Τετάρτη 08 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Ford Focus ST 2015: Starter kit

Ford Focus ST 2015: Starter kit

To ανανεωμένο, σχεδόν σε όλα τα επίπεδα, Ford Focus ST μάς μυεί στον μαγικό κόσμο των υψηλών επιδόσεων με τον all around χαρακτήρα του και τις αξιοσημείωτες ικανότητές του στην άσφαλτο.

Γιάννης Αδάναλης

Πρόκειται για την κορυφαία έκδοση στη σημερινή γκάμα του Ford Focus και για ένα από τα ισχυρότερα μικρομεσαία hatchbacks με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς, στοιχειώνοντας με τους 250 ίππους ενός δίλιτρου και φυσικά υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα βενζίνης άμεσου ψεκασμού, τα όνειρα διάκρισης των ανταγωνιστών του.

Δεν πρόκειται για το πολυαναμενόμενο RS το οποίο άλλωστε επιστρέφει σαφώς ισχυρότερο, με σύστημα μόνιμης τετρακίνησης και μια σειρά χαρακτηριστικών που το αλλάζουν οριστικά επίπεδο, αλλά για το… ταπεινότερο ST με τις γήινες και σε κάθε περίπτωση διαχειρίσιμες, ακόμα και από τον μέσο οδηγό, προδιαγραφές.

Φυσικά το παρουσιαστικό του αποκλειστικά πεντάθυρου Focus ST έχει διαφορετική άποψη, προδιαγράφοντας με την αξιοποίηση και των πρόσφατων σχεδιαστικών αναβαθμίσεων που δέχθηκε το σύνολο της γκάμας του μικρομεσαίου Ford, όσα πρόκειται να βιώσεις στο αριστερό του κάθισμα.

Η κεντρική εισαγωγή αέρα, μεγαλύτερη σε μέγεθος και με το χαρακτηριστικό μαύρο «πλέγμα» να κρύβει περίτεχνα την κινητήρια μονάδα που βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από το μακρύ καπό, είναι εκείνη που πρώτη δίνει το στίγμα της έκδοσης.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινούνται τόσο οι ζάντες αλουμινίου των 18 ιντσών όσο και η διπλή απόληξη της εξάτμισης, η οποία έχει διατηρήσει τη θέση της στο κέντρο του πίσω προφυλακτήρα.

Η «πολεμική ατμόσφαιρα» στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, όπως αυτή διαμορφώνεται από τα bucket καθίσματα της Recaro, τα μεταλλικά πεντάλ, το τριάκτινο τιμόνι, τον κοντό επιλογέα ταχυτήτων και τα πρόσθετα αναλογικά όργανα στην κορυφή του ταμπλό συμβαδίζει απόλυτα με όσα είχες νωρίτερα καταγράψει παρατηρώντας τις εξωτερικές επιφάνειες του αμαξώματος.

Άξια αναφοράς είναι, σε κάθε περίπτωση, η προσπάθεια που έχει καταβάλει η Ford ώστε να απλοποιήσει τις διαδικασίες χειρισμού των συστημάτων ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, αντικαθιστώντας τους αναρίθμητους διακόπτες της κεντρικής κονσόλας με μια οθόνη αφής μεγέθους 8 ιντσών.

Η πληρότητα του εξοπλισμού αποτελεί ένα ακόμα σημάδι ότι βρίσκεσαι στο εσωτερικό του κορυφαίου Focus, ωστόσο, η εικόνα στην πίσω σειρά καθισμάτων όπως και στον χώρο αποσκευών παραπέμπει στις «πολιτικές» εκδόσεις του αυτοκινήτου.

Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι το ST των 250 ίππων και των εκρηκτικών επιδόσεων έχει διαφυλάξει σχεδόν στο ακέραιο τις ανέσεις που μπορεί να προσφέρει ένα συμβατικό Focus, είτε αυτές σχετίζονται με τους διαθέσιμους χώρους στο εσωτερικό του είτε με την αποτελεσματικότητα της ηχομόνωσης και της ανάρτησης.

Παρά το γεγονός ότι οι μηχανικοί εργάστηκαν, παρεμβαίνοντας στις ρυθμίσεις των αναρτήσεων, με σκοπό να βελτιώσουν τις αντιδράσεις του πλαισίου στο όριο, τα χαρακτηριστικά απόσβεσης εξακολουθούν να διαθέτουν μια πρωτόγνωρη, για τα δεδομένα ενός «hot hatch», ποιότητα.

