Παρασκευή 19 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Mitsubishi ASX 1.6 Di-D 4x4: Σταθερή αξία

Mitsubishi ASX 1.6 Di-D 4×4: Σταθερή αξία

Ένας νέος κινητήρας diesel χωρητικότητας 1,6 λίτρων που φέρει την υπογραφή του γαλλικού ομίλου αυτοκινητοβιομηχανιών PSA επαναφέρει το Mitsubishi ASX στο προσκήνιο της επικαιρότητας, αναδεικνύοντας τα ήδη γνωστά προτερήματα του ιαπωνικού crossover.

Γιάννης Αδάναλης

Σε μια σταθερά και μάλιστα διαχρονική της κατηγορίας των μικρομεσαίων διαστάσεων crossover εξελίσσεται το Mitsubishi ASX, καθώς πέντε χρόνια μετά την πρώτη εμφάνισή του στους δρόμους της γηραιάς ηπείρου παραμένει, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, στο προσκήνιο της επικαιρότητας.

Aυτή τη φορά αφορμή για την επιστροφή του Mitsubishi ASX στα… πρωτοσέλιδα δεν αποτέλεσαν οι ούτως ή άλλως περιορισμένες, σε έκταση και αριθμό, παρεμβάσεις στον σχεδιασμό ή τον εξοπλισμό του αυτοκινήτου, αλλά η αντικατάσταση του μέχρι σήμερα γνωστού κινητήρα diesel των 1,8 λίτρων με ένα επίσης τετρακύλινδρο σύνολο χωρητικότητας 1,6 λίτρων.

Το τελευταίο προέρχεται από τις τάξεις του γαλλικού ομίλου αυτοκινητοβιομηχανιών PSA και πέρα από το γεγονός ότι πληροί τις προδιαγραφές εκπομπής ρύπων EU6, υπόσχεται τoν περαιτέρω περιορισμό της κατανάλωσης καυσίμου.

Παίρνοντας τα πράγματα από την αρχή, θεωρήστε δεδομένο πως οι αλλαγές που παρουσιάζει το ανανεωμένο ASX δεν έχουν να προσθέσουν κάτι στη μέχρι σήμερα γνωστή εικόνα του.

Μπορεί, λοιπόν, το αμάξωμα των 4,3 μέτρων να μην έχει χάσει τη γοητεία του, η οποία ως ένα βαθμό πηγάζει από την αυξημένη απόσταση που εξακολουθεί να διατηρεί από το έδαφος, ωστόσο, γίνεται από την πρώτη στιγμή αντιληπτό πως δεν έχεις να κάνεις με το πλέον σύγχρονο σχεδιαστικό δείγμα της κατηγορίας.

Με τη σειρά της, η πληρότητα του εξοπλισμού σε επίπεδο άνεσης και ασφάλειας καλείται να «κρύψει» τις αδυναμίες του εσωτερικού που προκύπτουν είτε από την έλλειψη ενός ξεκάθαρου σχεδιαστικού προσανατολισμού είτε από την πάγια πρακτική των Ιαπώνων να μην επενδύουν σε αυτό που συνήθως περιγράφεται ως αντιληπτή ποιότητα.

Κατά τ’ άλλα, με το μεταξόνιο των 2,67 μέτρων και τον χώρο αποσκευών των 419 λίτρων, το ASX δικαιολογεί την παρουσία του ανάμεσα στα μικρομεσαίων διαστάσεων crossover της ελληνικής αγοράς, έστω και αν δεν μπορεί να θεωρηθεί η πιο γενναιόδωρη πρόταση της κατηγορίας του.

Επιστρέφοντας στον κινητήρα diesel των 1,6 λίτρων που υπογράφει ο όμιλος PSA, σε πρώτη ανάγνωση οι 114 ίπποι και τα 270 Nm ροπής, αρκούν ώστε το βάρους 1.445 κιλών να αποκτήσει τις απαιτούμενες επιδόσεις.

