Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Honda Civic Sport 1.6 i-DTEC: Ο τελευταίος σαμουράι

Honda Civic Sport 1.6 i-DTEC: Ο τελευταίος σαμουράι

Το δυναμικό προσανατολισμό του έρχεται να επιβεβαιώσει το Honda Civic συνδυάζοντας τα ιδιαίτερα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά της έκδοσης Sport με την αποδοτικότητα του γνώριμου 1.600άρη πετρελαιοκινητήρα.

Για όσους είχαν την ευκαιρία να βρεθούν στο αριστερό κάθισμα του Honda Civic, η παρουσία του ιαπωνικού μικρομεσαίου hatchback ανάμεσα στις δυναμικότερες προτάσεις της κατηγορίας του δεν θα πρέπει να αποτελεί έκπληξη.

Μπορεί από την γκάμα του να λείπει ένας υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης, ο οποίος θα εξασφάλιζε τις απαραίτητες επιδόσεις, ωστόσο, το Civic κατάφερε να βρει πίσω από τα χαρακτηριστικά λειτουργίας ενός εξαιρετικά αποδοτικού πετρελαιοκινητήρα την ευκαιρία να αναδείξει τον οδηγοκεντρικό προσανατολισμό του.

Στην έκδοση Sport τα πράγματα γίνονται ακόμη πιο ξεκάθαρα. Όχι μόνο γιατί το Civic απέκτησε σχεδιαστικά χαρακτηριστικά που παραπέμπουν ευθέως στην κορυφαία εκδοχή του (βλέπε Type R) αλλά γιατί μετά την πρόσφατη επικαιροποίηση των προδιαγραφών του, το μικρομεσαίων διαστάσεων Honda ενίσχυσε περαιτέρω το ευρωπαϊκό του προφίλ.

Στοχευμένες παρεμβάσεις στις ρυθμίσεις των αναρτήσεων και του συστήματος διεύθυνσης κάνουν το ιαπωνικό hatchback ακόμη πιο ανταποδοτικό, χωρίς ωστόσο να υποβαθμίζουν την ικανότητα του να υποστηρίζει τον ρόλο στον οποίο το είχαμε συνηθίσει.

Οι ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες καθώς και οι σκουρόχρωμες ζάντες των 17 ιντσών «ντύνουν» το πεντάθυρο αμάξωμα του Civic, αναδεικνύοντας τη διαφορετικότητα που ούτως ή άλλως το χαρακτηρίζει.

Τον ίδιο χαρακτηρισμό μπορείς να χρησιμοποιήσεις και για τις επιφάνειες του εσωτερικού, καθώς ο πολυεπίπεδος σχεδιασμός του ταμπλό διαθέτει μια καλοδεχούμενη μοναδικότητα.

Η ποιότητα της ιαπωνικής κατασκευής δεν θα μπορούσε να αμφισβητηθεί, καθώς πέρα από την άριστη συναρμογή και την απουσία τριγμών μετά από 16.000 απαιτητικά χιλιόμετρα, το ταμπλό καλύπτεται από μαλακά πλαστικά.

Το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Honda Connect με την έγχρωμη οθόνη αφής των 7 ιντσών και το μάλλον δύσχρηστο περιβάλλον χρήστη δεν αποτελεί τη μοναδική προσθήκη στον εξοπλιστικό κατάλογο του αυτοκινήτου.

Στον βασικό εξοπλισμό του επικαιροποιημένου Civic συναντάς -μεταξύ άλλων- το σύστημα αυτόνομης πέδησης, το οποίο έχει όριο λειτουργίας τα 30 χλμ./ώρα.

Επιστρέφοντας στα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, ο συνδυασμός του κινητήρα diesel των 1,6 λίτρων με το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων μοιάζει ιδανικός.

Αποδίδοντας 120 ίππους και 300 Nm, ο πετρελαιοκινητήρας της Honda συνδυάζει τα καλύτερα από δύο κόσμους. Σε χαλαρούς ρυθμούς αυτό που θα εκτιμήσεις είναι η αποδοτικότητά του, καθώς μόνο σε ασφυκτικές συνθήκες κίνησης θα δεις την κατανάλωση καυσίμου να υπερβαίνει τα 6 λίτρα/100 χλμ.

Στο εθνικό και το επαρχιακό δίκτυο, η εικόνα είναι πολύ διαφορετική με τον 1.600άρη κινητήρα να υποστηρίζει και με το παραπάνω τις αναγνωρισμένες δυνατότητες του πλαισίου.

Τα νούμερα των επιδόσεων (0-100 χλμ/ώρα σε 10,2 δευτερόλεπτα) αποκαλύπτουν τη μισή αλήθεια, καθώς η άλλη μισή «κρύβεται» στον τρόπο με τον οποίο οι 120 ίπποι και τα 300 Nm παράγονται και ως εκ τούτου καταλήγουν στην άσφαλτο.

Ο i-DTEC της Honda δεν διαθέτει το περιορισμένο εύρος λειτουργίας ενός παραδοσιακού πετρελαιοκινητήρα, δεν παρουσιάζει σημάδια «κόπωσης» όταν η βελόνα του στροφόμετρου υπερβεί τις 3.000-3.500 σ.α.λ. και σε καμία περίπτωση δεν παράγει εκείνες τις… ποσότητες θορύβου ή κραδασμού που θα μπορούσαν να αμφισβητήσουν την άνεση στον θάλαμο επιβατών.

Στο πλευρό του πετρελαιοκινητήρα των 1,6 λίτρων στέκεται ο εξαιρετικής ακρίβειας επιλογέας του μηχανικού κιβωτίου, όπως άλλωστε και το βελτιωμένο σε όλα τα επίπεδα σύστημα διεύθυνσης.

Το Agile Handling Assist έρχεται να συμπληρώσει το παζλ, επιβραδύνοντας εκείνους τους τροχούς που παρουσιάζουν απώλεια πρόσφυσης και προσδίδοντας ακόμα μεγαλύτερη σιγουριά στο πάτημα του μικρομεσαίου Honda.

Παρά τη φθορά των ελαστικών, παρά την υποψία υγρασίας στην άσφαλτο, το πετρελαιοκίνητο Civic επιβεβαίωσε στην πράξη το προσωνύμιο της εξοπλιστικής, κατά τ’ άλλα, έκδοσης.

Περισσότερο σπορ, περισσότερο συμμετοχικό, περισσότερο… ιαπωνικό από τους ευρωπαίους ανταγωνιστές τους, το σημερινό Honda Civic καρπώνεται στη δύση της καριέρας του τα οφέλη που προκύπτουν από τον συνδυασμό ενός μοναδικού σε χαρακτηριστικά πετρελαιοκινητήρα με το αριστοτεχνικά ζυγισμένο πλαίσιο μιας αναμφίβολα οδηγοκεντρικής κατασκευής.

auto.in.gr

Sports in

Παρτιζάν – Ολυμπιακός 69-74: Τεράστια νίκη στο Βελιγράδι και βήμα τετράδας!

Ο Ολυμπιακός βρέθηκε ακόμα και στο -13, αλλά με αντεπίθεση διαρκείας γύρισε τούμπα το παιχνίδι και πέτυχε μια σπουδαία νίκη στη μάχη για την τετράδα.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024