Παρασκευή 26 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Citroen C1 1.2 PureTech: Προβάδισμα ισχύος

Citroen C1 1.2 PureTech: Προβάδισμα ισχύος

Τα αναβαθμισμένα στο σύνολό τους χαρακτηριστικά του νέου Citroen C1 συναντούν τους 82 ίππους ενός αξιόμαχου κινητήρα βενζίνης, δημιουργώντας μια από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης.  

Γιάννης Αδάναλης

Η είδηση ότι ένα από τα δημοφιλέστερα city cars της ευρωπαϊκής αγοράς επιστρέφει στη δεύτερη κατά σειρά γενιά του με έναν τρικύλινδρο μεν, χωρητικότητας 1,2 λίτρων δε, κινητήρα βενζίνης φαντάζει σαν κακόγουστο αστείο.

Όχι γιατί στο πρόσφατο παρελθόν δεν υπήρξαν ανάλογα παραδείγματα που κατάφεραν να διακριθούν παρά τον… υπερβάλλοντα ζήλο που έδειξαν οι δημιουργοί τους, αλλά γιατί στην εποχή του downsizing κινητήρες αντίστοιχου ή και μικρότερου κυβισμού συναντάς ακόμα και σε προτάσεις της μεσαίας κατηγορίας.

Ο λόγος για το υπεράνω κάθε υποψίας Citroen C1 και το τρικύλινδρο μοτέρ των 1.199 κ.εκ. το οποίο εξοπλίζει την ισχυρότερη-ικανότερη, μέχρι σήμερα, εκδοχή του.

Η αλήθεια είναι ότι παρατηρώντας το μήκους 3,46 μέτρων αμάξωμα του C1, το τελευταίο πράγμα που ενδεχομένως να περάσει από το μυαλό σου είναι πως πίσω από τις μεταλλικές επιφάνειες ενός κατά γενική ομολογία… χαριτωμένου τετράτροχου κρύβονται οι 82 ίπποι ενός ατμοσφαιρικού συνόλου χωρητικότητας 1,2 λίτρων.

Βέβαια, κοιτώντας πίσω από τους αριθμούς, η απόφαση των Γάλλων να μην αρκεστούν στους 68 ίππους του 1000άρη κινητήρα, που εκτός των άλλων προέρχεται από τις τάξεις των Ιαπώνων συμμάχων, αποκτά τουλάχιστον μία λογική εξήγηση.

Εκείνη της αποδοτικότητας που χαρακτηρίζει τη λειτουργία ενός κινητήριου συνόλου που δεν μετρά περισσότερα από 3 χρόνια στην ευρωπαϊκή αγορά, έχοντας μέχρι σήμερα αποδείξει ότι μπορεί να φέρει εις πέρας πολύ δυσκολότερες, από εκείνη του C1, αποστολές.

Χαρακτηριστικά όπως η βελτιστοποιημένη διαδικασία καύσης, ο μεταβλητός χρονισμός των βαλβίδων και ο περιορισμός των εσωτερικών τριβών φροντίζουν ώστε οι επιδόσεις που προκύπτουν από τους 82 ίππους και τα 116 Nm να μην επιβαρύνουν την κατανάλωση καυσίμου και ως εκ τούτου να μην θέτουν υπό αμφισβήτηση τον αστικό προσανατολισμό του αυτοκινήτου.

Παρά την αδικαιολόγητη απουσία του συστήματος start&stop, σύμφωνα με τη Citroen η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου δεν ξεπερνά τα 4,3 λίτρα ανά 100 χλμ./ώρα και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα τα 99 γρ./χλμ.

Με την πολυπόθητη… ατέλεια να δικαιώνει την επιλογή των Γάλλων και τους 82 ίππους να αφήνουν, αν μη τι άλλο, υποσχέσεις για τις ικανότητες του C1 στην άσφαλτο, o τρόπος με τον οποίο θα κινηθείς εντός ή εκτός πόλης επαφίεται αποκλειστικά στις διαθέσεις σου.

Μια μετριοπαθέστερη προσέγγιση θα δώσει την ευκαιρία στον τρικύλινδρο κινητήρα των 1,2 λίτρων να αποδείξει στην πράξη την αποδοτικότητά του και στη μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου να διατηρηθεί κάτω από τα 6,0 λίτρα/100 χλμ.