Συγκρίνοντας το χθες με το σήμερα των πετρελαιοκίνητων εκδόσεων του ASX, η πρώτη παρατήρηση σχετίζεται με την ελαστικότητα που παρουσιάζει ο νέος κινητήρας των 1,6 λίτρων στις χαμηλές στροφές λειτουργίας, ένα χαρακτηριστικό που έλειπε από την κατά πολύ ισχυρότερη μονάδα των 1,8 λίτρων.

Στον αντίποδα, το σημερινό κινητήριο σύνολο του ASX χάνει πολύ συντομότερα την εκρηκτικότητά του, επιβάλλοντας ουσιαστικά μια πολύ διαφορετική διαχείριση.

Ακόμα και αν χρειαστεί να καταφύγεις πολύ συχνότερα στον επιλογέα του μηχανικού κιβωτίου των έξι σχέσεων –το τελευταίο παραμένει η μοναδική επιλογή των τετρακίνητων εκδόσεων του ASX έχοντας «χάσει» τον έναν από τους δύο άξονες εξόδου που διέθετε στο παρελθόν- δεν θα δυσκολευτείς να βρεις ρυθμό.

Παράλληλα, μια σειρά εφαρμογών εξοικονόμησης ενέργειας που απαρτίζουν την πλατφόρμα «CleanTec» αναλαμβάνουν να περιορίσουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του ιαπωνικού crossover χωρίς παρόλα αυτά να οριοθετούν τις δυνατότητες του αυτοκινήτου στην άσφαλτο και το χώμα.

Οι τελευταίες προφανώς και προσδιορίζονται από την παρουσία του κατ’ επιλογή συστήματος τετρακίνησης, ωστόσο, θα αποτελούσε παράληψη αν δεν αναφερθεί κανείς στην προσπάθεια που κατέβαλαν οι μηχανικοί της Mitsubishi ώστε να βρεθεί η χρυσή τομή στις ρυθμίσεις των αναρτήσεων.

Το αποτέλεσμα, αν μη τι άλλο, τους δικαιώνει καθώς το ASX κινείται με την ίδια ευκολία και αποτελεσματικότητα εντός και εκτός δρόμου, αξιοποιώντας τόσο την αυξημένη απόσταση που το χωρίζει από το έδαφος όσο και το γενναιόδωρο προφίλ των ασφάλτινων, κατά τ’ άλλα, ελαστικών του.

Σε ό,τι αφορά, τέλος, το σύστημα τετρακίνησης, πιέζοντας τον κυκλικό διακόπτη της κεντρικής κονσόλας έχεις τη δυνατότητα να επιλέξεις σε ποιον άξονα και με ποιο τρόπο θα κατανεμηθεί η διαθέσιμη ροπή.

Στη δικίνητη διαμόρφωση είναι προφανές ότι το ASX κινείται με τη μέγιστη δυνατή οικονομία καυσίμου, στη θέση Auto και ανάλογα με τις συνθήκες έως και το 50% της παραγόμενης ροπής καταλήγει στον πίσω άξονα, ενώ «κλειδώνοντας» το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό, η ροπή μοιράζεται ισόποσα ανάμεσα στους μπροστινούς και πίσω τροχούς μέχρι η ταχύτητα κίνησης να ξεπεράσει τα 15 χλμ./ώρα.

Συμπερασματικά, το ΑSX συνεχίζει από εκεί που σταμάτησε μετά την πρόσφατη ανανέωσή του, καθώς η αντικατάσταση του κινητήρα diesel των 1,8 λίτρων με εκείνον των 1.560 κ.εκ. δεν πρόσθεσε αλλά και δεν στέρησε κάποιο από τα ήδη γνωστά χαρακτηριστικά της δημοφιλέστερης, στην ελληνική αγορά, πρότασης της Mitsubishi.

auto.in.gr

Sports in

Τρέλα με Μαρινάκη στα αποδυτήρια – Η ξεχωριστή αγκαλιά στον Ελ Αραμπί

Ο Βαγγέλης Μαρινάκης πήγε στα αποδυτήρια του Ολυμπιακού μετά την ιστορική πρόκριση των «ερυθρολεύκων», αποθεώθηκε και αποθέωσε τους παίκτες του

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 19 Απριλίου 2024