Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Mercedes-Benz CLA 180d 2016: Βρείτε τις διαφορές

Mercedes-Benz CLA 180d 2016: Βρείτε τις διαφορές

Η Mercedes-Benz CLA παραμένει, μετά από μια διακριτική προσπάθεια ανανέωσης, ένα από τα πιο εντυπωσιακά τετράθυρο coupe της ελληνικής αγοράς, έστω και αν με τον κινητήρα diesel χωρητικότητας 1,5 λίτρων και απόδοσης 109 ίππων δυσκολεύεται να υποστηρίξει τον δυναμικό προσανατολισμό της.

Γιάννης Αδάναλης

Υπάρχουν πολλοί λόγοι για να σταθεί κανείς στην περίπτωση της Mercedes-Benz CLA. Oι περισσότεροι σχετίζονται με τον σχεδιασμό της, ο οποίος συνέβαλε τα μέγιστα στην προσπάθεια της γερμανικής φίρμας να αλλάξει εκ βάθρων την εικόνα της.

Το 2013, όταν και έκανε για πρώτη φορά την εμφάνισή της, όλοι μίλησαν για μια μικρότερη και σημαντικά πιο προσιτή CLS, εστιάζοντας στον τρόπο με τον οποίο η οροφή συναντούσε το πίσω τμήμα του αμαξώματος.

Το τετράθυρο coupe των 4,64 μέτρων πρoσέφερε τους χώρους που ενδεχομένως έλειπαν από την A-Class -στην οποία και βασίστηκε- καθώς και μια εναλλακτική επιλογή σε όσους αναζητούσαν ένα sedan με το αστέρι στο ρύγχος του και ήθελαν να αποφύγουν την out of date C-Class εκείνης της εποχής.

Σήμερα, σχεδόν τέσσερα χρόνια μετά, η CLA επιστρέφει ανανεωμένη, έστω και αν αυτή η… ανανέωση ελάχιστα πράγματα έχει αλλάξει. Ακόμα και αν αντιπαραβάλεις την αμέσως προηγούμενη εκδοχή του αυτοκινήτου με τη σημερινή, δύσκολα θα καταφέρεις να εντοπίσεις τις σχεδιαστικές αλλαγές.

Ναι, οι τροχοί των 18 ιντσών διαθέτουν νέα σχεδίαση, όπως νέος είναι και ο… εσωτερικός κόσμος των φωτιστικών σωμάτων. Μικρές αλλαγές ίσως εντοπίσεις στους προφυλακτήρες ή ακόμα και στις απολήξεις των εξατμίσεων, όλα αυτά όμως μετά από μια ενδελεχή έρευνα.

Το παράδειγμα του εσωτερικού δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικό. Οι νέες επενδύσεις και ένας επιπλέον διακόπτης -αυτός του DYNAMIC SELECT με τα τρία προγράμματα οδηγής Eco, Comfort και Sport- αποτελούν τα μοναδικά στοιχεία που θα μπορούσαν να επιχειρηματολογήσουν υπέρ της διαφορετικότητας της «νέας» CLA.

Τα μοναδικά τουλάχιστον για εκείνες τις εκδόσεις που δεν εξοπλίζονται με τη νέα, μικρότερου πάχους αλλά μεγαλύτερου μεγέθους ψηφιακή οθόνη των 8 ιντσών.

Κατά τ’ άλλα, τα περισσότερα από τα εξοπλιστικά και σχεδιαστικά χαρακτηριστικά παραπέμπουν στην ήδη ανανεωμένη A-Class, με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό για την εργονομία και την κατασκευαστική ποιότητα.

Εκεί που η CLA διαφοροποιείται και μάλιστα αισθητά από το παράδειγμα του αυτοκινήτου που αποτέλεσε τη βάση για την εξέλιξή της είναι οι διαθέσιμοι χώροι για επιβάτες και αποσκευές, καθώς αξιοποιώντας το σημαντικά μεγαλύτερο μήκος της μπορεί να προσφέρει τις περισσότερες από τις ανέσεις μιας τυπικής μπερλίνας.