Ακόμα και στην περίπτωση, βέβαια, που θα θελήσεις να αξιοποιήσεις τη σπιρτάδα που χαρίζουν οι 82 ίπποι του τρικύλινδρου ατμοσφαιρικού συνόλου, η αύξηση στην κατανάλωση καυσίμου δεν φαντάζει ικανή ώστε να… ποινικοποιήσει μια τέτοια επιλογή.

Ευχάριστες εκπλήξεις δεν κρύβει μόνο ο κινητήρας, καθώς το μηχανικό κιβώτιο των πέντε σχέσεων, το σύστημα διεύθυνσης και το πλαίσιο υποστηρίζουν το πλεόνασμα ισχύος που παρουσιάζει η εν λόγω έκδοση.

Παραμένοντας προσανατολισμένο στην άνεση, το νέο Citroen C1 δεν χάνει την ευκαιρία να αποδείξει την ικανότητά του να διαχειρίζεται με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα απαιτητικότερες καταστάσεις.

Οι ενισχύσεις-βελτιώσεις που έχουν δεχθεί οι αναρτήσεις -μεταξύ άλλων έχουν αντικατασταθεί τα ελατήρια, τα αμορτισέρ και έχει ανασχεδιαστεί ο πίσω άξονας- έχουν οδηγήσει στην αισθητή αναβάθμιση της ποιότητας κύλισης, την ίδια στιγμή που το τιμόνι με τις 2,6 στροφές από άκρη σε άκρη έχει αποκτήσει, χάρη στην αντικατάσταση του συστήματος υποβοήθησης, ακρίβεια και αμεσότητα που θα ζήλευαν πολύ μεγαλύτερες προτάσεις.

Το προφίλ του νέου Citroen C1 στην άσφαλτο συμπληρώνει η ευελιξία που προκύπτει από τις συμπαγείς διαστάσεις του (κύκλος στροφής 4,8 μέτρα), όπως και η παρουσία εκείνων των ηλεκτρονικών βοηθημάτων που σκοπό έχουν να κάνουν πιο εύκολο το έργο του οδηγού, όπως το ESP με το σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανωφέρεια.

Ευχάριστο και ευέλικτο μέσα στην πόλη, σβέλτο και απόλυτα επαρκές μακριά από αυτή, το C1 έχει τον τρόπο να διαφοροποιείται από τις λύσεις… ανάγκης που είχε να παρουσιάσει στο όχι και τόσο μακρινό παρελθόν η συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων.

Παρά το γεγονός ότι τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του εσωτερικού κινούνται σε γνώριμα επίπεδα, οι σχεδιαστικές επιλογές που έχουν πραγματοποιηθεί από τη γαλλική φίρμα έχουν οδηγήσει στη δημιουργία ενός ευχάριστου και απόλυτα λειτουργικού περιβάλλοντος.

Άλλωστε στο ίδιο συμπέρασμα πρόκειται να καταλήξει κανείς τη στιγμή που θα κληθεί να αξιοποιήσει τις τέσσερις πραγματικές θέσεις του θαλάμου επιβατών και πολύ περισσότερο τα 196 λίτρα που κρύβει ο χώρος αποσκευών.

Με αφετηρία τα 10.235 ευρώ (τιμή πεντάθυρης έκδοσης με Green Bonus απόσυρσης) και διαφορά μόλις 40 ευρώ από τη μικρότερη σε ισχύ έκδοση του 1,0 λίτρου, το Citroen C1 με τον PureTech κινητήρα των 1.199 κ.εκ. και τους 82 ίππους, αποτελεί την ορθολογικότερη επιλογή για εκείνον που αναζητά ένα αυτοκίνητο ικανό να αντεπεξέλθεί σε κάθε είδους απαίτηση.

auto.in.gr

Sports in

Έξαλλοι στη Μακάμπι: «Λέει ψέματα ο Αταμάν»

Πηγή της Μακάμπι απαντά σε όσα της προσάπτει ο Εργκίν Αταμάν.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 26 Απριλίου 2024