την ευκολία που θα περίμενε κανείς στον θάλαμο επιβατών, ο κραδασμός ωστόσο γίνεται αντιληπτός ακόμα και στην μπροστινή σειρά καθισμάτων.

Αξιολογώντας την άνεση στο εσωτερικό του νέου forfour, η ικανότητα της ανάρτησης να απορροφά το μεγαλύτερο μέρος των κραδασμών που οφείλονται στις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, σου επιτρέπει να επαναφέρεις το τετραθέσιο smart ανάμεσα στις επιλογές σου.

Με τη σειρά του, το πλαίσιο θα υποστηρίξει τις εντός ή εκτός πόλης περιπλανήσεις σου, με αφετηρία το καλορυθμισμένο σύστημα διεύθυνσης και την εξίσου ικανοποιητική αίσθηση που αποκομίζεις από το πεντάλ του φρένου.

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία πως οι 71 ίπποι και πολύ περισσότερο τα 91 Nm ροπής του ατμοσφαιρικού κινητήρα βενζίνης δεν βρίσκονται εκεί για να χαρίσουν στο νέο forfour εκρηκτικές επιδόσεις, ωστόσο, η σφικτή κλιμάκωση του μηχανικού κιβωτίου των πέντε σχέσεων σε βοηθά να αντιμετωπίσεις τις προκλήσεις της καθημερινότητας.

Λύσεις προσφέρει και η εντυπωσιακή ευελιξία του νέου forfour, μιας και οι επιδόσεις του τετραθέσιου smart σε αυτόν τομέα (κύκλος στροφής 8,95 μέτρα) το τοποθετούν στην κορυφή της κατηγορίας του.

Το πεδίο στο οποίο το smart forfour των 975 κιλών απέχει από τα μεγέθη που ανακοινώνει ο κατασκευαστής του είναι η κατανάλωση καυσίμου. Παρά τον χαμηλό κυβισμό, την οριακή απόδοση και την πολύτιμη συνδρομή του συστήματος start&stop, οι ενεργειακές απαιτήσεις του ατμοσφαιρικού κινητήρα βενζίνης ξεπερνούν μέσα στην πόλη ακόμα και τα 7,0 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα.

Με αφετηρία τα 12.087 ευρώ, είναι προφανές πως το νέο smart forfour δεν προσφέρεται σε τιμή ευκαιρίας. Από την άλλη η παρουσία των δύο επιπλέον θυρών και των δύο επιπλέον θέσεων, του εξασφαλίζουν ένα σαφές προβάδισμα, απέναντι στο αποκλειστικά διθέσιο και κατά 637 ευρώ φθηνότερο fortwo.

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, τα ευέλικτα χρηματοδοτικά προγράμματα της Mercedes-Benz Hellas, τα οποία προβλέπουν προκαταβολή της τάξης του 35% και μηνιαίες δόσεις που ξεκινούν από τα 99 ευρώ, προσφέρουν το επιπλέον κίνητρο για να αποκτήσει κανείς τα νέα smart fortwo και forfour.

auto.in.gr

Sports in

Το μεγάλο λάθος του Σλούκα έδωσε το πλεονέκτημα στην Μακάμπι (vid)

Ο Κώστας Σλούκας πήρε την λάθος απόφαση, τη λάθος στιγμή. Και η Μακάμπι…

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τετάρτη 24 Απριλίου 2024