Την επιστροφή στην πραγματικότητα ενός μικρομεσαίου τετράτροχου, έστω και αν αυτό έχει τον τίτλο του premium, εξασφαλίζει ο κινητήρας diesel χωρητικότητας 1,5 λίτρων και απόδοσης 109 ίππων.

Πρόκειται για τον κινητήρα που εφοδιάζει τις πλέον αποδοτικές εκδόσεις του αυτοκινήτου, φέροντας της σφραγίδα της Renault. Άλλωστε, ανάλογο είναι και το παράδειγμα του ημι-αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων, το οποίο ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό και αντικαθιστά, έναντι 2.382 ευρώ, το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων.

Με τους 109 ίππους και τα 260 Nm ροπής να καταλήγουν στους μπροστινούς τροχούς, η πρώτη αίσθηση που αποκομίζεις είναι ότι η CLA 180d διαθέτει τα απαραίτητα συστατικά ώστε να υποστηρίξει τον ρόλο της στην γκάμα της Mercedes-Benz.

Αν και πρόκειται για τη μικρότερη σε ισχύ και κυβισμό έκδοση του αυτοκινήτου, οι τροχοί των 18 ιντσών με τα χαμηλοπρόφιλα SportContact5 της Continental αφήνουν υποσχέσεις, κάνοντας το έργο των αναρτήσεων και του πλαισίου σαφώς δυσκολότερο.

Στην καθημερινότητά σου δεν έχεις κανέναν απολύτως λόγο να αναζητήσεις κάτι περισσότερο από όσα προσφέρουν οι αρχικές ρυθμίσεις κινητήρα-κιβωτίου-συστήματος διεύθυνσης. Εξαίρεση αποτελεί το πρόγραμμα Eco του DYNAMIC SELECT, το οποίο εξασφαλίζει τον περαιτέρω περιορισμό της κατανάλωσης καυσίμου χωρίς ωστόσο να επιβάλλει ουσιαστικούς συμβιβασμούς.

Όλα γίνονται με τον σωστό τρόπο και στον σωστό χρόνο, με εξαίρεση ενδεχομένως την αδυναμία της ανάρτησης να διαχειριστεί με την αποτελεσματικότητα που θα περίμενες από ένα premium σεντάν τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος.

Οι επιδόσεις της CLA 180d είναι απλά ικανοποιητικές, κάτι που δεν αλλάζει επιλέγοντας το δυναμικότερο πρόγραμμα οδήγησης. Το μόνο που θα καταφέρεις με αυτόν τον τρόπο είναι να επαναπροσδιορίσεις τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του ημι-αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη και να αυξήσεις τον θόρυβο που καταλήγει στο εσωτερικό, καθώς οι αλλαγές ταχυτήτων πραγματοποιούνται πλέον «ψηλότερα».

Σύντομα, λοιπόν, αντιλαμβάνεσαι πως ο μοναδικός ενδεχομένως τρόπος να αυξήσεις τον ρυθμό σου χωρίς μάλιστα να καταστρατηγήσεις τις προτεραιότητες της συγκεκριμένης έκδοσης είναι να «επενδύσεις» στην αμεσότητα του συστήματος διεύθυνσης και στα υψηλά όρια πρόσφυσης που εξασφαλίζει ο… μάλλον υπερβολικός συνδυασμός ελαστικών και ζαντών.

Το design παραμένει εντυπωσιακό, οι εξοπλιστικές επιλογές που τονίζουν αυτήν ακριβώς την ιδιαιτερότητα ανεξάντλητες, ωστόσο, ο κινητήρας diesel των 1,5 λίτρων δεν είναι ο ιδανικός για υποστηρίξει το αναμφίβολα δυναμικό προφίλ της Mercedes-Benz CLA.

auto.in.gr

Sports in

Αυτός είναι ο πρώτος υποψήφιος για τον πάγκο της Λίβερπουλ

Μετά την διαφαινόμενη παραμονή του Τσάμπι Αλόνσο στη Μπάγερν Λεβερκούζεν, η Λίβερπουλ έχει τον επόμενο υποψήφιο αντί-Κλοπ.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024