Δοκιμάζουμε στην Ελλάδα

Audi A3 Sportback 1.6 TDI 2016: Σταθερή αξία

Audi A3 Sportback 1.6 TDI 2016: Σταθερή αξία
Mε διακριτικές παρεμβάσεις στον σχεδιασμό του αμαξώματος και τις απαραίτητες εξοπλιστικές προσθήκες, το Audi A3 Sportback διατηρεί τον τίλτο της πιο ολοκληρωμένης πρότασης στην κατηγορία των μικρομεσαίων hatchbacks με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς. Όπως ήταν αναμενόμενο, η έκδοση diesel των 1,6 λίτρων ξεχωρίζει για την αποδοτικότητά της  
6 φωτογραφίες
Διαχρονικά η προσπάθεια ανανέωσης των σχεδιαστικών προδιαγραφών ενός Audi δεν συνοδευόταν από… κοσμογονικές αλλαγές. Η επικαιροποίηση, λοιπόν, της τρίτης κατά σειρά γενιάς του A3 δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση.

Τρία χρόνια μετά την έναρξη της διάθεσής του επί ευρωπαϊκού εδάφους και χωρίς να έχει χάσει ούτε μία στιγμή την επαφή του με την κορυφή, το μικρομεσαίων διαστάσεων Audi επιστρέφει με τον κατ’ επίφαση τίτλο του νέου και με ελάχιστες ουσιαστικές διαφορές σε σχέση με τη μέχρι σήμερα γνωστή εκδοχή του.

Παρεμβάσεις στις εξωτερικές επιφάνειες του αμαξώματος σχετίζονται είτε με την προσπάθεια διαφοροποίησης από το πρόσφατο σχεδιαστικό παρελθόν, είτε με την ανάδειξη του premium χαρακτήρα, προσδίδοντας στην εικόνα του περισσότερη λάμψη.

Μια λάμψη που στην εξοπλιστική έκδοση Style ενισχύουν οι χρωμιωμένες μεν, διακριτικές δε διακοσμητικές επιφάνειες.

Αντιστοίχως, για να αντιληφθεί κανείς εκ των έσω την πρόοδο που έχει σημειώσει η ανανεωμένη εκδοχή του μικρομεσαίων διαστάσεων hatchback οφείλει να φτάσει ως τις κορυφαίες εξοπλιστικά εκδόσεις του.

Εκεί όπου ο ψηφιακός πίνακας οργάνων -Virtual cockpit στη γλώσσα των Γερμανών- καθώς και τα προηγμένα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας συνθέτουν μια απολύτως προσαρμοσμένη στα ήθη και τα έθιμα των ημερών μας πρόταση.

Σε εκδόσεις που αφορούν την ελληνική αγορά, την πληρότητα του εξοπλισμού υπογραμμίζει η παρουσία του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με την αναδυόμενη έγχρωμη οθόνη των επτά ιντσών, όπως άλλωστε και των προβολέων Xenon Plus.

Αντιθέτως, από τη βασική έκδοση απουσιάζει o ηλεκτρονικός κλιματισμός και το σύστημα που σου επιτρέπει να επιλέξεις ανάμεσα σε προγράμματα οδήγησης (drive select) και να παραμετροποιήσεις βασικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου.

Κλείνοντας με τον θάλαμο επιβατών, στοιχείο της επιτυχίας του A3 Sportback μπορεί να θεωρηθεί και η άριστη διαχείριση των εξωτερικών διαστάσεων, καθώς στην περίπτωση του πεντάθυρου αμαξώματος, τα 4,3 μέτρα μετάλλου εξασφαλίζουν υπεραρκετούς χώρους για επιβάτες και αποσκευές.

Στην πράξη, τώρα, ο κινητήρας diesel των 1,6 λίτρων είναι σχεδόν σίγουρο πως δεν πρόκειται να βάλει δύσκολα σε ένα πλαίσιο το οποίο μάλιστα έχει αποδείξει ότι είναι ικανό να διαχειριστεί πολύ μεγαλύτερα μεγέθη.

Ακόμα και έτσι, πάντως, τα 250 Nm ροπής χαρίζουν την απαραίτητη για τις αστικές και περιαστικές διαδρομές σπιρτάδα, το «ζύγισμα» της ανάρτησης την άνεση που αρμόζει σε μια premium πρόταση και οι αντιδράσεις του πλαισίου τη σιγουριά ότι στο αριστερό κάθισμα του A3 τίποτα δεν μπορεί να πάει στραβά.

Ενδεχομένως ένας TFSI κινητήρας -η βενζινοκίνητη γκάμα του ξεκινά πλέον από τα 999 κ.εκ. και τον τρικύλινδρο κινητήρα απόδοσης 115 ίππων- θα υποστήριζε με ακόμα μεγαλύτερη ευκολία το προφίλ του μικρομεσαίου Audi, στερώντας παρόλα αυτά την εντυπωσιακή αποδοτικότητα που χαρακτηρίζει τη μικρότερη σε ισχύ και κυβισμό πετρελαιοκίνητη έκδοση του αυτοκινήτου.

Βλέποντας, λοιπόν, την τιμή της κατανάλωσης καυσίμου να παραμένει ακόμα και μέσα στην πόλη στην περιοχή των 6,0 λίτρων, μπορείς με μεγαλύτερη ευκολία να παραβλέψεις τη θορυβώδη λειτουργία ενός πετρελαιοκινητήρα και το περιορισμένο εύρος λειτουργίας του.

Το A3 ήταν και παραμένει η κορυφαία πρόταση με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς της κατηγορίας των μικρομεσαίων hatchbacks. Το συντηρητικό προφίλ του είναι, ίσως, ο μοναδικός λόγος που θα σε κάνει να αναζητήσεις μια διαφορετική επιλογή και τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του πετρελαιοκινητήρα των 1,6 λίτρων μια άλλη έκδοση, από τις πολλές που διαθέτει η γκάμα του δημοφιλούς Audi.

Περισσότερες Δοκιμές
Αγορά

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
ΣΥΝΟΛΟ 2017 — 76.174
Οκτώβριος 2017 — 6.306

Οι δέκα πρώτες εταιρείες σε πωλήσεις και το μερίδιό τους στην ελληνική αγορά

Εταιρεία Πωλήσεις %
TOYOTA 8646 11,4%
NISSAN 6356 8,3%
VOLKSWAGEN 6052 7,9%
OPEL 5938 7,8%
PEUGEOT 5887 7,7%
FIAT 5658 7,4%
SUZUKI 4851 6,4%
HYUNDAI 3608 4,7%
CITROEN 3571 4,7%
MERCEDES-BENZ 3327 4,4%

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΑΓΟΡΑ
Ιανουάριος - Οκτώβριος 2017
12.149.391

Publish read?
Yes
No