Παρασκευή 19 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Seat Leon 1.4 TGI: Εκ φύσεως αποδοτικό

Seat Leon 1.4 TGI: Εκ φύσεως αποδοτικό

Την εντυπωσιακή αποδοτικότητα που προκύπτει από αυτές καθ’ αυτές τις ιδιότητες του φυσικού αερίου εξασφαλίζει η έκδοση διπλού καυσίμου του Seat Leon.

Γιάννης Αδάναλης

Μια εξαιρετική αφορμή ώστε το αναγνωρισμένης αξίας Seat Leon να επιστρέψει στο προσκήνιο της ελληνικής αγοράς αποτελεί η προσθήκη της έκδοσης διπλού καυσίμου στην γκάμα του.

Το Leon TGI, όπως είναι η ακριβής ονομασία του, εφοδιάζεται με τον γνώριμο TSI κινητήρα βενζίνης των 1,4 λίτρων, ο οποίος έχει υποστεί τις απαραίτητες αναβαθμίσεις ώστε να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις του αποδοτικότερου και πιο φιλικού προς το περιβάλλον φυσικού αερίου.

Με εξαίρεση το διακριτικό λογότυπο της έκδοσης στο δεξί τμήμα της πόρτας του χώρου αποσκευών, το πεντάθυρο Leon δεν διαφοροποιείται από το σχεδιαστικό ή εξοπλιστικό παράδειγμα των μέχρι σήμερα γνωστών εκδόσεων βενζίνης ή diesel.

Οι τροχοί αλουμινίου 16 ιντσών, ο αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, το Cruise Control, η έγχρωμη οθόνη αφής 5 ιντσών και τα πίσω ηλεκτρικά παράθυρα αποτελούν μέρος της εξοπλιστικής έκδοσης «Style», η οποία αποτελεί τη μοναδική επιλογή στην γκάμα του Leon TGI.

Πέρα από τα λιγότερο ή περισσότερο χρήσιμα χαρακτηριστικά του εξοπλιστικού επιπέδου «Style», από το μικρομεσαίων διαστάσεων Seat δεν λείπουν οι απαραίτητες εφαρμογές άνεσης και ασφάλειας, γεγονός που εκτός των άλλων επιβεβαιώνει το σύγχρονο προφίλ του αυτοκινήτου.

Αναζητώντας στοιχεία που να δηλώνουν την ιδιαιτερότητα της έκδοσης, η ύπαρξη ενός δεύτερου δείκτη καυσίμου στον πίνακα οργάνων αποτελεί τη μοναδική απτή απόδειξη ότι βρίσκεσαι στο αριστερό κάθισμα του Leon TGI.

Εξίσου αισθητή είναι και η απώλεια 105 λίτρων από τον χώρο αποσκευών, η οποία συνιστά άλλωστε και τον μοναδικό ουσιαστικό συμβιβασμό που επιβάλλει η εν λόγω έκδοση του Leon.

Κατά τ’ άλλα, ο TSI κινητήρας των 1,4 λίτρων λειτουργεί υποδειγματικά τόσο με τη χρήση φυσικού αερίου όσο και με τη χρήση βενζίνης, προσδίδοντας στο μικρομεσαίων διαστάσεων Seat ικανοποιητικές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10,9 δευτερόλεπτα).

Παρά την αύξηση του συνολικού βάρους κατά 126 κιλά και τη μείωση της απόδοσης του κινητήρα στους 110 ίππους και τα 200 Nm ροπής, το Leon TGI διατηρεί τη σπιρτάδα του χάρη και στις έξι σχέσεις του μηχανικού κιβωτίου με το οποίο εξοπλίζεται.

Καθοριστικός μέσα στην πόλη είναι ο ρόλος και του συστήματος start&stop, διατηρώντας τις ενεργειακές απαιτήσεις του υπερτροφοδοτούμενου συνόλου των 1,4 λίτρων σε απολύτως ανταγωνιστικά επίπεδα.

Μιλώντας για την κατανάλωση καυσίμου, σύμφωνα τον Ισπανό κατασκευαστή το Leon TGI «δαπανά» 3,5 κιλά φυσικού αερίου ώστε να καλύψει σε μικτές συνθήκες μια απόσταση 100 χιλιομέτρων.

Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι το κόστος κίνησης της συγκεκριμένης έκδοσης περιορίζεται κάτω από τα 4 ευρώ/100 χλμ., γεγονός που της εξασφαλίζει ένα σαφές προβάδισμα ακόμα και αν τη συγκρίνει κανείς με τους πλέον αποδοτικούς πετρελαιοκίνητους συνδυασμούς της ελληνικής αγοράς.

Τα πλεονεκτήματα που προκύπτουν από τη χρήση του φυσικού αερίου δεν σταματούν εδώ. Η έκλυση 94 γραμμαρίων διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο εξασφαλίζει τη μη καταβολή τελών κυκλοφορίας, την ίδια στιγμή που η παρουσία των δεξαμενών φυσικού αερίου -χωρητικότητας 15 κιλών- και βενζίνης -χωρητικότητας 50 λίτρων- επιτρέπει την κάλυψη έως και 1.360 χιλιομέτρων χωρίς ανεφοδιασμό.

Ακολουθώντας τη λογική των αντίστοιχων προτάσεων που έχει να παρουσιάσει ο γερμανικός όμιλος αυτοκινητοβιομηχανιών VW, το Leon TGI δεν προσφέρει στον οδηγό τη δυνατότητα να επιλέξει τον τύπο καυσίμου. Υπό κανονικές συνθήκες, λοιπόν, θα πρέπει να εξαντληθούν και τα 15 κιλά φυσικού αερίου ώστε ο κινητήρας να τροφοδοτηθεί με βενζίνη.

Σε ό,τι αφορά στα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, το αποδοτικότερο και φιλικότερο προς το περιβάλλον Leon δεν θέτει υπό διαπραγμάτευση τις ικανότητές του στην άσφαλτο, ικανοποιώντας εκείνον που θα αρκεστεί στο εξαιρετικά χαμηλό κόστος κίνησης αλλά και όποιον θελήσει να αξιοποιήσει τις αναγνωρισμένες δυνατότητες του πλαισίου-κινητήρα.

Αν και η τιμή της έκδοσης φυσικού αερίου του μικρομεσαίου Seat είναι κατά 570 ευρώ υψηλότερη σε σχέση με εκείνη της έκδοσης diesel, η εξοικονόμηση που προκύπτει τόσο από τη τιμή διάθεσης του CNG όσο και από την περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου του TSI κινητήρα των 1,4 λίτρων είναι ικανή να υπερκαλύψει την όποια επιβάρυνση συνεπάγεται η επιλογή του Leon TGI.

auto.in.gr

Sports in

Γιατί δεν παίζουν στην Αγγλία ο Μασούρας και ο Ντόη

Ο Ολυμπιακός θα κοντραριστεί με την Άστον Βίλα στις 2 Μαϊου χωρίς τους δύο ποδοσφαιριστές του.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 19 Απριλίου 2024