Πέμπτη 02 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Suzuki Vitara 1.6 DDiS 4WD: Επιστροφή στις ρίζες

Suzuki Vitara 1.6 DDiS 4WD: Επιστροφή στις ρίζες

Σχεδόν 25 χρόνια μετά την πρώτη εμφάνισή του στους ευρωπαϊκούς δρόμους, το Vitara επιστρέφει στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας βάζοντας δίπλα στις απρόσμενα συμπαγείς διαστάσεις του έναν αποδοτικό κινητήρα diesel και ένα εξίσου σύγχρονο σύστημα τετρακίνησης.

Γιάννης Αδάναλης

Μήκος που μετά βίας ξεπερνά τα 4 μέτρα, προδιαγραφές που δεν τρομάζουν αλλά και δεξιότητες που δικαιολογούν, με το παραπάνω, την παρουσία του ανάμεσα στους αστέρες της πάλαι ποτέ κραταιάς κατηγορίας των SUV.

Ο λόγος για το νέο Vitara, με το οποίο η Suzuki επιχειρεί, σχεδόν 25 χρόνια μετά, να επαναλάβει την επιτυχία που γνώρισε με την πρώτη γενιά του θρυλικού off roader.

Η συνταγή φαντάζει γνωστή, έστω και αν τα επιμέρους συστατικά της έχουν εκσυγχρονιστεί, απαντώντας στις ανάγκες και τις απαιτήσεις του σήμερα.

Η αλήθεια είναι ότι το Vitara του 2015 θυμίζει περισσότερο από ποτέ εκείνο του 1988, έχοντας απαλλαγεί από τη μεγαλομανία των «Grand» που έριξε το ιαπωνικό μοντέλο στα νύχια των, κατά κανόνα, ικανότερων προτάσεων του ανταγωνισμού.

Μπορεί, λοιπόν, το νέο Vitara να διαθέτει πέντε πόρτες, επαρκείς χώρους για επιβάτες και αποσκευές, πλήρη εξοπλισμό, έναν εξαιρετικά αποδοτικό κινητήρα diesel και ένα εξίσου αποτελεσματικό σύστημα τετρακίνησης, ωστόσο, έχει τον τρόπο να παραμένει προσιτό και συνεπώς ελκυστικό σε ένα ευρύτερο αγοραστικό κοινό.

Την αρχή κάνουν οι συμπαγείς διαστάσεις του αμαξώματος, τοποθετώντας το καταξιωμένο Suzuki στην πολλά υποσχόμενη κατηγορία των «αστικών» SUV.

Από τη στιγμή μάλιστα που το μήκος των 4,17 μέτρων δεν επιβάλλει ουσιαστικούς χωροταξικούς περιορισμούς -ο χώρος αποσκευών ξεκινά από τα 375 λίτρα και η άνετη παραμονή τεσσάρων ενηλίκων στον θάλαμο επιβατών θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη- μόνο ως πλεονέκτημα μπορεί να αναγνωστεί.

Μένοντας στις εξωτερικές επιφάνειες του αμαξώματος, ο τετράγωνης λογικής σχεδιασμός τους όχι μόνο δηλώνει τον διττό προσανατολισμό του αυτοκινήτου, αλλά επιτρέπει ακόμα στους λιγότερο υποψιασμένους να το συνδέσουν με το μακρινό παρελθόν του.

Εξίσου λιτό είναι και το σχεδιαστικό παράδειγμα του εσωτερικού, με την πληρότητα του εξοπλισμού να χάνεται πίσω από την αναχρονιστική σχεδίαση επιμέρους τμημάτων και την αμφιλεγόμενη ποιότητα ορισμένων υλικών.

Αν και από το νέο Vitara δεν λείπουν οι σύγχρονες εφαρμογές άνεσης και ασφάλειας, πόσο μάλλον όταν μιλάμε για την έκδοση GLX που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει σύστημα αυτόνομης πέδησης, ενεργό cruise control, κάμερα οπισθοπορείας και σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών και ενσωματωμένο navigation, η ποιότητα και πολύ περισσότερο το φινίρισμα των πλαστικών που έχουν χρησιμοποιηθεί στις επιφάνειες του ταμπλό και όχι μόνο διαθέτουν σαφή περιθώρια βελτίωσης.

Πέρα από την εξοπλιστική επάρκεια, θετική εντύπωση προκαλούν και τα χαρακτηριστικά που προκύπτουν από τον συνδυασμό ενός κινητήρα diesel χωρητικότητας 1,6 λίτρων με το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης ALLGRIP.

