Σάββατο 27 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
BMW X1 xDrive20d 2015: Νέα αρχή

BMW X1 xDrive20d 2015: Νέα αρχή

Την εικόνα αλλά και τις προδιαγραφές ενός σύγχρονου SUV αποκτά στη δεύτερη γενιά της η BMW X1, φροντίζοντας στην έκδοση diesel των 190 ίππων να μας υπενθυμίσει τον ηγετικό της ρόλο στην εν λόγω κατηγορία.

Γιάννης Αδάναλης

Τριάντα χρόνια πριν, στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, η BMW αποκάλυπτε την 325i «Allrad», την πρώτη τετρακίνητη πρόταση στην ιστορία της.

Ένα μηχανικό διαφορικό, ικανό να μεταφέρει το 37% της διαθέσιμης ροπής στους μπροστινούς τροχούς, «ανάγκαζε» την «τριάρα» να αναζητήσει νέα πεδία δράσης, όχι όμως και να εγκαταλείψει τον αδιαπραγμάτευτο -ακόμα και σήμερα- ασφάλτινο προσανατολισμό της.

Το πρωτόγονο μεν, αποτελεσματικό δε σύστημα τετρακίνησης της 325i Αllrad ήταν μόνο η αρχή, καθώς με το πέρασμα του χρόνου η μετάδοση της κίνησης στους τέσσερις τροχούς εξελίχθηκε σε προαπαιτούμενο για τη συντριπτική πλειοψηφία των προτάσεων του Βαυαρού κατασκευαστή.

Ανάμεσα σε αυτές τις προτάσεις ανήκει και η ΒMW X1, η οποία σήμερα -στη δεύτερη κατά σειρά γενιά της- διεκδικεί με ακόμα μεγαλύτερες αξιώσεις τον τίτλο του SUV.

Ο μυώδης σχεδιασμός του αμαξώματος και οι νέες αναλογίες που έχουν προκύψει από τη χρήση μιας νέας, προσθιοκίνητης πλατφόρμας αρκούν ώστε να ορίσουν τις διαχωριστικές γραμμές ανάμεσα στο χθες και το σήμερα.

Το μικρότερο σε διαστάσεις όχημα ελευθέρου χρόνου στη σημερινή γκάμα της BMW -το μήκος διατηρείται κάτω από τα 4,45 μέτρα- είναι ταυτόχρονα και το πιο δυναμικό, εξωτερικεύοντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τον διττό προσανατολισμό του.

Αν και τα 18,7 εκατοστά της απόστασης που χωρίζουν τις επιφάνειες του αμαξώματος από το έδαφος επιτρέπουν ακόμα και στον απλό παρατηρητή να μιλήσει για εκτός δρόμου δυνατότητες, ο συνδυασμός του δίλιτρου κινητήρα diesel απόδοσης 190 ίππων με το αναγνωρισμένης αξίας αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης είναι εκείνος που επιτρέπει στη νέα X1 να διαφοροποιείται από τους ανταγωνιστές της.

Στο εσωτερικό τμήμα η εικόνα δεν απέχει από τα σχεδιαστικά ή τα ποιοτικά πρότυπα μιας BMW. Βέβαια, στοιχεία όπως ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου, μαρτυρούν πως βρίσκεσαι στο αριστερό κάθισμα του πιο προσιτού SUV στην γκάμα της γερμανικής φίρμας και όχι σε εκείνο της πολυτελέστερης Χ3.

Στοιχεία του προαιρετικού, κατά κύριο λόγο, εξοπλισμού εξασφαλίζουν παρ’ όλα αυτά την απαραίτητη, για κάθε τετράτροχο που θέλει να ονομάζεται premium, αστερόσκονη.

Πέρα από τις δερμάτινες επενδύσεις, η υψηλής ευκρίνειας οθόνη στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας μεγέθους 8,8 ιντσών και το Head-Up Display αποτελούν ένα μικρό δείγμα γραφής των επιλογών που έχει κανείς στη διάθεσή του ώστε να προσαρμόσει την βαυαρική πρόταση στα «θέλω του».

