Παρασκευή 19 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Mercedes-Benz E 200 Natural Gas Drive: Η αποδοτικότερη κλάση

Mercedes-Benz E 200 Natural Gas Drive: Η αποδοτικότερη κλάση

Μια έκδοση διπλού καυσίμου (βενζίνης-φυσικού αερίου) διεκδικεί τον τίτλο της αποδοτικότερης, στη σημερινή γκάμα της Mercedes-Benz, E-Class.

Γιάννης Αδάναλης

Την εποχή που οι πετρελαιοκίνητες προτάσεις της ελληνικής αγοράς φαντάζουν ως η μοναδική αξιόπιστη λύση στην προσπάθεια περιορισμού του κόστους κίνησης, μοιάζει περιττό να μιλά κανείς για τα περιβαλλοντικά οφέλη που προκύπτουν από τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων.

Βέβαια η περίπτωση του φυσικού αερίου είναι διαφορετική, καθώς αν προσπεράσει κανείς το γεγονός ότι ακόμα και σήμερα τα σημεία ανεφοδιασμού στην ελληνική επικράτεια μετρούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού, τότε η χρήση του μόνο πλεονεκτήματα έχει να παρουσιάσει.

Για τους πιο υποψιασμένους η ύπαρξη εκδόσεων φυσικού αερίου στην γκάμα της Mercedes-Benz δεν αποτελεί είδηση. Παρόλα αυτά το τελευταίο πράγμα που θα περίμενε κανείς από μια μπερλίνα με τις διαστάσεις και κυρίως τις προδιαγραφές της E-Class ήταν να ακολουθήσει τον δρόμο των εναλλακτικών καυσίμων.

Παρατηρώντας της μεταλλικές επιφάνειες του αμαξώματος και μέχρι το βλέμμα σου να σταθεί στην επιγραφή «Natural Gas» του πίσω τμήματος, η εντύπωση που σου δημιουργείται είναι ότι έχεις να κάνεις με μια συμβατική έκδοση, βενζίνης ή diesel, της E-Class.

Οι ιδιαιτερότητες λείπουν και από τον θάλαμο επιβατών, με την ποιότητα να μαρτυρά πως βρίσκεσαι σε ένα premium sedan και ορισμένες από τις σχεδιαστικές ή εξοπλιστικές επιλογές να αποκαλύπτουν, αντιστοίχως, το… προχωρημένο της ηλικίας του.

Παρά το μικρό μέγεθος της ενσωματωμένης στο ταμπλό κεντρικής οθόνης και παρά το γεγονός ότι τα χειριστήρια ελέγχου των συστημάτων ενημέρωσης και ψυχαγωγίας ακολουθούν μια διαφορετική λογική από εκείνη που θα συναντήσεις στη σαφώς νεότερη και πιο σύγχρονη C-Class, από τον θάλαμο επιβατών της E 200 Natural Gas Drive δεν πρόκειται να σου λείψει τίποτα, τόσο σε επίπεδο άνεσης όσο και σε επίπεδο ασφάλειας.

Εκείνα που λείπουν από την εν λόγω έκδοση είναι 140 λίτρα αποθηκευτικού χώρου, καθώς οι τοποθετημένες πίσω από δεύτερη σειρά καθισμάτων και στο δάπεδο του χώρου αποσκευών δεξαμενές φυσικού αερίου έχουν περιορίσει τον όγκο του τελευταίου στα 400 λίτρα.

Στη λίστα με τις περισσότερο ή λιγότερο εμφανείς ιδιαιτερότητες της E 200 Natural Gas Drive προσθέστε και τις επιπλέον ενδείξεις που φιλοξενεί η ψηφιακή οθόνη του πίνακα οργάνων και σχετίζονται με τα αποθέματα και την κατανάλωση του φυσικού αερίου.

