Δοκιμάζουμε στην Ελλάδα

Mercedes-Benz GLC Coupe 250d 4MATIC: Μετασχηματισμός

Mercedes-Benz GLC Coupe 250d 4MATIC: Μετασχηματισμός
H εικόνα της GLC Coupe εντυπωσιάζει, εξωτερικεύοντας το δυναμικότερο προφίλ που τη διακρίνει. Αν και η απόσταση από το έδαφος δεν έχει περιοριστεί, από τη συγκεκριμένη έκδοση του γερμανικού SUV λείπουν οι εκτεταμένες εκτός δρόμου ικανότητες  
6 φωτογραφίες
Πάει καιρός από την ημέρα που η «μόδα» των τετράθυρων-coupe αμαξωμάτων μεταπήδησε στα οχήματα ελευθέρου χρόνου δημιουργώντας μια νέα κατηγορία, μια ακόμα εξεζητημένη επιλογή στις προθήκες εκείνων των κατασκευαστών που θέλησαν πρώτοι να την υιοθετήσουν.

Τη δεδομένη χρονική στιγμή η Mercedes-Benz ήταν αναγκασμένη να περιμένει. Όχι γιατί η γερμανική φίρμα δεν είχε τη δυνατότητα να ακολουθήσει μια τάση που η ίδια δημιούργησε (βλέπε CLS), αλλά γιατί τα περιθώρια μετασχηματισμού των SUV που διέθετε εκείνη την εποχή στην γκάμα της ήταν περιορισμένα.

Το πλήρωμα του χρόνου έφτασε. Σχεδιασμένη από λευκό χαρτί η GLE Coupe έδειξε τον δρόμο μεταφέροντας σχεδόν αυτούσια τα επιβλητικά αισθητικά χαρακτηριστικά της S-Class Coupe αρκετά εκατοστά πάνω από το έδαφος. Ακολούθησε η GLC Coupe, στην ίδια ακριβώς λογική αλλά σε πολύ(;) διαφορετικό μέγεθος. Με μήκος που φτάνει τα 4,73 μέτρα δεν θα μπορούσες να το χαρακτηρίσεις προσιτό. Άλλωστε όπως κάθε premium SUV που σέβεται τον εαυτό του, έτσι και η GLC Coupe δεν προσπαθεί να κρύψει τις πραγματικές διαστάσεις της.

Το μπροστινό τμήμα του αμαξώματος μπορεί κάλλιστα να συγκριθεί με εκείνο των συμβατικών εκδόσεων της γερμανικής πρότασης, ωστόσο, από τη μεσαία κολώνα και πίσω τα δεδομένα αλλάζουν, παίρνοντας μια διαφορετική, όχι απαραίτητα αναμενόμενη τροπή.

Η οροφή χαμηλώνει διαμορφώνοντας πριν ακόμα παραχωρήσει τη θέση της στην επίσης κυρτή επιφάνεια της πέμπτης πόρτας ένα έντονο τόξο. Από εκεί και πέρα ο λόγος περνά στα παράλληλα προς το έδαφος φωτιστικά σώματα, τα οποία και αποκαλύπτουν τη σχεδιαστική συγγένεια που πλέον συνδέει όλες τις coupe -τετράθυρες και μη- προτάσεις της Mercedes-Benz.

Η προσπάθεια διαφοροποίησης της GLC Coupe από το πρόσφατο παράδειγμα της συμβατικής GLC δεν βρίσκει συνέχεια στον θάλαμο επιβατών. Τουλάχιστον αυτό συμπεραίνει κανείς παρατηρώντας από το κάθισμα του οδηγού ή του συνοδηγού τους αεραγωγούς, τα κάθε είδους χειριστήρια και την ψηφιακή οθόνη μεγέθους 7 ιντσών να διατηρούν τη… φυσική τους θέση.

Σε επίπεδο χωροταξίας, το χαμηλότερο ύψος της οροφής ενδεχομένως να δυσκολέψει την είσοδο στην πίσω σειρά καθισμάτων, όχι όμως και την παραμονή σε αυτή, καθώς ο χώρος για τα κάτω άκρα και το κεφάλι είναι επαρκής.

Με τη σειρά τους, τα σχεδόν 500 λίτρα του χώρου αποσκευών θα καλύψουν τις μεταφορικές ανάγκες, παρά το γεγονός ότι η πρόσβαση σε αυτά είναι αρκετά δύσκολη εξαιτίας του ύψους στο οποίο βρίσκεται το κατώφλι φόρτωσης.

