Πέμπτη 25 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Seat Leon Cupra 2014: Ωμή δύναμη

Seat Leon Cupra 2014: Ωμή δύναμη

Η κορυφαία έκδοση του Leon αποτελεί την ίδια στιγμή και την ισχυρότερη στην γκάμα της Seat, βάζοντας δύσκολα στον ανταγωνισμό, με τους απόλυτα διαχειρίσιμους 280 ίππους του δίλιτρου TSI κινητήρα βενζίνης.

Γιάννης Αδάναλης

Η πρόθεση της Seat να επαναπροσδιορίσει τις σχεδιαστικές και μη προδιαγραφές της τρίτης, κατά σειρά, γενιάς του Leon με σκοπό να δημιουργήσει μια πρόταση η οποία θα απευθύνεται σε ένα ευρύτερο κοινό δεν εμπόδισε τo δημοφιλές μικρομεσαίο να αποκτήσει τα διακριτικά και πολύ περισσότερo τα χαρακτηριστικά των εκδόσεων Cupra.

Πέρα από αυτά, ωστόσο, και τον τίτλο του κορυφαίου Leon, η έκδοση Cupra με τον δίλιτρο TSI κινητήρα των 280 ίππων συνιστά και την ισχυρότερη πρόταση παραγωγής στη μακρόχρονη ιστορία της Seat.

Η εμφανώς περιορισμένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος, οι τροχοί των 19 ιντσών, οι ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες, καθώς και οι δύο απολήξεις της εξάτμισης, αποτελούν μια πρώτης τάξεως ευκαιρία ώστε να αναζητήσεις τις ακριβείς προδιαγραφές του εν λόγω Leon.

Αν στα παραπάνω μάλιστα προσθέσεις τους προβολείς τεχνολογίας LED, τα μπάκετ καθίσματα, το flat-bottom τριάκτινο τιμόνι και τα αλουμινένια pedal, τότε έχεις συγκεντρώσει τη συντριπτική πλειοψηφία των χαρακτηριστικών που καλούνται να εξωτερικεύσουν την ιδιαιτερότητα ενός αποκλειστικά δικίνητου hot-hatch 280 ίππων.

Κρίνοντας εκ του αποτελέσματος, η προσπάθεια της Seat να συγκρατήσει το κόστος του, ισχυρότερου ever, Leon γίνεται απολύτως αντιληπτή, είτε από τον τρόπο με τον οποίο συνδυάζεται ο πίσω διαχύτης με τις οβάλ απολήξεις της εξάτμισης, είτε με την αίσθηση της ποιότητας που αποκομίζεις από τα πρόσθετα εξοπλιστικά στοιχεία του εσωτερικού.

Σύντομα, λοιπόν, ο λόγος περνά στην αθέατη πλευρά του αυτοκινήτου, ξεκινώντας από το ελαφρύτερο και πιο άκαμπτο, σε σχέση με το παρελθόν, πλαίσιο και καταλήγοντας στον δίλιτρο TSI κινητήρα των 280 ίππων.

Αξιοποιώντας το «CUPRA Drive Profile» έχεις την ευκαιρία να μεταβάλλεις -μεταξύ άλλων- τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του συστήματος διεύθυνσης και του διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης, την απόκριση του γκαζιού, τη σκληρότητα της ηλεκτρονικά ελεγχόμενης ανάρτησης όπου αυτή υπάρχει ή ακόμα και την ενίσχυση που δέχεται ο ήχος του κινητήρα με τη βοήθεια του ηχοσυστήματος, προσαρμόζοντας στα μέτρα σου τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Αν θες ένα ήπιων τόνων GT θα το έχεις, αν πάλι ζητήσεις το μέγιστο των δυνατοτήτων από πλαίσιο και κινητήρα, το Leon Cupra δεν πρόκειται να σε απογοητεύσει.

