Παρασκευή 19 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Seat Leon 1.2 TSI 110 PS: Ισχυροποίηση

Seat Leon 1.2 TSI 110 PS: Ισχυροποίηση

Με την ισχυρότερη μέχρι σήμερα εκδοχή του TSI κινητήρα βενζίνης των 1.197 κ.εκ., το Seat Leon "κλείνει" ακόμα περισσότερο την απόσταση που το χώριζε από τις μεγαλύτερου κυβισμού προτάσεις του εσωτερικού και μη ανταγωνισμού.

Γιάννης Αδάναλης

Κανείς δεν θα έλεγε όχι σε λίγη παραπάνω ισχύ, πόσο μάλλον όταν η βελτίωση της απόδοσης ενός κινητήρα δεν συμπαρασύρει την κατανάλωση καυσίμου ή τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, αυξάνοντας δυσανάλογα το κόστος χρήσης ενός αυτοκινήτου.

Στην περίπτωση του Seat Leon, η αύξηση της ισχύος αφορά τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,2 λίτρων, ο οποίος απέκτησε 5 επιπλέον ίππους, ενισχύοντας παράλληλα τη θέση του μικρομεσαίου hatchback απέναντι στις μεγαλύτερου κυβισμού προτάσεις του ανταγωνισμού.

Καθώς δεν υπάρχουν ουσιαστικές παρεμβάσεις στο… hardware του γνώριμου από το πρόσφατο παρελθόν τετρακύλινδρου κινητήρα των 1.197 κ.εκ., η αύξηση της ισχύος από τους 105 στους 110 ίππους έχει προκύψει χάρη στην καλύτερη αξιοποίηση των ήδη γνωστών δυνατοτήτων του.

Αμετάβλητη, αντιθέτως, παρέμεινε η μέγιστη τιμή της ροπής (175 Nm), όπως άλλωστε και το εύρος των στροφών λειτουργίας (1.400-4.000 σ.α.λ.) στο οποίο γίνεται διαθέσιμη.

Καθοριστικής σημασίας είναι και το γεγονός πως η παρουσία των πέντε επιπλέον ίππων δεν έχει μεταβάλει τις ενεργειακές απαιτήσεις ενός κινητήρα που υπό συγκεκριμένες συνθήκες δεν απέχει σημαντικά από τις «επιδόσεις» που υπόσχεται ένα πετρελαιοκίνητο σύνολο.

Σύμφωνα με τη Seat, o ΤSI κινητήρας των 110 ίππων καταναλώνει σε μικτές συνθήκες 4,9 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα να διαμορφώνονται στα 114 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.

Όλα αυτά με τη συμβολή ενός μηχανικού κιβωτίου έξι σχέσεων (προαιρετικά προσφέρεται και το ημι-αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων) και του πολύτιμου, μέσα στην πόλη, συστήματος start&stop.

Αν και η αίσθηση που αποκομίζεις από το αναβαθμισμένο σύνολο των 1,2 λίτρων είναι εκείνη ενός ισχυρότερου μοτέρ, η βελτίωση που παρουσιάζουν -στα χαρτιά τουλάχιστον- οι επιδόσεις του μικρομεσαίου Seat δεν είναι θεαματικές.

Η διαπίστωση αυτή, βέβαια, δεν αναιρεί το γεγονός ότι η εν λόγω έκδοση έχει πλησιάσει ακόμα περισσότερο εκείνη των 1,4 λίτρων, σε σημείο μάλιστα που να αμφισβητεί την ίδια την ύπαρξή της.

Η ολοκλήρωση της διαδικασίας επιτάχυνσης από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 10,2 δευτερόλεπτα μαρτυρά πως τα 1.197 κ.εκ. του ΤSI κινητήρα αντεπεξέρχονται με ευκολία στα 1.209 κιλά του ισπανικού hatchback.

Καθοριστική για τη διαμόρφωση της συνολικής εικόνας τoυ Leon στην άσφαλτο και ειδικότερα για τη βέλτιστη αξιοποίηση των 110 ίππων και των 175 Nm ροπής, είναι και η σφικτή κλιμάκωση του εξατάχυτου μηχανικού κιβωτίου.

Αντιστοίχως, η ισορροπία που πηγάζει από τις αναγνωρισμένες δυνατότητες του πλαισίου προσφέρει τη δυνατότητα να ζητήσεις, χωρίς δεύτερη σκέψη, το μέγιστο της απόδοσης ενός υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα.

Αν και σε πρώτη ανάγνωση θα μπορούσε κάποιος να θεωρήσει πως η τρίτη κατά σειρά γενιά του Leon έχει αμβλύνει τα δυναμικά χαρακτηριστικά της προς όφελος της άνεσης και της πρακτικότητας, η αποτελεσματικότητα του αυτοκινήτου κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες αποτελεί έναν ισχυρό αντίλογο που επί της ουσίας ανατρέπει κάθε προηγούμενη σκέψη-πρόβλεψη.

Εξίσου πειστικές είναι και οι απαντήσεις που δίνει ο κατάλογος του εξοπλισμού, μιας και η κορυφαία έκδοση Style των 15.940 ευρώ (τιμή με όφελος απόσυρσης) περιλαμβάνει ό,τι θα μπορούσες να ζητήσεις από ένα μικρομεσαίων διαστάσεων hatchback της εποχής μας.

Ανάμεσα στα εξοπλιστικά χαρακτηριστικά που ξεχωρίζουν ή για την ακρίβεια διαφοροποιούν τη συγκεκριμένη έκδοση από την αμέσως προηγούμενη (Elegance 14.640 ευρώ) είναι το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης XDS, το σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανωφέρεια, ο ηλεκτρονικός κλιματισμός, το cruise control και το ηχοσύστημα με εκτεταμένες δυνατότητες συνδεσιμότητας.

Ανεξάρτητα από το αν η αύξηση της ισχύος του κινητήρα βενζίνης των 1,2 λίτρων από τους 105 στους 110 ίππους μπορεί να θεωρηθεί ένα επιπλέον προσόν για το Leon, το μικρομεσαίων διαστάσεων Seat εξακολουθεί να αποτελεί μια εξαιρετικά πλήρη και συμφέρουσα επιλογή ακόμα και στις εκδόσεις που τοποθετούνται, λόγω κυβισμού, στην βάση της γκάμας του.

auto.in.gr

Sports in

Βαθμολογία UEFA: O Ολυμπιακός κρατάει το όνειρο της Ελλάδας ζωντανό

Η ιστορική πρόκριση του Ολυμπιακού στα ημιτελικά δίνει έξτρα βαθμούς στην Ελλάδα και κρατάει το μεγάλο όνειρο της 15ης θέσης ζωντανό.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 19 Απριλίου 2024