Πέμπτη 18 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Hyundai i20 1.1 Diesel 2015: Μένει Ευρώπη!

Hyundai i20 1.1 Diesel 2015: Μένει Ευρώπη!

Το ξεκάθαρα ευρωπαϊκό προφίλ, όπως αυτό περιγράφεται από την ωριμότητα της σχεδίασής του και τη μεστή συμπεριφορά του στην ελληνική άσφαλτο, δίνει το δικαίωμα στο νέο Hyundai i20 να κοιτά στα μάτια τους καλύτερους των ανταγωνιστών του.

Γιάννης Αδάναλης

Από την πρώτη γενιά του Hyundai i20 δεν έλειπαν τα επικαιροποιημένα στοιχεία εξοπλισμού, οι αξιόμαχοι κινητήρες βενζίνης ή diesel και οι επαρκείς, για τα δεδομένα ενός αυτοκινήτου πόλης, χώροι.

Ακόμα και τα προνόμια που προέκυψαν από το πρόγραμμα πενταετούς εργοστασιακής εγγύησης της Hyundai μπορούσε κάποιος να απολαύσει επιλέγοντας μία από τις πιο προσιτές, στην κατηγορία των super mini, προτάσεις της ελληνικής αγοράς.

Αν λοιπόν μπορούσες να «χρεώσεις» κάτι στο μέχρι σήμερα γνωστό i20, το οποίο κλήθηκε να αντικαταστήσει το ιδιαίτερα επιτυχημένο Getz βάζοντας τον πήχη ακόμα ψηλότερα, ήταν η απουσία ενός ξεκάθαρου προσανατολισμού.

Ενός προσανατολισμού που θα του επέτρεπε να σταθεί απέναντι στους λιγότερο ή περισσότερο ικανούς ανταγωνιστές του και να δηλώσει με περηφάνια την… καταγωγή του.

Με αφετηρία, λοιπόν, τον πλήρη ανασχεδιασμό του αμαξώματός του, το νέο Hyundai i20 αφήνει οριστικά πίσω του το αμφιλεγόμενο παρελθόν του.

Χωρίς να χρησιμοποιεί την υπερβολή για να εντυπωσιάσει, όπως έκανε μερικά χρόνια νωρίτερα το μικρομεσαίων διαστάσεων i30, παραθέτει χαρακτηριστικά που αναδεικνύουν την ωριμότητα με την οποία επιχειρεί να διαφοροποιηθεί από το πλήθος των επιλογών που έχει να παρουσιάσει η εν λόγω κατηγορία.

Δεν αποτελεί μυστικό ότι το νέο i20 σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε στην ευρωπαϊκή ήπειρο, φροντίζοντας παράλληλα να αυξήσει τις εξωτερικές διαστάσεις του, τόσο ώστε το μήκος του να σπάσει το φράγμα των τεσσάρων μέτρων και οι διαθέσιμοι χώροι στον θάλαμο επιβατών να υπερβούν τα συνήθη επίπεδα της κατηγορίας.

Με τέσσερα επιπλέον εκατοστά στο μήκος του μεταξονίου, ο χώρος που αναλογεί στα κάτω άκρα των πίσω επιβατών δεν αφήνει το περιθώριο… κρίσης ή σύγκρισης, την ίδια στιγμή που τα 326 λίτρα του διαμερίσματος αποσκευών αφήνουν και πάλι το κατ’ ευφημισμό μικρό Hyundai χωρίς ουσιαστικό αντίπαλο.

Ένα εξίσου σημαντικό άλμα έχουν πραγματοποιήσει και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του θαλάμου επιβατών, κρίνοντας από τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στις επιφάνειες του ταμπλό και την εξαιρετική συναρμογή τους.

Αντιθέτως, ο εξοπλισμός δεν παρουσιάζει στην εισαγωγική έκδοση «L» τη γενναιοδωρία που το i20 μάς είχε συνηθίσει στο πρόσφατο παρελθόν, γεγονός που ουσιαστικά σε αναγκάζει να φτάσεις έως το αμέσως επόμενο επίπεδο εξοπλισμού, μόνο και μόνο για να αποκτήσεις κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέπτες στο χρώμα του αμαξώματος και ρυθμιζόμενη κολόνα τιμονιού.