Με τον δίλιτρο TSI κινητήρα να έχει δεχθεί όλες τις απαραίτητες αναβαθμίσεις και ενισχύσεις -ανάμεσα σε αυτές ξεχωρίζει ο μεγαλύτερος υπερσυμπιεστής και το διπλό σύστημα άμεσου και έμμεσου ψεκασμού- ώστε να ανταποκριθεί στο νέο ρόλο του, έχεις έναν λόγο λιγότερο για να διατηρήσεις τα… προσχήματα.

Μετά τα πρώτα, διερευνητικά χιλιόμετρα στο αριστερό κάθισμα του ισχυρότερου Seat παραγωγής, το συμπέρασμα πως οι 280 ίπποι και τα 350 Nm ροπής του κινητήρα δεν εξαντλούν με την ευκολία που είχες προβλέψει τις δυνατότητες του πλαισίου, χαρίζει μεγαλύτερη σιγουριά στις κινήσεις σου.

Ακόμα και χωρίς τη συνδρομή των ηλεκτρονικών βοηθημάτων -το ESP τριών σταδίων προσφέρει τη δυνατότητα πλήρους απενεργοποίησης- ο μπροστινός άξονας δείχνει ικανός να διαχειριστεί το ξέσπασμα του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα λίγο πάνω από τις 1.700 σ.α.λ.

Με τους τροχούς υπό γωνία το έργο σου γίνεται πιο δύσκολο, καθώς οι ισορροπίες φαντάζουν περισσότερο εύθραυστες, ωστόσο, με την καθοριστική συμβολή του διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης «κερδίζεις» τον χρόνο και συνεπώς τη δυνατότητα να διαχειριστείς με ψυχραιμία μια κρίσιμη κατάσταση.

Τη στιγμή που ο ηλεκτρονικά ελεγχόμενος πολύδισκος συμπλέκτης μεταφέρει έως και το 100% της διαθέσιμης ροπής σε έναν από τους δύο τροχούς του μπροστινού άξονα, περιορίζοντας δραστικά το φαινόμενο της υποστροφής, η ικανότητα του πλαισίου και ειδικότερα της ανάρτησης να διατηρεί την ουδετερότητά της ανεξαρτήτως συνθηκών, επιτρέπει στον πίσω άξονα να ακολουθεί πειθήνια τις εντολές σου.

Τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του συστήματος πέδησης με τους εμφανώς μεγαλύτερους αεριζόμενους δίσκους (340 χιλιοστά εμπρός και 310 χιλιοστά πίσω), του συστήματος διεύθυνσης με τον μεταβλητό λόγο και του μηχανικού κιβωτίου των έξι σχέσεων, ενισχύουν την αίσθηση πως βρίσκεσαι σε μια καλορυθμισμένη μηχανή, που χωρίς να στερείται αποτελεσματικότητας, παραμένει προβλέψιμη και φιλική.

Μπορεί, στα χέρια ενός μυημένου στις δυνατότητες και τις απαιτήσεις ενός hot-hatch, το Leon Cupra να μην συνδυάζει τις επιδόσεις και τη σχεδόν αστείρευτη ισχύ του δίλιτρου TSI κινητήρα με τον αυθορμητισμό και το ταμπεραμέντο που θα σε κάνει να επαναδιατυπώσεις την κοσμοθεωρία, ωστόσο, στα 27.800 ευρώ (τιμή με όφελος απόσυρσης και επιπλέον έκπτωση) πολύ δύσκολα θα βρεις κάποια πρόταση που να συγκεντρώνει συγκρίσιμα χαρακτηριστικά.

auto.in.gr

Sports in

Παναθηναϊκός – Ολυμπιακός 60-50: Ισοφάρισε σε 2-2 και ο τίτλος θα κριθεί σε πέμπτο παιχνίδι

Ο Παναθηναϊκός ισοφάρισε την σειρά με τον Ολυμπιακό (60-50), στους τελικούς της Α1 Μπάσκετ Γυναικών και πλέον όλα θα κριθούν στο 5ο ματς.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 25 Απριλίου 2024