Αντιστοίχως, ο θόρυβος που περνά στον θάλαμο επιβατών προέρχεται περισσότερο από την κύλιση των ελαστικών πάνω στην ελληνική άσφαλτο και λιγότερο από την… ανησυχητικά πολιτισμένη λειτουργία του τετρακύλινδρου συνόλου.

Φτάνοντας στο αλουμινένιο μοτέρ των 2,0 λίτρων, εκείνο που το διαφοροποιεί σε σχέση με τη μέχρι σήμερα παρουσία του στο Focus ST είναι η προσθήκη ενός συστήματος start&stop ανάμεσα στις προδιαγραφές του.

Το τελευταίο αναλαμβάνει επιτυχώς να περιορίσει την κατανάλωση καυσίμου σε συνθήκες μάλιστα που η εξοικονόμηση οποιασδήποτε μορφής ενέργειας δεν θα ήταν εφικτή.

Ένας άλλος τρόπος να διατηρήσεις την κατανάλωση καυσίμου σε απολύτως λογικά επίπεδα είναι να αξιοποιήσεις την ελαστικότητα του κινητήρα και την ισορροπημένη κλιμάκωση του εξατάχυτου μηχανικού κιβωτίου, επιλέγοντας να κινηθείς ακόμα και με δύο σχέσεις «πάνω».

Αν καταφέρεις να αντισταθείς στο κάλεσμα των 250 ίππων και των 345 Nm ροπής, η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου βρίσκει σημείο αντίστασης στα 8 λίτρα/100 χλμ., σε αντίθετη περίπτωση τα διψήφια νούμερα δεν θα αργήσουν να κάνουν την εμφάνισή τους, δείγμα ότι ο ρυθμός έχει πλέον αυξηθεί και ότι το ST έχει βρεθεί στο φυσικό περιβάλλον του.

Η εκλογικευμένη χρήση του δεξιού πεντάλ αποτελεί τον πιο εύκολο και δίχως αμφιβολία τον πιο αποδοτικό τρόπο ώστε να κερδίσεις χρόνο στην προσπάθειά σου να προσαρμοστείς στις όποιες ιδιαιτερότητες παρουσιάζει η συμπεριφορά του ανανεωμένου Focus ST.

Κατακτώντας το μέτρο στο γκάζι αποκτάς το δικαίωμα να δουλέψεις πάνω στις γραμμές σου, με αφετηρία αυτή τη φορά το εξαιρετικά άμεσο και ακριβές σύστημα διεύθυνσης.

Περιορίζοντας τις γωνίες που σχηματίζουν οι κατευθυντήριοι τροχοί, αυτομάτως περιορίζεις και τη σχεδόν φυσική ροπή του Focus ST προς την υποστροφή, μιας και το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης από ένα σημείο και πέρα δείχνει ανήμπορο να προσφέρει τις πολύτιμες, ομολογουμένως, υπηρεσίες του.

Σε αντίθεση, πάντως, με τις εύθραυστες ισορροπίες του μπροστινού άξονα, οι πίσω τροχοί του μικρομεσαίου Ford πολύ δύσκολα θα παρεκκλίνουν της αρχικής τους πορείας συγχωρώντας, ακόμα και με το ESP πλήρως απενεργοποιημένο, το λάθος.

«Καταδικασμένο» να ζει στη σκιά του RS, το Focus ST φαντάζει πλέον πιο αποτελεσματικό στον ρόλο ενός Grand Turismo, χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια ότι οι επιδόσεις του και έως ένα βαθμό η συμπεριφορά του στην άσφαλτο δεν δικαιολογούν έστω και τον προσωρινό τίτλο του κορυφαίου στην γκάμα της Ford.

auto.in.gr

Sports in

Τσιτσιπάς: «Το να είμαι Έλληνας και να παίζω στους Ολυμπιακούς είναι σα να τρώω πίτσα στη Ρώμη»

Ο Στέφανος Τσιτσιπάς μίλησε και για τους Ολυμπιακούς Αγώνες που θα γίνουν στο Παρίσι δηλώνοντας ενθουσιασμένος.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τετάρτη 08 Μαϊου 2024