Την ικανότητα της προσαρμογής στις εκάστοτε μεταφορικές ανάγκες διαθέτει και ο αισθητά μεγαλύτερος, σε σχέση πάντα με το πρόσφατο παρελθόν, θάλαμος επιβατών.

Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα της… μεγέθυνσης που παρουσιάζουν οι διαστάσεις στο εσωτερικό αποτελεί το διαμέρισμα των αποσκευών, ο όγκος του οποίου αυξήθηκε από τα 420 στα 505 λίτρα.

Εξίσου πληθωρική είναι και η παρουσία της X1 στην άσφαλτο. Οι 190 ίπποι και τα 400 Nm ροπής του δίλιτρου και φυσικά υπερτροφοδοτούμενου πετρελαιοκινητήρα δεν κρύβονται, καθώς το παραμικρό άγγιγμα του δεξιού πεντάλ επιτρέπει στο βαυαρικό SUV να επιταχύνει με τρόπο εντυπωσιακό για τα δεδομένα της κατηγορίας του.

Τέσσερα προεπιλεγμένα προγράμματα οδήγησης επιτρέπουν την προσαρμογή των βασικών χαρακτηριστικών του αυτοκινήτου στις συνθήκες κίνησης. Sport και Sport+ διεκδικούν το μέγιστο των δυνατοτήτων από κινητήρα και κιβώτιο, στη θέση Normal το ζητούμενο είναι η ισορροπία ανάμεσα στην άνεση και τη δυναμική, ενώ επιλέγοντας τη λειτουργία ECO PRO η εξοικονόμηση ενέργειας έχει τον πρώτο λόγο.

Ανεξαρτήτως προγράμματος, το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων απλώνει με χαρακτηριστική ευκολία την απόδοση του κινητήρα στην άσφαλτο. Με την ίδια ευκολία πρόκειται να υποστηρίξει τις χειροκίνητες αλλαγές ταχυτήτων και έναν ακόμα πιο γρήγορο ρυθμό που αργά ή γρήγορα θα αναπτύξεις.

Το ζυγισμένο πλαίσιο, το σωστό βάρος και η πλούσια πληροφόρηση του συστήματος διεύθυνσης, το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης, ακόμα και τα καλορυθμισμένα ηλεκτρονικά βοηθήματα του αυτοκινήτου μεταμορφώνουν την X1 σε ευθύβολο, απολύτως ελεγχόμενο και αποτελεσματικό «όπλο».

Αρκεί να σημαδέψεις σωστά και να μείνεις στο γκάζι επενδύοντας στα σχεδόν ανεξάντλητα όρια πρόσφυσης ενός SUV που γνωρίζει πολύ καλά πώς να βγάζει το ψωμί του στην άσφαλτο.

Αντιθέτως, η παρουσία της νέας X1 στο χώμα και την λάσπη δεν θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη. Ναι μεν το βαυαρικό SUV διαθέτει τις απαραίτητες προδιαγραφές ώστε να ανταποκριθεί και σε αυτόν τον ρόλο, η πράξη ωστόσο αποδεικνύει το αντίθετο, προκαλώντας την αμηχανία μιας ξεκάθαρα ασφάλτινης κατασκευής.

Η νέα BMW X1 αποτελεί με διαφορά την καλύτερη και πληρέστερη πρόταση της κατηγορίας της, πόσο μάλλον όταν μιλάμε για μια έκδοση που συνδυάζει την αποδοτικότητα ενός κινητήρα diesel με την τετρακίνηση και το state of the art οκτατάχυτο κιβώτιο της ZF.

O μεγαλύτερος αντίπαλός της; Η μεγαλύτερων διαστάσεων BMW X3, τον λόγο ύπαρξη της οποίας θέτει,σε μια αγορά όπως η ελληνική, υπό σοβαρή αμφισβήτηση.

auto.in.gr

Sports in

Σπανούλης: H ζημιά από έναν πρώην συμπαίκτη του (vid)

Ο Σπανούλης ήταν αδύνατο να του βάλει φρένο και ο Σερμαντίνι με αυτό το περίεργο στυλ έφτασε τους 21 πόντους, έχοντας 7/8 δίποντα.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 27 Απριλίου 2024