Δοκιμάζουμε στην Ελλάδα

smart fortfour 0.9 twinamic: Ο ιδανικός συνδυασμός

smart fortfour 0.9 twinamic: Ο ιδανικός συνδυασμός
Το smart forfour, στην έκδοση με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης 898 κ.εκ. και το ημι-αυτόματο κιβώτιο των έξι σχέσεων ξεκινά από τα 15.320 ευρώ, όντας με διαφορά η πιο ολοκληρωμένη πρόταση στην γκάμα του αυτοκινήτου  
4 φωτογραφίες
Εξορισμού η επιλογή ενός αυτοκινήτου αποτελεί μια δύσκολη υπόθεση. Ακόμα και αν καταφέρεις να καταλήξεις στο… εκλεκτό της καρδιάς σου θα πρέπει να αποφασίσεις ποια έκδοση είναι εκείνη που θα καλύψει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, όχι μόνο τις ανάγκες σου αλλά και τις προσδοκίες σου.

Στην περίπτωση του smart forfour τα πράγματα δείχνουν να είναι πιο απλά. Όχι μόνο γιατί οι επιλογές στην γκάμα του λιλιπούτειου τετράτροχου, απουσία πετρελαιοκίνητων εκδόσεων, είναι περιορισμένες αλλά κυρίως γιατί ο συνδυασμός του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα των 0,9 λίτρων με το ημι-αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των έξι σχέσεων φαντάζει, για κάθε περίσταση, ο ιδανικός.

Η μέχρι πρότινος κορυφαία έκδοση του αυτοκινήτου -ο τίτλος πλέον ανήκει στην έκδοση ΒRABUS που όχι τυχαία βασίζεται στις ίδιες ακριβώς επιλογές- είναι και η πιο αποτελεσματική.

Μέσα στην πόλη, η σπιρτάδα που χαρίζουν οι 90 ίπποι και τα 135 Nm ροπής του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα των 898 κ.εκ., που ως γνωστόν υπογράφει η Renault, μεταφράζεται σε ευελιξία.

Αυτομάτως το forfour αποκτά την αμεσότητα που λείπει από την ατμοσφαιρική έκδοση των 71 ίππων, κάνοντας τη ζωή σου ακόμα πιο εύκολη. Ενδεικτικά της χαοτικής διαφοράς που προκύπτει ανάμεσα στις δύο εκδόσεις του τετραθέσιο smart είναι τα νούμερα των επιδόσεων.

Δεδομένης της παρουσίας του ημι-αυτόματου κιβωτίου των έξι σχέσεων, επίσης δημιούργημα της Renault, το υπερτροφοδοτούμενο forfour επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 11,9 δευτερόλεπτα, την ίδια στιγμή που η ατμοσφαιρική έκδοση του 1,0 λίτρου χρειάζεται 16,9 δευτερόλεπτα.

Η πλάστιγγα γέρνει οριστικά προς το μέρος του ισχυρότερου-ταχύτερου forfour βλέποντας τη μέση θεωρητική τιμή της κατανάλωσης καυσίμου να μην διαφοροποιείται σε σχέση με εκείνη των ατμοσφαιρικών εκδόσεων.

Στην πράξη, βέβαια, πολύ δύσκολα θα καταφέρεις να διατηρηθείς κάτω από τα 7,0 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, ενώ σε περίπτωση που υιοθετήσεις έναν πιο σβέλτο ρυθμό τότε δεν αποκλείεται να σπάσεις ακόμα και το φράγμα των 10 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα.

Δίχως αμφιβολία η παρουσία του συστήματος start&stop βοηθά στην προσπάθεια περιορισμού της κατανάλωσης καυσίμου, ωστόσο για τη ενεργοποίησή του απαιτείται η πίεση με περίσσια δύναμη και αποφασιστικότητα του πεντάλ του φρένου.

Κατά τ’ άλλα, ο θόρυβος και ο κραδασμός που περνούν στον θάλαμο επιβατών από τη λειτουργία του τοποθετημένου στον πίσω άξονα τρικύλινδρου κινητήρα γίνονται αισθητοί, έστω και αν σπανίως φτάνουν σε ενοχλητικά επίπεδα.

Στην ιδιαίτερη αρχιτεκτονική του forfour (πίσω κίνηση-πίσω κινητήρας) δείχνει να έχει προσαρμοστεί και η λειτουργία του ημι-αυτόματου κιβωτίου των έξι σχέσεων, θυσιάζοντας ένα μέρος της αμεσότητας των αντιδράσεών του για χάρη της ισορροπίας του συνόλου.

Η αυτόματη διαμόρφωση διαθέτει δύο προγράμματα λειτουργίας (Εco και Sport) και μια διστακτικότητα που γρήγορα συνηθίζεται. Στη χειροκίνητη λειτουργία, στην οποία αποκτάς πρόσβαση μέσω του επιλογέα, οι εντολές σου εκτελούνται ταχύτερα και κυρίως στον χρόνο που εσύ επιλέγεις.

Πολύ γρήγορα, βέβαια, αντιλαμβάνεσαι πως εξαντλώντας τις δυνατότητες του συνδυασμού κινητήρα-κιβωτίου αυτά που κερδίζεις είναι λιγότερα από εκείνα που χάνεις.

Πέρα από τα προφανή οφέλη σε επίπεδο πρακτικότητας και ευχρηστίας που χαρίζει η αύξηση των διαστάσεων και ειδικότερα του μεταξονίου, το smart forfour αποκτά και μια πιο ισορροπημένη παρουσία στην άσφαλτο, χωρίς αυτό να σημαίνει, βέβαια, πως διαφοροποιείται πλήρως από τον κώδικα συμπεριφοράς του μικρότερου fortwo.

Το σύστημα διεύθυνσης παραμένει «αργό», χωρίς την καλύτερη δυνατή αίσθηση και η λειτουργία της ανάρτησης είναι τέτοια που με τον τρόπο της θέτει σαφή όρια στον ρυθμό σου.

Όλα αυτά, βέβαια, από τη στιγμή που θα παραβλέψεις τον ξεκάθαρα αστικό προσανατολισμό του αυτοκινήτου, αναζητώντας με αφορμή τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης και το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη ένα πολύ διαφορετικό και σαφώς πιο απαιτητικό πεδίο δράσης.
Περισσότερες Δοκιμές
Αγορά

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
ΣΥΝΟΛΟ 2017 — 76.174
Οκτώβριος 2017 — 6.306

Οι δέκα πρώτες εταιρείες σε πωλήσεις και το μερίδιό τους στην ελληνική αγορά

Εταιρεία Πωλήσεις %
TOYOTA 8646 11,4%
NISSAN 6356 8,3%
VOLKSWAGEN 6052 7,9%
OPEL 5938 7,8%
PEUGEOT 5887 7,7%
FIAT 5658 7,4%
SUZUKI 4851 6,4%
HYUNDAI 3608 4,7%
CITROEN 3571 4,7%
MERCEDES-BENZ 3327 4,4%

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΑΓΟΡΑ
Ιανουάριος - Οκτώβριος 2017
12.149.391

Publish read?
Yes
No