Σάββατο 20 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Mercedes-AMG GT S: Τα διαμάντια είναι παντοτινά

Mercedes-AMG GT S: Τα διαμάντια είναι παντοτινά

Η AMG GT S των 510 ίππων πατά επί ελληνικού εδάφους, θαμπώνοντας με τη λάμψη που της χαρίζουν το απόκοσμο παρουσιαστικό της και οι υπερφυσικές δυνατότητές της στην άσφαλτο.

Γιάννης Αδάναλης

Στις περιγραφές που τη συνοδεύουν δεν θα συναντήσεις πουθενά τον βαρύγδουπο τίτλο του υπεραυτοκινήτου. Δεν είναι η μετριοπάθεια εκείνη που κάνει τους ανθρώπους της Mercedes-Benz να «μετρούν» τα λόγια τους, αλλά οι αδυσώπητοι κανόνες του σύγχρονου marketing που επιβάλλουν ένα λιγότερο συναισθηματικό – περισσότερο ορθολογικό… positioning.

Άλλωστε πόσο μετριοπαθής μπορείς να είσαι όταν οδηγείς στην παραγωγή ένα τετράτροχο με το σχήμα και τις προδιαγραφές της ΑΜG GT;

Αν και έχουν περάσει σχεδόν τρία χρόνια από τη στιγμή που ο Nico Rosberg αποκάλυπτε στην ιστορική έδρα της AMG -το άσημο Affalderbach- την κορυφαία ως και σήμερα πρόταση της Mercedes-Benz, η προσπάθεια να τοποθετήσεις το γερμανικό sportscar στην πραγματική του διάσταση παραμένει μια δύσκολη υπόθεση.

Ορμώμενος από τις εξωτικές αναλογίες του αμαξώματος και από το γεγονός ότι η AMG GT εξελίχθηκε από λευκό χαρτί, με μοναδικό εφόδιο την ακλόνητη παράδοση της Mercedes-Benz στην κατασκευή πραγματικών αριστοτεχνημάτων, θα μπορούσες κάλλιστα να τη θεωρήσεις διάδοχο της SLS AMG ή ακόμα και της παλαιότερης SLR.

Βέβαια η διαφορά στα μεγέθη είναι κάτι παραπάνω από αισθητή και, αν μη τι άλλο, αρκετή για να προσδώσει στην AMG GT έναν πιο γήινο, τηρουμένων των αναλογιών, χαρακτήρα.

Ναι μεν το μακρύ ρύγχος ξυπνά μνήμες από το ένδοξο και λιγότερο ενοχικό, ως προς τη χρήση του ορυκτού πλούτου, παρελθόν ωστόσο οι αριθμοί περιγράφουν μια πραγματικότητα διαφορετική που πολύ δύσκολα θα καταφέρεις να παραβλέψεις.

Οι συνολικά μικρότερες διαστάσεις καθώς και η αντικατάσταση των gullwing θυρών με συμβατικές αφήνουν να εννοηθεί πως η AMG GT απευθύνεται σε ένα ευρύτερο… με την ευρύτερη έννοια κοινό.

Κρίνοντας μάλιστα από το γεγονός ότι από τα 6,2 λίτρα του οκτακύλινδρου συνόλου της SLS AMG έχουμε «πέσει» στα 3.982 κ.εκ. ενός νέου, διπλά υπερτροφοδοτούμενου V8 κινητήρα, το παραπάνω συμπέρασμα αποκτά ακόμα μεγαλύτερη βάση.

Κατασκευασμένος εξολοκλήρου από αλουμίνιο, o «M178» φιλοξενεί τους δύο στροβιλοσυμπιεστές στο εσωτερικό της γωνίας V που σχηματίζουν οι σειρές των κυλίνδρων, αποδίδοντας στην περίπτωση της AMG GT S 510 ίππους και 650 Nm ροπής.

Το ξηρό κάρτερ τού επιτρέπει να βρίσκεται ακόμα πιο κοντά στο έδαφος και στους μηχανικούς της Mercedes-AMG να οδηγήσουν το κέντρο βάρους σε χαμηλότερα επίπεδα.

Αντιστοίχως, η τοποθέτηση του κινητήριου συνόλου πίσω από τους μπροστινούς τροχούς, όπως άλλωστε και η μεταφορά του ημι-αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη στον πίσω άξονα, εξασφαλίζουν την ιδανική, σχεδόν ισόποση, κατανομή των 1.570 κιλών.