Πίσω από τις καλοσχεδιασμένες επιφάνειες του αμαξώματος και το προφίλ ενός ξεκάθαρα premium SUV που, ως όφειλε, έχει αποφύγει τις εκπτώσεις, δεν θα μπορούσε να κρύβεται τίποτα περισσότερο αλλά και τίποτα λιγότερο από την ήδη πετυχημένη συνταγή της GLC.

Ο κινητήρας diesel των 2,2 λίτρων, το αυτόματο κιβώτιο των εννέα σχέσεων, το σύστημα τετρακίνησης, η εκτεταμένη χρήση αλουμινίου σε αμάξωμα και μηχανικά μέρη, ακόμα και η παρουσία της αερανάρτησης στον κατάλογο του προαιρετικού εξοπλισμού φωτογραφίζει τις εκδόσεις που προηγήθηκαν της όποιας σχεδιαστικής… εκτροπής.

Υπάρχουν βέβαια και διαφορές που αν και μετρούνται στα δάκτυλα του ενός χεριού διαφοροποιούν το τελικό αποτέλεσμα. Για την ακρίβεια διαφοροποιούν τον τρόπο με τον οποίο η GLC Coupe πατάει στην άσφαλτο, χαρίζοντάς της έναν πιο ξεκάθαρο προσανατολισμό.

Παίρνοντας τα πράγματα από την αρχή και θεωρώντας δεδομένο πως οι 204 ίπποι αλλά και τα 500 Nm ροπής, μοιρασμένα στους τέσσερις τροχούς με τη συμβολή του ιδιαίτερα αποτελεσματικού 9G-TRONIC, αρκούν για να προσφέρουν στα 1.840 κιλά της γερμανικής πρότασης επιδόσεις ανάλογες της φήμης της, την προσοχή σου μονοπωλούν οι διαφοροποιημένες ρυθμίσεις του πλαισίου.

Με το δυναμικότερο setup των αναρτήσεων στον βασικό εξοπλισμό και το ακόμα πιο άμεσο σύστημα διεύθυνσης, η GLC Coupe δεν κρύβει την προτίμησή της στην άσφαλτο.

Τα πράγματα μπορούν να γίνουν ακόμα καλύτερα καταφεύγοντας στον διακόπτη του DYNAMIC SELECT και επιλέγοντας ένα από τα προγράμματα οδήγησης Sport ή Sport Plus, με σκοπό να περιορίσεις τον βαθμό υποβοήθησης που δέχεται το τιμόνι και την ίδια στιγμή τους χρόνους αντίδρασης κινητήρα-κιβωτίου.

Δίχως καμία αμφιβολία ο όγκος και το βάρος ενός SUV με το μέγεθος και τις προδιαγραφές της GLC Coupe απαιτούν μια περίοδο εξοικείωσης, η οποία ωστόσο αποδεικνύεται πολύ πιο σύντομη απ’ όσο είχες αρχικά φανταστεί.

Οι κλίσεις που εμφανίζει το αμάξωμα δεν απειλούν την ισορροπία του πλαισίου, στην πιθανότητα αποσταθεροποίησης το σύστημα τετρακίνησης προλαβαίνει την αντίδραση των ηλεκτρονικών ενώ τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του συστήματος διεύθυνσης αφήνουν στον οδηγό τη δυνατότητα παρέμβασης ακόμα και την ύστατη στιγμή.

Στην άλλη πλευρά του ίδιου νομίσματος, η αποδοτικότητα που μπορεί να προσφέρει ο συνδυασμός του πετρελαιοκινητήρα των 2,2 λίτρων με το αυτόματο κιβώτιο των εννέα σχέσεων, μετατρέπει την GLC Coupe 250d σε έναν δρομέα μεγάλων αποστάσεων.

Θυσιάζοντας την πρακτικότητα που εξασφαλίζουν οι αναλογίες ενός κλασικού SUV αλλά και την ικανότητα να κινείσαι σε απαιτητικότερα τερέν -το πακέτο Off Road Engineering δεν διατίθεται στην περίπτωση της GLC Coupe- αυτό που παίρνεις είναι μια αμιγώς ασφάλτινη πρόταση, η σχεδιαστική ιδιαιτερότητα της οποίας επισκιάζει τις premium προδιαγραφές της.
Περισσότερες Δοκιμές
Publish read?
Yes
No