Λιγότερο προφανής, μιας και θα πρέπει να την αναζητήσεις-διεκδικήσεις «ξεδιπλώνοντας» το μενού των ρυθμίσεων που προσφέρει η E-Class, είναι η δυνατότητα επιλογής του τύπου καυσίμου που θα τροφοδοτεί τη δεδομένη χρονική στιγμή τον δίλιτρο, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης-φυσικού αερίου των 1.991 κ.εκ.

Η απόδοση του τελευταίου φτάνει τους 156 ίππους, με τη μέγιστη ροπή των 270 Nm να γίνεται διαθέσιμη μόλις από τις 1.250 σ.α.λ. Όσο για το σύστημα μετάδοσης, το γνώριμο από το πρόσφατο παρελθόν αυτόματο κιβώτιο των επτά σχέσεων (7G- TRONIC PLUS) αποτελεί τον συνδετικό κρίκο μεταξύ του τετρακύλινδρου κινητήρα και του πίσω άξονα.

Αν και οι επιδόσεις της E 200 Natural Gas Drive είναι απόλυτα συμβατές με το προφίλ ενός premium -με όλη τη σημασία της λέξης- sedan, δεν είναι εκείνες που θα σε κάνουν να σκύψεις με μεγαλύτερη προσοχή πάνω από τη μοναδική έκδοση φυσικού αερίου της Mercedes-Benz E-Class.

Ενδεχομένως οι μειωμένες κατά 20% εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα θα μπορούσαν να αποτελέσουν ένα επιπλέον κίνητρο, ωστόσο, με τη μέση τιμή κατανάλωσης φυσικού αερίου να ανέρχεται, σύμφωνα με τη γερμανική φίρμα, στα 4,3 κιλά ανά 100 χιλιόμετρα, η συζήτηση αργά ή γρήγορα καταλήγει στον περιορισμό του κόστους κίνησης που υπόσχεται η συγκεκριμένη E-Class.

Στην πράξη η κατανάλωση των 4,3 κιλών φυσικού αερίου ανά 100 χλμ. σε μικτές συνθήκες είναι μάλλον απίθανο να επαληθευθεί, ωστόσο, ακόμα και αν το νούμερο αυτό αγγίξει τα 8 κιλά/100 χλμ. και συνεπώς το κόστος κίνησης τα 7 ευρώ για κάθε 100 χιλιόμετρα, μπορείς να είσαι σίγουρος ότι έχεις κάνει τη σωστή επιλογή.

Μένοντας στο κόστος κίνησης, η απόσταση από τη μικρότερη σε κυβισμό και ισχύ έκδοση diesel της E-Class μπορεί να μην είναι τόσο μεγάλη ώστε να δικαιολογήσει την παρουσία της E 200 NGD στην γκάμα της καταξιωμένης Mercedes-Benz, συνυπολογίζοντας παρόλα αυτά τα πλεονεκτήματα που σχετίζονται με τα χαρακτηριστικά λειτουργίας ενός σύγχρονου και αποδοτικού κινητήρα βενζίνης-φυσικού αερίου, κατανοείς απόλυτα τον λόγο ύπαρξης της εν λόγω έκδοσης.

Η απουσία θορύβου ή κραδασμών, το μεγαλύτερο εύρος λειτουργίας, η συνδυαστική αυτονομία των 1.300 χιλιομέτρων, ακόμα και η ασφάλεια-σιγουριά που προσφέρει το γεγονός ότι το φυσικό αέριο ως καύσιμο δεν επιδέχεται νοθεία, δίνει τον πρώτο λόγο στην E 200 NGD.

auto.in.gr

Sports in

Βαθμολογία UEFA: O Ολυμπιακός κρατάει το όνειρο της Ελλάδας ζωντανό

Η ιστορική πρόκριση του Ολυμπιακού στα ημιτελικά δίνει έξτρα βαθμούς στην Ελλάδα και κρατάει το μεγάλο όνειρο της 15ης θέσης ζωντανό.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 19 Απριλίου 2024