Από αυτά, τα 231 κιλά αναλογούν στο αλουμινένιο πλαίσιο. Αλουμίνιο, ωστόσο, συναντάς και στα πάνελ του αμαξώματος, με εξαίρεση την μετώπη που είναι κατασκευασμένη από μαγνήσιο και το χαλύβδινο πίσω καπό.

Δεμένος πια στο αριστερό κάθισμα της κίτρινης AMG GT S οι σύνθετες τεχνικές προδιαγραφές σύντομα χάνουν τη σημασία τους. Από τον αποκλειστικά διθέσιο θάλαμο επιβατών δεν λείπει απολύτως τίποτα.

Παρών δηλώνουν όλες οι απαραίτητες εφαρμογές άνεσης και ασφάλειας, την ίδια στιγμή που η παρουσία δέρματος στις επιφάνειες του ταμπλό υπενθυμίζει την αριστοκρατική καταγωγή του αυτοκινήτου.

Οι πιο σχολαστικοί ενδεχομένως να εντοπίσουν κάποιες… παρατυπίες σε επίπεδο εργονομίας, όπως είναι η τοποθέτηση του επιλογέα ταχυτήτων λίγα εκατοστά στην ίδια ευθεία με τον αγκώνα σου, πολύ γρήγορα ωστόσο μαθαίνεις να ζεις με αυτές.

Είναι θέμα χρόνου να εξοικειωθείς με τους αναρίθμητους διακόπτες του AMG DRIVE UNIT και το εύρος των παραμετροποιήσεων που αυτό προσφέρει. Είναι θέμα χρόνου να υποκύψεις στις υποσχέσεις που αφήνει το βραχνό κροτάλισμα του διπλά υπερτροφοδοτούμενου V8 κινητήρα, απελευθερώνοντας την κτηνώδη ισχύ του.

Κανείς δεν αμφισβητεί την ικανότητα της AMG GT να καλύπτει αποστάσεις με την άνεση, την ευκολία και προφανώς την ταχύτητα ενός αυθεντικού gran turismo. Βλέπετε, στην ισχυρότερη εκδοχή της τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό, χαρίζοντας τη δυνατότητα να προσαρμόζεις σε πραγματικό χρόνο τα χαρακτηριστικά απόσβεσης της ανάρτησης.

Ακόμα και έτσι, πάντως, αντιλαμβάνεσαι πως η συγκεκριμένη Mercedes-AMG δεν δημιουργήθηκε για να γράφει άκοπα χιλιόμετρα στο εθνικό δίκτυο με τον δείκτη του στροφόμετρου κολλημένο λίγο πάνω από ρελαντί.

Γεννήθηκε για τα δύσκολα. Είναι η στιγμή που ο περιστροφικός διακόπτης του DRIVE SELECT γυρνά στο πρόγραμμα RACE. Κινητήρας, κιβώτιο και αναρτήσεις περνούν σε θέση μάχης, τα «ηλεκτρονικά» υποχωρούν, ο ήχος των εξατμίσεων θεριεύει.

Πριν καταφέρεις να πάρεις την πρώτη σου ανάσα, η AMG GT S έχει υπερβεί τα 100 χλμ./ώρα. Πριν ολοκληρώσεις την πρώτη σου σκέψη η ένδειξη του ταχύμετρου τρομάζει, ξυπνώντας άγνωστα, ως εκείνη τη στιγμή, ένστικτα επιβίωσης.

Από στροφή σε στροφή αποκτάς μεγαλύτερη πίστη στα χέρια σου. Μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση. Τα ακούραστα φρένα, η ανεξάντλητη πρόσφυση, οι αστραπιαίες αλλαγές σχέσεων, η απολύτως γραμμική απόδοση του κινητήρα οικοδομούν πιο σύντομα απ’ ότι είχες αρχικά προβλέψει μια σχέση απόλυτης εμπιστοσύνης.

Η πλήρης απενεργοποίηση των ηλεκτρονικών βοηθημάτων δεν αλλάζει σημαντικά την παραπάνω εικόνα. Ο τρόπος με τον οποίο οι 510 ίπποι και τα 650 Nm ροπής περνούν στην ελληνική άσφαλτο εξακολουθεί, στις περισσότερες των περιπτώσεων, να μην χωρά λογική εξήγηση.

Με τα ελαστικά της Michelin και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό να δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους, θα πρέπει να προκαλέσεις την αποσταθεροποίηση του πίσω άξονα. Όχι όμως και την τύχη σου, εξαντλώντας άκομψα τη διαδρομή του δεξιού πεντάλ και ταυτόχρονα κάθε πιθανότητα έγκαιρης αντίδρασης.

