Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
VW Touareg 3.0 TDI 4MOTION: Της κλασικής σχολής

VW Touareg 3.0 TDI 4MOTION: Της κλασικής σχολής

Διατηρώντας τον τίτλο του κορυφαίου SUV στην γκάμα της VW αλλά και τις εκτεταμένες εκτός δρόμου δυνατότητες, το ανανεωμένο Touareg παραμένει ένα από τα ικανότερα δείγματα της κατηγορίας του.

Γιάννης Αδάναλης

Η είσοδος της VW, όπως άλλωστε και των περισσοτέρων αυτοκινητοβιομηχανιών, στην κατηγορία των SUV πραγματοποιήθηκε με τον πλέον εντυπωσιακό τρόπο. Με προτάσεις που δεν επιχείρησαν να κάνουν οποιαδήποτε έκπτωση στις προδιαγραφές τους, διατηρώντας όχι μόνο τα μεγέθη των πάλαι ποτέ κραταιών off roaders αλλά σε μεγάλο βαθμό και τις εκτός δρόμου ικανότητές τους.

Σχεδόν δεκαπέντε χρόνια μετά, ο μοναδικός εκείνη την εποχή εκπρόσωπος της VW στην εν λόγω κατηγορία παραμένει, ως το κορυφαίο όχημα ελευθέρου χρόνου της γερμανικής φίρμας, στην ίδια κατεύθυνση.

Η πρόσφατη ανανέωση της δεύτερης κατά σειράς γενιάς του Touareg εκσυγχρόνισε το σχεδιαστικό και το τεχνολογικό προφίλ του επιβλητικού SUV χωρίς παρόλα αυτά να αλλάξει τον προσανατολισμό του.

Το μήκος των 4,8 μέτρων είναι μάλλον αρκετό ώστε να το τοποθετήσεις με ακρίβεια απέναντι στους ουκ ολίγους ανταγωνιστές τους, ωστόσο, οι προδιαγραφές του και μάλιστα οι τεχνικές είναι εκείνες που επί της ουσίας του επιτρέπουν να φιγουράρει ανάμεσα στις κορυφαίες προτάσεις της κατηγορίας του.

Η ποιότητα δεν λείπει από το εσωτερικό, το οποίο μετά την επικαιροποίηση του εξοπλισμού συνοδεύεται από μια μακρά λίστα προηγμένων εφαρμογών άνεσης και ασφάλειας.

Από την άλλη, ο σχεδιασμός συγκεκριμένων τμημάτων σε επαναφέρει στην πραγματικότητα ενός αυτοκινήτου που πέρασε στην παραγωγή πριν από περίπου έξι χρόνια.

Χωρίς να δείχνει παρωχημένος και φυσικά χωρίς να στερείται της άνεσης που εξασφαλίζουν οι γενναιόδωρες εξωτερικές διαστάσεις, ο θάλαμος επιβατών του Touareg είναι προφανές πως απέχει από το παράδειγμα των σαφώς πιο σύγχρονων και πιο φανταχτερών προτάσεων του γερμανικού ομίλου.

Το παιχνίδι του εντυπωσιασμού στην προκειμένη περίπτωση αναλαμβάνουν να παίξουν οι πολυάριθμοι διακόπτες της κεντρικής κονσόλας, οι οποίοι μόνο διακοσμητικοί δεν είναι καθώς επιτρέπουν στον οδηγό να παραμετροποιήσει σε πραγματικό χρόνο από τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του εξακύλινδρου diesel μέχρι την απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος και την κατανομή της ροπής.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή, ξεδιπλώνοντας τις τεχνικές προδιαγραφές ενός SUV που τιμά και με το παραπάνω τον τίτλο του.

Αντιπροσωπεύοντας το 90% των εκδόσεων του αυτοκινήτου που διατίθενται στην ευρωπαϊκή ήπειρο, ο πετρελαιοκινητήρας των 3,0 λίτρων αποτελεί την προφανή επιλογή.

Μάλιστα, στην ισχυρότερη εκδοχή του με τους 262 ίππους και τα 580 Nm, πέρα από την περιορισμένη -τηρουμένων των αναλογιών- κατανάλωση καυσίμου μπορεί να υπερηφανεύεται και για τις επιδόσεις που χαρίζει στο βάρους 2,2 τόνων Touareg.

