Τρίτη 23 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Seat Leon 1.0 Eco TSI 115PS: Και οι τρεις είναι υπέροχοι

Seat Leon 1.0 Eco TSI 115PS: Και οι τρεις είναι υπέροχοι

Η Seat κατεβάζει ακόμα περισσότερο τον πήχη των κυβικών, ενσωματώνοντας στα μέχρι σήμερα γνωστά χαρακτηριστικά του μικρομεσαίων διαστάσεων Leon έναν τρικύλινδρο TSI κινητήρα χωρητικότητας 1,0 λίτρου.

Γιάννης Αδάναλης

Σχεδόν έξι μήνες μετά την ισχυροποίηση του, μέχρι σήμερα, γνωστού τετρακύλινδρου TSI κινητήρα των 1.197 κ.εκ. η Seat ανατρέπει για μια ακόμα φορά τα αριθμητικά δεδομένα στην γκάμα του Leon, προικίζοντας το μικρομεσαίων διαστάσεων hatchback με έναν τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 999 κ.εκ.

Αν και η παρουσία ενός τρικύλινδρου συνόλου στη συγκεκριμένη κατηγορία δεν αποτελεί ένα πρωτοφανές γεγονός -έχει προηγηθεί ο αντίστοιχου κυβισμού βενζινοκινητήρας του Ford Focus- ο TSI του 1,0 λίτρου αποτελεί από μόνος του μια εξαιρετική αφορμή ώστε να βρεθείς ξανά στο αριστερό κάθισμα ενός αυτοκινήτου που κουβαλά τη δική του ιστορία στην ελληνική αγορά.

Με τη γλώσσα των αριθμών η εν λόγω έκδοση αναδεικνύεται ως η πλέον αποδοτική στην βενζινοκίνητη γκάμα του δημοφιλούς Seat, καθώς παρά την παραγωγή των 115 ίππων και των 200 Nm ροπής, η κατανάλωση καυσίμου κινείται σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα.

Σύμφωνα με την ισπανική αυτοκινητοβιομηχανία το Leon των 999 κ.εκ. απαιτεί σε μικτές συνθήκες μόλις 4,3 λίτρα καυσίμου ώστε να διανύσει μια απόσταση 100 χιλιομέτρων, με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα να διατηρούνται έστω και οριακά κάτω από τα 100 γραμμ./χλμ.

Οι επιδόσεις είναι ένα ακόμα στοιχείο που μπορεί να εντάξει κανείς στην επιχειρηματολογία της μικρότερης, σε κυβισμό, έκδοσης του Leon, βλέποντας τα 100 χλμ./ώρα να επιτυγχάνονται από στάση σε μόλις 9,6 δευτερόλεπτα και τη μέγιστη ταχύτητα κίνησης να σταματά στα 202 χλμ./ώρα.

Φυσικά, τίποτα από τα παραπάνω δεν θα ήταν εφικτό, αν το τρικύλινδρο σύνολο που φέρει την υπογραφή του VW Group δεν είχε στο πλευρό του ένα απόλυτα ισορροπημένο, σε κλιμάκωση, μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων και το πολύτιμο σύστημα start&stop.

Χαρακτηριστικά, όπως η «κλειστή» κεντρική εισαγωγή αέρα και τα πρόσθετα αεροδυναμικά πτερύγια στην πέμπτη πόρτα του χώρου αποσκευών, μαρτυρούν άλλωστε ότι προτεραιότητα της συγκεκριμένης έκδοσης, που τιτλοφορείται ως «Ecomotive», είναι ο περιορισμός του περιβαλλοντικού αποτυπώματός της.

Μια προτεραιότητα που δεν επιβάλλει παρ’ όλα αυτά περιορισμούς στην απόδοση, τη συμπεριφορά ή ακόμα και στις εξοπλιστικές επιλογές μια πρότασης που ενδεχομένως θα μπορούσε να συμβιβαστεί με λιγότερα.

Στην έκδοση Style, τη μοναδική για την ώρα στα 999 κ.εκ., το Leon δικαιολογεί και με το παραπάνω την τιμή των 16.540 ευρώ, διαθέτοντας -μεταξύ άλλων- διζωνικό κλιματισμό, έξι αερόσακους, ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη αφής και σύστημα ανοικτής ακρόασης τεχνολογίας Bluetooth, cruise control και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών.

