Παρασκευή 26 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Seat Leon 2.0 TDI FR 2015: Συναίσθημα και λογική

Seat Leon 2.0 TDI FR 2015: Συναίσθημα και λογική

Απέναντι στο ισχυρότερο Leon όλων των εποχών, ένας δίλιτρος diesel κινητήρας εκλογικεύει την ανάγκη για υψηλές επιδόσεις, προσφέροντας χάρη στους 184 ίππους και τα 380 Nm ροπής γεύση από… Cupra.

Γιάννης Αδάναλης

Αν και θα ήταν λάθος να συγκρίνει κανείς οποιαδήποτε «πολιτική» έκδοση του Leon με το ισχυρότερο και δίχως καμία αμφιβολία αποτελεσματικότερο Seat όλων των εποχών, το Cupra των 280 ίππων φαίνεται πως απέκτησε αντίπαλο, ο οποίος μάλιστα μοιράζεται τον ίδιο ακριβώς γενετικό κώδικα.

Ο λόγος για την κορυφαία έκδοση diesel στην γκάμα του Seat Leon τρίτης γενιάς, για την κίνηση της οποίας φροντίζει ένας δίλιτρος κινητήρας απόδοσης 184 ίππων και 380 Nm ροπής.

Σε αντίθεση με την έκδοση Cupra, η οποία διαθέτει μοναδικά, στην γκάμα του μικρομεσαίου Seat, εξοπλιστικά και σχεδιαστικά χαρακτηριστικά, το Leon με τον δίλιτρο κινητήρα diesel των 184 ίππων αρκείται σε εκείνα τα στοιχεία που συνθέτουν το προφίλ τoυ εξοπλιστικού πακέτου FR.

Στην πραγματικότητα οι ζάντες αλουμινίου των 17 ιντσών, η μαύρη -αντί αεροδυναμικού διαχύτη- επιφάνεια του πίσω προφυλακτήρα, η διπλή απόληξη της εξάτμισης, ακόμα και το επιθετικότερο setup της ανάρτησης θα μπορούσε να αποτελεί «κομμάτι» του εξοπλισμού οποιουδήποτε Leon διατίθεται στην έκδοση FR.

Χαρακτηριστικά που μαρτυρούν την ταυτότητα της συγκεκριμένης εξοπλιστικής έκδοσης πρόκειται να συναντήσεις και στο εσωτερικό τμήμα του αυτοκινήτου, το οποίο δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τo πολυδιαφημισμένo Cupra των 280 ίππων.

Αξίζει να σημειωθεί, μάλιστα, ότι από το πετρελαιοκίνητο Leon δεν λείπει ο διακόπτης μέσω του οποίου ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να παραμετροποιήσει -μεταξύ άλλων- την απόκριση του κινητήρα και τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του συστήματος διεύθυνσης και του ημι-αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη, προσαρμόζοντας βασικά στοιχεία της συμπεριφοράς του αυτοκινήτου στις διαθέσεις του.

Μιλώντας για το εξατάχυτο DSG, παρότι αποτελεί στοιχείο του προαιρετικού εξοπλισμού επιβαρύνοντας την τιμή του πετρελαιοκίνητου Leon κατά 1.791 ευρώ, συμπληρώνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις τεχνικές προδιαγραφές του.

Σε αστικές και περιαστικές διαδρομές μόνο η απολύτως λογική και αναμενόμενη αδυναμία της ανάρτησης να προσαρμοστεί στις… υψηλές απαιτήσεις της ελληνικής ασφάλτου μπορεί να αναδείξει τον πραγματικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Κατά τ’ άλλα, με τον δίλιτρο κινητήρα diesel να δουλεύει στο… ρελαντί και το ημι-αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη να πραγματοποιεί στον σωστό χρόνο και με τον σωστό τρόπο τις αλλαγές ταχυτήτων, το Leon των 184 ίππων και των 380 Nm ροπής σε μεταφέρει με τη μέγιστη δυνατή άνεση, ευκολία και οικονομία καυσίμου στον προορισμό σου.

Ακόμα και στην περίπτωση που οι απαιτήσεις από τον τετρακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα αυξηθούν, οι αντιδράσεις του πλαισίου δεν πρόκειται να σε ξαφνιάσουν δυσάρεστα.

Με την πολύτιμη βοήθεια του ηλεκτρονικού διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης, οι μπροστινοί-κινητήριοι τροχοί κερδίζουν το στοίχημα της διαχείρισης των 380 Nm ροπής, γεγονός που με τη σειρά του σημαίνει πως μόνο σε οριακές καταστάσεις ίσως κληθείς να αντιμετωπίσεις το φαινόμενο της υποστροφής, μετριάζοντας την πίεση στο δεξί πεντάλ.

Σημαντικά μικρότερες είναι οι πιθανότητες αποσταθεροποίησης του πίσω άξονα, με τα ηλεκτρονικά να παίζουν και εδώ τον ρόλο τους, έστω και αν η μερική απενεργοποίηση του συστήματος δυναμικής ευστάθειας μεταθέτει χρονικά την ούτως ή άλλως διακριτική παρέμβασή τους.

Κρίνοντας από τις επιδόσεις -σύμφωνα με τη Seat η διαδικασία της επιτάχυνσης από στάση στα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 7,5 δευτερόλεπτα- το πετρελαιοκίνητο Leon των 184 ίππων πολύ δύσκολα θα καταφέρει να κοιτάξει στα μάτια προτάσεις υψηλών επιδόσεων, όπως είναι το «αδερφό» Cupra.

Αν πάλι κάποιος δεν μείνει στα νούμερα των επιδόσεων, τότε η έκδοση diesel των 2,0 λίτρων είναι σχεδόν σίγουρο ότι πρόκειται να τον αποζημιώσει, συνδυάζοντας χαρακτηριστικά που πολύ δύσκολα πρόκειται να συναντήσεις ακόμα και στο πιο μετριοπαθές hothatch των ημερών μας.

auto.in.gr

Sports in

Έξαλλοι στη Μακάμπι: «Λέει ψέματα ο Αταμάν»

Πηγή της Μακάμπι απαντά σε όσα της προσάπτει ο Εργκίν Αταμάν.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 26 Απριλίου 2024