Το έργο του V6 κινητήρα diesel υποστηρίζει ένα αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, το γνωστό σε όλους Tiptronic, το οποίο στην ανανεωμένη εκδοχή του αυτοκινήτου απέκτησε τη λειτουργία coasting ή αν προτιμάτε τη δυνατότητα να… απομονώνεται όταν οι συνθήκες το επιτρέπουν χαρίζοντας την ευκαιρία στο αυτοκίνητο να «κυλά» χωρίς τη συμμετοχή του συστήματος κίνησης-μετάδοσης και ως εκ τούτου να περιορίζει στο ελάχιστο τις ενεργειακές απαιτήσεις του.

Μιλώντας για την έκδοση Terrain Tech, στην οποία και προσφέρεται το Touareg στη χώρα μας, το «συμβατικό» κεντρικό διαφορικό Torsen αντικαθίσταται από ένα ενισχυμένο που εκτός των άλλων διαθέτει και σχέσεις υποπολλαπλασιασμού.

Υπό κανονικές συνθήκες, το 60% της διαθέσιμης ροπής καταλήγει στους πίσω τροχούς, ωστόσο, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να «κλειδώσει» τόσο το κεντρικό διαφορικό, εξασφαλίζοντας το ισόποσο μοίρασμα της ροπής, όσο και το πίσω διαφορικό.

Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, η έκδοση Terrain Tech διαθέτει αυξημένη (κατά 10 χιλιοστά στον μπροστινό άξονα και κατά 15 χιλιοστά στον πίσω) απόσταση από το έδαφος, ενώ στην περίπτωση που επιλέξει κανείς την προαιρετικά διαθέσιμη αερανάρτηση, το περίφημο ground clearance φτάνει ως τα 30 εκατοστά.

Εκτός από τη δυνατότητα να κινείσαι οπουδήποτε και να περνάς πάνω από ότιδήποτε, η αερανάρτηση σού χαρίζει την ευκαιρία να προσαρμόζεις τα χαρακτηριστικά απόσβεσής της και σε σημαντικό βαθμό τη συμπεριφορά του πλαισίου στην άσφαλτο.

Αν και στο τέλος της ημέρας πολύ δύσκολα θα καταφέρεις να αμφισβητήσεις τους νόμους της Φυσικής και ειδικότερα την αδράνεια που «παράγει» το βάρος των 2,2 τόνων, επιλέγοντας τη ρύθμιση Sport οι κινήσεις του αμαξώματος -όπως άλλωστε και η απόσταση που το χωρίζει από το έδαφος- περιορίζονται και το Touareg των 262 ίππων αποκτά αναμφίβολα έναν πιο ασφάλτινο-δυναμικό προφίλ.

Επιθετικότερη είναι και η στάση που υιοθετούν τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, κάτι που στην ελληνική άσφαλτο δεν θα μπορούσε όπως είναι φυσικό να περάσει απαρατήρητο.

Επιλέγοντας, λοιπόν, έναν πιο ταξιδιάρικο ρυθμό και ένα από τα προγράμματα Normal ή Comfort, πολύ γρήγορα αντιλαμβάνεσαι πως ο μόνος και ο πιο ασφαλής τρόπος για να αξιοποιήσεις τις αρετές του ανανεωμένου Touareg είναι να ευθυγραμμιστείς όσο το δυνατόν ταχύτερα με τις ιδιαιτερότητες που κρύβουν οι προδιαγραφές του.

Είναι σχεδόν σίγουρο πως ο εξακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας θα σε ανταμείψει βλέποντας την κατανάλωση καυσίμου να περιορίζεται σε μονοψήφια νούμερα και η ποιότητα της κύλισης θα αναδείξει τον premium προσανατολισμό του αυτοκινήτου.

Ακόμα και έτσι, πάντως, η έκπληξη έρχεται από τις εκτεταμένες εκτός δρόμου δυνατότητες του γερμανικού SUV. Από τις δυνατότητες που το διαφοροποιούν από τη συντριπτική πλειοψηφία των ανταγωνιστών του και του χαρίζουν ουσιαστικό λόγω ύπαρξης απέναντι σε προτάσεις όπως το «αδερφό» Audi Q7.

auto.in.gr

Sports in

Σάλος με τον Ρούντιγκερ: Αντιδράσεις για ποστάρισμά του που παραπέμπει σε… ISIS

Ο Αντόνιο Ρούντιγκερ έχει ξεσηκώσει αντιδράσεις με ένα ποστάρισμά του με αφορμή το Ραμαζάνι.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024