Aντιστοίχως, τα 380 λίτρα του χώρου αποσκευών είναι ενδεικτικά των μεταφορικών δυνατοτήτων του μικρομεσαίου Seat και της γενικότερης προσπάθειας που κατέβαλε στην τρίτη κατά σειρά γενιά του ώστε να ανακτήσει τον απαραίτητο, για τη συγκεκριμένη κατηγορία, «οικογενειακό» χαρακτήρα.

Επιστρέφοντας στον τρικύλινδρο TSI κινητήρα, το γεγονός ότι ο κραδασμός που παράγει η λειτουργία του μετά βίας γίνεται αντιληπτός στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, αποτελεί την καλύτερη απόδειξη πως πρόκειται για ένα εξαιρετικά πολιτισμένο σύνολο.

Σε εξίσου χαμηλά επίπεδα διατηρείται και ο θόρυβος ακόμα και όταν φτάσει η στιγμή να διεκδικήσεις τους 115 ίππους και τα 200 Nm ροπής, βυθίζοντας με μεγαλύτερη αποφασιστικότητα το δεξί πεντάλ.

Βέβαια, πριν προλάβεις να εξαντλήσεις τη διαδρομή του γκαζιού, η προθυμία που παρουσιάζει το τρικύλινδρο μοτέρ σχεδόν από το ρελαντί καθιστά… καταχρηστική την εκδήλωση μιας επιθετικότερης συμπεριφοράς.

Αξιοποιώντας τη θεαματική ελαστικότητα του κινητήρα αλλά και την ταχύτερη απόκριση του βελτιωμένου σε όλα τα επίπεδα συστήματος start&stop, τα νούμερα της κατανάλωσης καυσίμου μπορούν να συγκριθούν με εκείνα μιας πετρελαιοκίνητης πρότασης. Μάλιστα αν οι συνθήκες το ευνοήσουν, το Leon των 999 κ.εκ. θα κινηθεί πολύ κοντά στα νούμερα που ανακοινώνει ο κατασκευαστής του.

Υιοθετώντας λύσεις που έχουν ήδη δοκιμαστεί με επιτυχία σε αντίστοιχου προσανατολισμού προτάσεις του VW Group, πολύ κοντά στις ήδη γνωστές εκδόσεις του μικρομεσαίου Seat κινείται και η συμπεριφορά του στην άσφαλτο,

Η παρουσία του ημι-άκαμπτου άξονα στους πίσω τροχούς (οι κορυφαίες εκδόσεις του αυτοκινήτου εξοπλίζονται με πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων) δεν έχει μετριάσει την ικανότητα του πλαισίου να διαχειρίζεται με αποτελεσματικότητα τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος.

Από τη στιγμή, λοιπόν, που η άνεση αποτελεί μια λίγο-πολύ δεδομένη κατάκτηση για την τρίτη γενιά του Leon, δικαίως η προσοχή σου μεταφέρεται στον κινητήριο άξονα.

Όπως είναι φυσικό οι 115 ίπποι και τα 200 Nm ροπής δεν θα μπορούσαν να αποτελέσουν ουσιαστική απειλή για τους μπροστινούς τροχούς του Leon. Σε περίπτωση, πάντως, που υπάρξει η υποψία υποστροφής, το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης -γνωστό και ως XDS- βρίσκεται πάντα εκεί ώστε να επαναφέρει τις ισορροπίες, μεταβάλλοντας με τη συμβολή του συστήματος πέδησης την κατανομή της διαθέσιμης ροπής.

Το Seat Leon των 999 κ.εκ. δεν κρύβεται πίσω από την ιδιαιτερότητα του τρικύλινδρου-υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα του. Αντιθέτως, αποκαλύπτει από την πρώτη στιγμή με την πληθωρικότητα των χαρακτηριστικών του και κυρίως με την αποδοτικότητά του τον λόγο για τον οποίο ο γερμανικός όμιλος αυτοκινητοβιομηχανιών επέλεξε να εξελίξει ένα κινητήριο σύνολο ευθέως ανταγωνιστικό του καταξιωμένου και πολυφορεμένου TSI των 1,2 λίτρων.

auto.in.gr

Sports in

Στη «χρυσή βίβλο» της UEFA o Ολυμπιακός!

Η ομάδα του Πειραιά φιγουράρει πια δίπλα στα μεγαθήρια της Ευρώπης μετά την κατάκτηση του Τσάμπιονς Λιγκ των Νέων.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 23 Απριλίου 2024