Παρασκευή 26 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Opel Mokka 1.6 CDTi 4x4: Προστιθέμενη αξία

Opel Mokka 1.6 CDTi 4×4: Προστιθέμενη αξία

Την θέση ενός εκ των δημοφιλέστερων SUV της ευρωπαϊκής αγοράς έρχονται να ενισχύσουν τα χαρακτηριστικά που προκύπτουν από την παρουσία ενός σύγχρονου κινητήρα diesel, χωρητικότητας 1,6 λίτρων και απόδοσης 136 ίππων.

Γιάννης Αδάναλης

Σχεδόν τρία χρόνια μετά την παγκόσμια πρεμιέρα του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, το πρώτο και μοναδικό για την ώρα συμπαγών διαστάσεων SUV στην ιστορία της Opel ανανεώνεται.

Μια ανανέωση που δεν πραγματοποιήθηκε με σκοπό να ανατρέψει τη μέχρι σήμερα γνωστή εικόνα του, εστιάζοντας δικαίως περισσότερο στην ουσία και λιγότερο στο θέαμα.

Παρατηρώντας τις εξωτερικές επιφάνειες του Opel Mokka γίνεται απολύτως αντιληπτό πως αυτά τα τρία χρόνια ελάχιστα πράγματα έχουν αλλάξει ως προς τον σχεδιασμό του.

Παρόλα αυτά το γερμανικό SUV καταφέρνει και διατηρεί τη δυναμική του, με σύμμαχο τις συμπαγείς διαστάσεις και τα πληθωρικά σχεδιαστικά στοιχεία που πλαισιώνουν το μυώδες αμάξωμά του.

Στο εσωτερικό τμήμα η εικόνα είναι περισσότερο συμβατή με τις σχεδιαστικές και εξοπλιστικές συνήθειες της Opel, καθώς η πλειοψηφία των λύσεων που υιοθετεί το Mokka έχουν δοκιμαστεί ξανά σε λιγότερο ή περισσότερο γνωστές προτάσεις του ομίλου GM.

Στα καλά νέα ανήκει το γεγονός ότι ο εξοπλισμός, σε επίπεδο άνεσης και ασφάλειας, έχει καταφέρει να ακολουθήσει τις τεχνολογικές -κατά κύριο λόγο- εξελίξεις, κάτι το οποίο δεν έχει συμβεί με τον σχεδιασμό της κεντρικής κονσόλας και ειδικότερα με τα χειριστήρια μέσω των οποίων καλείσαι να ελέγξεις τη λειτουργία του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.

Με το Mokka, πάντως, να προσφέρεται στη χώρα μας στις κορυφαίες εξοπλιστικές εκδόσεις της γκάμας του (Edition και Cosmo), δύσκολα μπορείς να μιλήσεις για ελλείψεις ακόμα στη λιγότερο πλούσια εκ των δύο.

Κλείνοντας με τον θάλαμο επιβατών οφείλεις να σημειώσεις πως το Mokka δεν πρόσφερε και εξακολουθεί να μην προσφέρει τους μεγαλύτερους χώρους στην κατηγορία του, αν και τα 356 λίτρα του διαμερίσματος αποσκευών μπορούν να θεωρηθούν επαρκή, λαμβάνοντας υπόψη ότι το συνολικό μήκος του αμαξώματος δεν υπερβαίνει τα 4,3 μέτρα.

Είναι κάτι παραπάνω από προφανές, λοιπόν, ότι την ουσιαστικότερη παρέμβαση στις προδιαγραφές του Mokka αποτελεί η αντικατάσταση του μέχρι σήμερα γνωστού κινητήρα diesel των 1,7 λίτρων από ένα νέο, επίσης τετρακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα χωρητικότητας 1.598 κ.εκ.

H διαφορά στην απόδοση των δύο μοτέρ -ο 1.600άρης diesel φτάνει τους 136 ίππους και τα 320 Νm ροπής αντί των 130 ίππων και των 300 Nm ροπής του κινητήρα των 1,7 λίτρων- δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να θεωρηθεί θεαματική, ωστόσο, αν στην εξίσωση προσθέσει κανείς και τα χαρακτηριστικά λειτουργίας των δύο τετρακύλινδρων συνόλων, το αποτέλεσμα γίνεται αν μη τι άλλο ξεκάθαρο.

Το φαινόμενο της υστέρησης που χαρακτήριζε τον κινητήρα των 1,7 λίτρων έχει περιοριστεί σημαντικά, όπως αισθητά περιορισμένα είναι και τα επίπεδα θορύβου και κραδασμού.

Κέρδος μπορεί να θεωρηθεί, επίσης, το γεγονός πως η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου και συνεπώς οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έχουν μειωθεί, έστω και αν αυτή η μείωση δεν ξεπερνά, σύμφωνα με τα νούμερα που ανακοινώνει η γερμανική φίρμα, τα 0,4 λίτρα/100 χλμ. και αντιστοίχως τα 10 γραμμάρια/χλμ.

Μένοντας στους αριθμούς, κατασκευασμένος από αλουμίνιο ο κινητήρας diesel των 1,6 λίτρων είναι κατά 20 κιλά ελαφρύτερος σε σχέση με εκείνον που αντικαθιστά, κάτι που βοηθά το Opel Mokka να επιτύχει μια πιο ορθολογική κατανομή του βάρους του.

Κατά τ’ άλλα, η παρουσία του μηχανικού κιβωτίου των έξι σχέσεων, του συστήματος start&stop και του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συστήματος τετρακίνησης μαρτυρά πως τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του γερμανικού SUV έχουν διατηρηθεί χωρίς ουσιαστικές αλλαγές.

Το ίδιο άλλωστε μπορείς να ισχυριστείς και για την παρουσία του στο οδόστρωμα, η οποία αναδεικνύει -μεταξύ άλλων- τον σχεδόν αδιαπραγμάτευτο ασφάλτινο προσανατολισμό του.

Κανείς φυσικά δεν αμφισβητεί την ικανότητα του Opel Mokka να κινείται εκτός δρόμου, πόσο μάλλον όταν μιλάμε για την τετρακίνητη εκδοχή του. Κανείς, πλην της απρόσμενα μικρής απόστασης που διατηρούν οι επιφάνειες του αμαξώματός του από το έδαφος.

auto.in.gr

Sports in

Βόμβα από Βόλο και Μπέο: «Ο Καρυπίδης πήρε τηλέφωνο τον Μπερτόγλιο, η δικαιοσύνη έχει πλέον τον λόγο»!

Με ανακοίνωση του ο Βόλος κατήγγειλε παρέμβαση του ιδιοκτήτη του Άρη Θόδωρου Καρυπίδη επικοινωνώντας τηλεφωνικά με τον Μπερτόγλιο και τονίζοντας πως «το περιεχόμενο της συζήτησης και η αιτία του τηλεφωνήματος προφανώς και είναι γνωστό σε όλους»!

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 26 Απριλίου 2024