Κάπως έτσι, βέβαια, τα 12.620 ευρώ (τιμή με όφελος απόσυρσης) της έκδοσης με τον κινητήρα diesel των 1,1 λίτρων γίνονται 13.090 ευρώ ή ακόμα και 14.040 ευρώ αν θες να εμπλουτίσεις τον κατάλογο του εξοπλισμού με στοιχεία, όπως το σύστημα προειδοποίησης εκτροπής πορείας, οι αισθητήρες υποβοήθησης στάθμευσης, οι προβολείς ομίχλης και το ηχοσύστημα με 4 ηχεία και θύρα USB.

Οι… νεωτερισμοί της δεύτερης κατά σειρά γενιάς του Hyundai i20 συνεχίζονται και πίσω από τις μεταλλικές επιφάνειες του αποκλειστικά πεντάθυρου αμαξώματός του.

Η εκτεταμένη χρήση χάλυβα υψηλής ανθεκτικότητας έχει επιτρέψει στο πλαίσιο να ενισχύσει τη στρεπτική ακαμψία του κατά 81% με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό για την ασφάλεια, την άνεση αλλά και τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στην άσφαλτο.

Άλλωστε, την άνεση και την ασφάλεια επιχειρούν να κατακτήσουν με τον δικό τους τρόπο και οι ανασχεδιασμένες αναρτήσεις, καταλήγοντας παρόλα αυτά σε ένα μάλλον μετριοπαθές setup, το οποίο επί της ουσίας στερεί από το νέο i20 τη δυνατότητα να αποκτήσει έναν διακριτό οδηγικό χαρακτήρα.

Αν και οι πιθανότητες να προκαλέσεις την αποσταθεροποίηση του πλαισίου, παρουσία και των απαραίτητων ηλεκτρονικών βοηθημάτων, δεν είναι με το μέρος σου, στις υψηλές ταχύτητες κίνησης τα φαινόμενα πλεύσης ενδεχομένως να προβληματίσουν.

Aξιοσημείωτη είναι παρόλα αυτά η πρόοδος που έχει παρουσιάσει το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι, αποκτώντας το απαιτούμενο βάρος όχι όμως και την ποσότητα των πληροφοριών που θα επέτρεπε στο νέο i20 να ξεχωρίσει.

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, δεν θα πρέπει να ξεχνάς ότι έχεις να κάνεις με ένα αυτοκίνητο πόλης και μάλιστα σε μια έκδοση που δεν θα μπορούσε να διακριθεί για τα δυναμικά χαρακτηριστικά της.

Μπορεί ο τρικύλινδρος κινητήρας diesel των 1,1 λίτρων, ως το μικρότερου κυβισμού πετρελαιοκίνητο σύνολο της ελληνικής αγοράς, να αποτελεί για τους περισσότερους την ιδανική επιλογή, ωστόσο, με 75 ίππους και 180 Nm ροπής είναι προφανές ότι σε επίπεδο επιδόσεων μειονεκτεί.

Σύμφωνα με την κορεατική φίρμα η διαδικασία επιτάχυνσης από στάση στα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 16 δευτερόλεπτα, έστω και αν στην πράξη και χάρη στην παρουσία του μηχανικού κιβωτίου των έξι σχέσεων, το νέο i20 αποδεικνύεται σαφώς πιο «ζωηρό».

Ισοδύναμα, όπως η πολιτισμένη, τηρουμένων των αναλογιών, λειτουργία του και η αποδοτικότητά του, ανεξαρτήτως συνθηκών κίνησης, θα σε κάνουν να δεις με ακόμη μεγαλύτερη συμπάθεια την παρουσία του τρικύλινδρου πετρελαιοκινητήρα κάτω από το καπό του νέου Hyundai i20.

Παρά το γεγονός ότι η συγκεκριμένη έκδοση δεν απολαμβάνει τις υπηρεσίες ενός συστήματος ανάκτησης ενέργειας και του γνώριμου πλέον start&stop, πολύ δύσκολα η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου θα ξεπεράσει σε πραγματικές συνθήκες τα 6,0 λίτρα/100 χλμ., όταν η έκλυση 97 γραμμαρίων διοξειδίου του άνθρακα, εκτός από τον πράσινο μανδύα ενός φιλικού προς το περιβάλλον τετράτροχου, εξασφαλίζει τη μη καταβολή τελών κυκλοφορίας.

auto.in.gr

Sports in

LIVE: Ολυμπιακός – Προμηθέας Πάτρας

Παρακολουθήστε live στις 17:15 την εξέλιξη της αναμέτρησης Ολυμπιακός – Προμηθέας Πάτρας για την 4η αγωνιστική του Top-6 της Stoiximan Basket League. Τηλεοπτικά από ΕΡΤ3.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 18 Απριλίου 2024