Για αρχή, η παρουσία των 120 ίππων και των 320 Nm ροπής είναι αρκετή ώστε να χαρίσει στο νέο Vitara την ικανότητα να καλύπτει αποστάσεις με χαρακτηριστική άνεση και θεαματική οικονομία, μιας και πολύ δύσκολα θα δεις τη μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου να ξεπερνά τα 6,0 λίτρα/100 χλμ.

Καθοριστική σε κάθε περίπτωση είναι η συμβολή του καλορυθμισμένου συστήματος start&stop, όπως άλλωστε και του μηχανικού κιβώτιου των έξι σχέσεων, που θα σου επιτρέψει να πάρεις το μέγιστο των δυνατοτήτων ενός κινητήρα, ο οποίος προέρχεται από τη Fiat και έχει νωρίτερα τοποθετηθεί στο SX4 S-Cross.

Δεν αποτελεί μυστικό, άλλωστε, ότι το νέο Vitara «πατάει» πάνω στο μεγαλύτερο διαστάσεων S-Cross, υιοθετώντας πέρα από τον κινητήρα diesel των 1,6 λίτρων και το σύστημα τετρακίνησης ALLGRIP.

Το τελευταίο προσφέρει τη δυνατότητα στον οδηγό να επιλέξει ένα από τα τρία προγράμματα (Auto, Sport και Snow) ή ακόμα και να κλειδώσει την κατανομή της ροπής μεταξύ του μπροστινού και του πίσω άξονα (Lock), προσαρμόζοντας τη λειτουργία του στις δεδομένες συνθήκες κίνησης.

Έτσι, λοιπόν στη θέση Auto τον πρώτο λόγο έχει η οικονομία καυσίμου, με την κίνηση να μεταφέρεται κατά κύριο λόγο στον μπροστινό άξονα, ενώ στη θέση Snow μέρος της διαθέσιμης ροπής καταλήγει -πριν ακόμα παρουσιαστεί απώλεια πρόσφυσης των μπροστινών τροχών- στον πίσω άξονα ώστε να επιτευχθεί η καλύτερη δυνατή πρόσφυση.

Στη θεαματική βελτίωση της απόκρισης του κινητήρα οδηγεί αντιθέτως η επιλογή του προγράμματος Sport, μετριάζοντας -μεταξύ άλλων- την υστέρηση που χαρακτηρίζει τη λειτουργία του πετρελαιοκίνητου συνόλου κάτω από τις 1.500 σ.α.λ.

Πριν φτάσεις, βέβαια, στην αξιολόγηση των δυναμικών χαρακτηριστικών του νέου Vitara, θα ήταν τουλάχιστον χρήσιμο να επισημάνεις την ικανότητα της ανάρτησης να απορροφά τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, κρατώντας μακριά από το εσωτερικό τους ενοχλητικούς κραδασμούς και διασφαλίζοντας την άνεση οδηγού και επιβατών.

Στο μετριοπαθές setup των αναρτήσεων (γόνατα McPherson για τους μπροστινούς τροχούς, ημι-άκαμπτος άξονας για τους πίσω) έρχεται να προστεθεί η απολύτως… ηλεκτρική αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης, διαμορφώνοντας μια πρόταση που συνηθίζει να κρατά σε απόσταση τον οδηγό από όσα πραγματικά συμβαίνουν στην άσφαλτο.

Παρόλα αυτά, με το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης να λειτουργεί κολακευτικά για τις δυνατότητες πλαισίου και οδηγού, προλαμβάνοντας καταστάσεις που υπό άλλες συνθήκες θα προκαλούσαν την άκομψη παρέμβαση των ηλεκτρονικών βοηθημάτων, το πετρελαιοκίνητο Vitara βρίσκει τον τρόπο να ανταποκριθεί στην πίεση.

Στο ALLGRIP θα πρέπει να πιστώσεις, άλλωστε και την ικανότητα του ιαπωνικού SUV να κινείται χωρίς φόβο αλλά με περίσσιο πάθος στο χώμα, αξιοποιώντας την απόσταση των 18,5 εκατοστών που το χωρίζουν από το έδαφος.

Το νέο Vitara όχι μόνο τοποθετείται στην καρδιά μιας ραγδαία αναπτυσσόμενης κατηγορίας, αλλά επιτυγχάνει με την επάρκεια των χαρακτηριστικών της ικανότερης εκδοχής του να σταθεί αντάξιο της ιστορίας που κουβαλά.

auto.in.gr

Sports in

Μπροστά του μόνο τελικοί

Ο Ολυμπιακός έφυγε από τον Καρβαλιάλ, πήγε στον Μεντιλίμπαρ και τα αποτελέσματα δείχνουν απολύτως ορατά.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 02 Μαϊου 2024