Η AMG GT S ισορροπεί με απόλυτη επιτυχία πάνω σε εκείνη τη λεπτή κόκκινη γραμμή που επιτρέπει τον διαχωρισμό ενός sportscar από ένα αυθεντικό supercar. Πρόκειται για την ίδια, δυσδιάκριτη γραμμή που ξεχωρίζει τα παιδιά από τους άντρες.

*Eυχαριστούμε για τη φιλοξενία του το Τεχνολογικό και Πολιτιστικό Πάρκο Λαυρίου

Το Τεχνολογικό και Πολιτιστικό Πάρκο Λαυρίου (Τ.Π.Π.Λ.) ιδρύθηκε το 1992 και αποτελεί ένα πρωτοποριακό εγχείρημα του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Στεγάζεται στις βιομηχανικές εγκαταστάσεις της πρώην Γαλλικής Εταιρείας Μεταλλείων Λαυρίου (Γ.Ε.Μ.Λ.), ένα μοναδικό μνημείο βιομηχανικής κληρονομιάς και αρχιτεκτονικής.

Το εργοστάσιο κατασκευάστηκε σε χώρο 250 στρεμμάτων κατά το διάστημα 1875-1896, εξυπηρετώντας για περισσότερο από 100 χρόνια τη μεταλλευτική και μεταλλουργική επεξεργασία των αργυρομολυβδούχων κοιτασμάτων της Λαυρεωτικής, ενώ πλέον του ενός τρίτου των εγκαταστάσεων αποκαταστάθηκε και αναβαθμίστηκε από το ΕΜΠ κατά το διάστημα 1995-2001.

Σήμερα, το συγκρότημα αποτελεί μια μοναδική μαρτυρία για την εξέλιξη της βιομηχανικής ιστορίας των 19ου και 20ου αιώνα, όπως αποτυπώνεται μέσα από τα κτίρια και τον βιομηχανικό εξοπλισμό. Το 1995, με συντονισμένες ενέργειες του ΕΜΠ και της τοπικής κοινωνίας ο χώρος εντάχθηκε στα διατηρητέα μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς, ενώ βρίσκεται και υπό ένταξη στον αντίστοιχο κατάλογο της UNESCO.

Το ΕΜΠ με την υποστήριξη της τοπικής κοινωνίας, συνέβαλε στην αναγέννηση των βιομηχανικών εγκαταστάσεων και τη λειτουργία τους ως κοιτίδα ανάπτυξης και εφαρμογής καινοτόμων προϊόντων και δραστηριοτήτων τεχνολογικού, εκπαιδευτικού και πολιτιστικού περιεχομένου.

Στο χώρο φιλοξενούνται μόνιμα:

· εταιρείες οι οποίες ασχολούνται με τη παραγωγή, την ανάπτυξη και την εφαρμογή καινοτόμων ιδεών, προϊόντων και υπηρεσιών στο χώρο των σύγχρονων τεχνολογιών αλλά και

· εργαστήρια του ΕΜΠ, τα οποία ασχολούνται με την προώθηση της τεχνογνωσίας που παράγεται στο Ε.Μ.Π. και τη μεταφορά της από το Πανεπιστήμιο στις επιχειρήσεις και την κοινωνία.

· εκπαιδευτικοί φορείς, όπως το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Λαυρεωτικής και το Βιομηχανικό Βιοτεχνικό Εκπαιδευτικό Μουσείο

Φιλοξενούνται και διοργανώνονται εξάλλου περιοδικά, επιστημονικές, ερευνητικές και εκπαιδευτικές δραστηριότητες, όπως συνέδρια, σεμινάρια, ημερίδες, επιχειρηματικές συναντήσεις, εκθέσεις, ποικίλες πολιτιστικές εκδηλώσεις και δρώμενα. Τέλος, ο χώρος αποτελεί καθιερωμένο κινηματογραφικό πλατώ.

Το ΤΠΠΛ, μέσα από τις δράσεις και τις συνέργειές του συμβάλλει σταθερά στην προβολή και την ανάδειξη της ιστορίας της ευρύτερης περιοχής της Λαυρεωτικής καθώς και την ανάπτυξη της.

auto.in.gr

Sports in

Η UEFA αποθέωσε τον Ολυμπιακό για τις δύο προκρίσεις (pic)

Η UEFA με ποστάρισμά της στάθηκε και στην ομάδα Νέων του Ολυμπιακού, αλλά και στην ομάδα των ανδρών για τις δύo ευρωπαϊκές προκρίσεις μέσα σε λιγότερο από 20 ώρες στην διαδικασία των πέναλτι

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 20 Απριλίου 2024